/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafik spørgsmål
Fra : palle22
Vist : 425 gange
20 point
Dato : 22-01-04 23:17

Hej, jeg har en næsten ny pc, som jeg ikke har meget forstand på. Jeg har downloaded FarCry demoen, men kan ikke spille den... Hvorfor? Enten kommer jeg ind i selve spillet, men så hakker grafikken helt vildt, så meget at man ikke kan se at man bevæger sig, Eller også lukker computeren simpelthen, og genstarter når spillet er næsten færdigt med at loade. I min BIOS står der at primær grafik port er PCI... Skal det være det? Eller skal jeg lave det til AGP? Mit system består af en amd athlon xp 2500+, AsRock K7S8X MB, 512 MB ddr pc3200 RAM, 128MB ATI Radeon Grafik, og en 40 GB Harddisk. I 3Dmarks test får jeg knap 620 points.
Jeg har haft samme problem med Battlefield 1942 Demoen, men den lukkede bare pc'en ned.
Tak for hjælpen.
Niels

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-04 23:24

Jeg mener du har et AGP grafikkort (brun sokkel)
I bios skal den stå til AGP men hvis du har et PCI kort skal du i bios sætte til PCI.
Emesen.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 22-01-04 23:35

Jeg har et agp kort. 8X. Så den skal laves om... er gjort, men jeg har stadig samme problem...???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-04 23:44

Det kan være du ikke kan køre med 8x og måske skal sætte den til 4x i stedet.
Jeg ved ikke hvordan du ændrer til 4x men har set her på Kandu at det kan hjælpe.
Men det er vel den helt rigtige driver, som er lagt ind.
Emesen.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 22-01-04 23:53

jeg kan køre med 8x. Det er okay. Måske er der andre der kan hjælpe??? driveren er hentet på hjemmesiden

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 30 point
Dato : 22-01-04 23:57

Hvis det kun er den demo, så glem det som problem. Det er jo netop kun en demo og der er mange gange at en sådan ikke er optimiseret til alle grafikkort!

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 23-01-04 00:04

Okay. tillægsspørgsmål: Hvorfor kan jeg vælge mellem to skærme? Jeg har kun en koblet på, og alligevel er der i indstillinger for skærm mulighed for at vælge en anden... eller, det vil sige, det er den samme skærm, bare med lavest mulige opløsning...
Og hvorfor kan jeg ikke enable Fast-Writing? Smart-gard på grafik kortets software vil ikke tillade det, selvom kortet understøtter det. VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 06-02-04 13:47

Tak for svaret tedd.