/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
RAW
Fra : lexusmerlot
Vist : 1120 gange
220 point
Dato : 24-01-04 07:47

Hjælp mig med at ændre mit format på to HD fra RAW til et læsbart format, NTFS f.eks. Der findes et program som kan fixe dette store problem for mig, men hvor får jeg det?

M.v.h.
LSF

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-01-04 09:48

boot fra xpcdrom.
tryk R for at starte i genoprettelse konsul (eller F10 når booten fra cd lige ER begyndt)
skriv i den
format c: /q/fs:ntfs for at parmatere det om til ntfs eller
formart c: /q/fs:fat32 hvis det skal være fat32

FORMAT
format drev: /Q /FS:filsystem

Brug denne kommando til at formatere det angivne drev til det angivne filsystem. I kommandosyntaksen udfører /Q en hurtig formatering af drevet,drev er drevbogstavet på den partition, der skal formateres, og/FS:filsystem angiver den type filsystem, der skal bruges [FAT, FAT32, eller NTFS]. Hvis du ikke angiver noget filsystem, bliver det eksisterende filsystemformat anvendt, hvis det er tilgængeligt.

ps ved ikke om det virker...

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 24-01-04 09:52

HD skal IKKE formateres. Data skal bruges.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 10:08

Partition Magic kan ikke - jeg har søgt i hjælpefilen.
Mit canon s50 bruger RAW format til ukomprimerede billedfiler, som kan læses af medfølgende program. Men det er selve billedfilen og ikke filsystemet som er Fat32
Er det billedfiler. Import filter for photoshop kan bruges.
Er det hele HD filsystem som er RAW
Emesen.

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 24-01-04 11:52

emesen: hvillket medfølgende program?

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 24-01-04 12:26

Læste forkert. Ja det er hele hd (begge to) som er RAW

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-01-04 14:15

hej igen !
det var godt du så at den sletter alt,men jeg tror IKKE du kan få et program der converter raw til ntfs/fat/fat32
f.eks kan man ikke konvertere ntfs til en fat32 partition med beværelse af alle filer,men skal slette dem.
så importer dine raw filer på en læsbar partiton og slet den harddisk der er raw,er min ide derfor pt,måske andre
har en bedre ide`
måske >> kan denne måde her bruges: http://www.arkipix.com/faq/index.htm om Om Workflow
ellers hvordan er din(e) partitioner kommet til at blive raw,bruger du foto....

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 24-01-04 14:18

Nej, jeg har geninstalleret XP, og i den forbindelse mistede jeg forbindelsen til mien drev.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-01-04 16:04

når så skal du bare gendanne dataerne...prøv dette program:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
hvis din harddisk ikke vil og heller ikke vil formateres,så håber
jeg at der stadig er garanti på den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 16:25

Prøv at hente denne bootdiskette som kan se på din HD
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Det kan være at det er noget andet end denne RAW
Jeg har den åben lige nu på en anden comp
Gør ikke noget før vi har talt sammen.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-04 16:26

Prøv at hente denne bootdiskette som kan se på din HD
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Det kan være at det er noget andet end denne RAW
Jeg har den åben lige nu på en anden comp
Gør ikke noget før vi har talt sammen.
Emesen.

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 24-01-04 16:30

Emesen: den er hentet

e-mail: lefr(snabela)post3.tele.dk

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-01-04 18:10

jeg kigger på det engang her i aften da der er gæster lige nu ( som ikke kan lide pc snak)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-01-04 21:02

ups jeg havde nok en grund til at skrive det jeg skriv,men var alligevel nok for hurtig -
håber det lykkes........

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 220 point
Dato : 25-01-04 21:57

jeg har kigget lidt på det og lavet en bootdisk som måske kan bruges
men husk lige at læse denne tekst fil som er på disketten ( faq)
apr.txt

kan hentes her
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/partrecover.exe

og det er et farligt tool hvis du ikke passer på

Godkendelse af svar
Fra : lexusmerlot

Dato : 25-01-04 22:07

Tak for svaret technet.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-01-04 22:33

fik du det til at virke ??
eller har du kun acepteret dette spg
for jeg har også et andet værktøj

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 25-01-04 23:15

Hej Technet.

Nej, virker ikke. Vil gerne prøve det andet.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-01-04 00:07

lexusmerlot>>> der er sendt en mail til dig

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-01-04 01:46

til dem der er på denne tråd så kan jeg lige fortælle
at det muligvis er ved at lykkedes for lexusmerlot
men jeg mangler lige det endelige svar for nu har han fat i filerne

Kommentar
Fra : Burt

Dato : 31-05-04 21:39

Har haft det samme problem med to forskellige harddiske (ændres pludselig til "RAW FORMAT", begge gange har jeg reddet data v.h.a. et program der heder "pc inspector file recovery".

Hvis der er nogen der ved hvorfor det sker vil jeg gerne vide det.