/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Opboring af studs..
Fra : CiaoStyrer
Vist : 355 gange
100 point
Dato : 22-01-04 20:39

Nu har jeg med stor besvær fået plumpen ud af min ciao, nu skal den så bores op til 13mm... Skal jeg bare bore igennem med et 13mm bor, så kommer den jo til at gå ud over den kant der er inden i, som gør at krumtappen kan lukke for benzinen, hvordan skal jeg ellers undgå at ødelægge den kant....?? jeg har også et problem med at hullet ikke sidder midt på studsen, og jeg skal jo bore ned i midten, mit bor bliver ved med at løbe over i hullet... Hvodan kan jeg undgå det...??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 22-01-04 21:18

Jeg mener ikke indsugningen styres i krumtaphuset, men udelukkende af skyllekanaler.
Men kan du bore lidt på skrå?, ellers brug feks. et 8 mm bor (kør med middel boremaskinehastighed), og brug boret til at trykke hårdt sidelæns (så fræser du), og aluminium er let at fræse i. Hvis boret bliver lidt slidt, skifter du til 9-10 mm.
Der er ingen der siger at hullet skal være rundt, men helst have samme tværsnitsareal som karburatoren.
Så alene det at plumben er ude, giver det allermeste.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 22-01-04 21:31

Okay... karburatoren er 13mm... På krumtappen er en tyk rund plade som går helt ud til en kant ved insugningen så tæt at den lukker (nogenlunde), et sted på den plade er der en et sted den går ind sådan at benzinet kan rende ud, så jeg har også poleret det sted op på krumtapen.... jeg vil prøve det med at fræse....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-04 21:36

Ja måske har du ret, men så må den også gå så tæt på som 1mm eller mindre, for ellers har det ingen virkning.
Du kan også købe en fræser til metal i byggemarkeder, men jeg har tit brugt et bor, til den slags ting.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 23-01-04 12:35

Tak for svaret pallebhansen... Okay det prøver jeg.....