/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
HJÆLP!!!!! det vil ikke virke
Fra : fedtmule30
Vist : 666 gange
50 point
Dato : 31-03-02 15:23

Jeg har et "Nvidia Riva TNT2 Model 64 AGP" grafikkort som jeg ikke kan få til at virke på Windows XP Pro når jeg har sat windows xp op kører den mit TNT2 kort som et "VGASAVE" kort jeg har prøvet at hente de nyeste drivers til kortet men det hjælper ikke så er der nogen her der ved hvad jeg skal gøre ???????

Hilsen fedtmule30

Kommentar
Fra : sgolsen

Dato : 31-03-02 16:13

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

har du prøvet de drivere som er her de dur hos mig??

Kommentar
Fra : fedtmule30

Dato : 31-03-02 18:26

Hej sgolsen

Ja jeg har prøvet men de virker heller ikke den installer dem men kan ikke kører dem den skriver den har fejl kode 10 under systemet men tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-02 19:00

Hmm

Har du kigget på Nvidia's hjemmeside ?
Hent en driver fra deres side, opgrader ev.t kortet med en ny BIOs opgradering dette kan
nogen gange være nødvendigt.
Husk at installere en detonator driver...
Ellers er der kun den mulighed, at du softwaremæssigt fjerner kortet i
enhedshåndteringen.
Beder computeren lede efter nyt hardware og angiver manuelt, hvor din driver til
grafikkortet ligger.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-02 12:41

"fedtmule30" <fedtmule30.news@kandu.dk> wrote in message
news:bWDp8.6184$iY5.238702@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et "Nvidia Riva TNT2 Model 64 AGP" grafikkort som jeg ikke kan
> få til at virke på Windows XP Pro når jeg har sat windows xp op kører
> den mit TNT2 kort som et "VGASAVE" kort jeg har prøvet at hente de
> nyeste drivers til kortet men det hjælper ikke så er der nogen her der
> ved hvad jeg skal gøre ???????
>
> Hilsen fedtmule30
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hej Fedtmule!

Jeg har lige udskiftet mit Riva TNT2 Ultra-kort ud fordi det ikke kunne køre
stabilt under XP.
Alle drivere i hele verden prøvede jeg. Maskinen kom med fejlmeddelelser og
gik ned med et hult drøn!

Konsekvensen blev at jeg købte et Geforce4MX kort fra Winfast.
Det skulle jeg aldrig have gjort.
Nu frøs maskinen hele tiden. Driverne fungerede endnu dårligere end TNT2
kortet.
Ned og bytte! Udvalget var småt, så jeg købte et ATI Radeon 32MB kort.
Der blev penge tilovers til en USB-nøglering på 64 MGb.
-Nå! Det var et sidespring. Men Radeon kortet havde 2! drivere at vælge
imellem til windows XP (Måtte downloades)
Men den fungerer sømløst integreret i XP, og er så konfliktsky at det er som
at komme ind til den evige grafikkorthvile.
Flotheden i "Wolfenstein" står ikke tilbage for de andre kort.

Hilsen
Jens