/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
MP3 Filer
Fra : chapsen
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 20-01-04 22:51

hvordan brænder man mp3 filer ned på en tom cd altså så man kan have rigtig meget musik på cd´en???

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 20-01-04 22:56

via Nero burning rom.
Hvis du brænder dem som mp3 (data disk) skal du være sikker på at din afspiller kan afspille mp3'er

Mvh KoL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-04 22:57

Hvis du har nero sætter du den bare igang med at brænde Mvh Sune Ps du kan også hente et converterprogram og lave filerne om fra wave til mp3 osv.Mvh Sune

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 20-01-04 23:40

Du kan næsten bruge alle brænde-programmer.
Men Nero 5.5/6.0 er det mest brugte som Kool & Sunowich henviser dig til.
Men hvis du har en musik-cd fra f.eks Fona. Skal du rippe musik-CD`en om til fil-formatte Mp3 først. Herefter brænder du Mp3 filerne ned på en tom CD-rom.
Du kan også invester i en DVD-brænder. Her kan der være op til 4700 minutters Mp3 musik. (78 timers non-stop musik, over 100 hele musik cd`er)
Og der følger nok et brænde-program med til brænderen?

Hvis du har en brænder...fuldte der så ikke et brænde-program med?? (Nero 5.5) eller et andet??

Agent2002

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-01-04 00:19

Jeg bruger altid guiden i Nero.
Det letteste er at trykke på det første ikon foroven i Nero "oprette en ny kompilering", for så kommer guiden.
I guiden siger du CD og næste og oprette en ny kompilering og næste der siger du data og i næste siger du kompilering en ny data CD.
Herefter trækker du den musik du vil have ind i ruden til venstre. Hvis du trækker MP3 ind, bliver de ikke ændret, men hvis du trækker alm. musik (fra en musik-CD) ind, så konvetere Nero til MP3.
Omvendt hvis du i guiden havde valgt musik i stedet for data, så konveterede Nero til VAV (alm. musik der kan spilles i musikanlæg), hvis du trak MP3 ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-01-04 01:45

Kan brændes med næsten ethvert brænderprogram. Du skal bare huske at brænde som Data-filer og IKKE som audio

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 05:04

Det kan jo også være "Chapsen" ved hvordan man brænder, men gerne vil have flere nr. på sin cd.

Så kunne muligheden jo være at nedsætte kvaliten på sine mp3 filer, ellere konvertere til mp3pro, hvilket reducere fil størrelsen drastisk, men træerne vokser ikke ind i himmelen.

2243 / claus

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 21-01-04 13:21

Se Her Chapsen...Du vil have rigtige meget musik på en CD...(DVD)

Køb f.eks
Aopen DVD-brænder fra EL-Giganten til 799.kr
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=8tLE5ZZdpGHEzdZTllMHBJV5_q-j7iJBEp0=?ProductID=MWjD4Qjo7qAAAAD5v3az7xjW&CatalogCategoryID=ky0KBymkUSAAAADstuTv265o&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cprodtypes_vartypes_text%2cexplanation_text

Her medfølger også et Brænde-program med til brænderen....nemlig Nero 5.5....
Men også andre software programmer til afvikling af DVD-formatet.
Her kan du som tidligere omtalt brænde dine mp3 filer ned på en 4,7GB tom DVD+R (RW)...men også tage en kopi af dine Dvd-film..m.m.

Nu ved jeg ikke hvor stor din musik Cd-samling er, men hvis du f.eks har 1000 cd`er, fylder det bare 10 DVD+R....
Så hvis du vil have Mp3-musik i den store stil....er min anbefaling at du investere i en DVD-brænder????

Agent2002

Prislejet for en DVD-brænder ligge fra omkring 700 og op til ca. 3000.kr
Men der er ingen garenti for du for mere for pengene, hvis du køber en brænder til 3000 i forhold til en til 700.kr
Det er nok mere det lille LOGO du køber, når prislejet er oppe i den store ende!!!!!
Prøve at tjekke prislejet på: http://www.edbpriser.dk/default.asp

Men Husk!!
Hvis du har en DVD-standart afspiller, skal du være sikker på om den kan afspille DVD+R(RW) eller DVD-R(RW) hvis du investere i en DVD-brænder.
Ellers kan du kun afvikle DVD`medie på computeren...

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 21-01-04 15:04

jeg har selv det der nero 5.5 skal man ikke bruge audio cd når man skal brænde til mp3 ?

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 21-01-04 15:08

musik fra kazaa er det ikke allerede mp3 filer ?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 15:08

Net du brænder data cd

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 21-01-04 15:09

Nej - så laver den mp3 erne om til normale cd tracks
Lav en data cd

Mvh KoL

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 15:09

musik fra kazaa behøver ikke at være i mp3 format, det kan også være virus

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 21-01-04 15:12

somregel er Kazaa musik mp3

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-01-04 15:25

chapsen >> MP3 er IKKE Audio-filer men helt almindelige data-filer. Prøv at brænde et par musiknumre som mp3 og se om du kan spille dem i din normale cd-afspiller i stereoanlægget. Det går ikke. DVD-afspillere som og kan genkende mp3 kan derimod godt.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 21-01-04 16:01

Du skal ikke bruge audio-cd`er ....Du skal bare bruge en almindlige tom data cd-rom

Nogle simple spørgsmål:
Har du nogen Mp3 filer på din computer?
Har du installeret nero 5.5.?
Har du en tom data cd-rom.?
Har du installeret din brænder?

Agent2002

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 21-01-04 16:52

jeg har det hele men de cd´er man brænder musik på er det ikke os dem man bruger til data ?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 16:53

jo det er det

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 21-01-04 17:07

Så har du en Data CD

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 21-01-04 17:13

Put den i din brænder??
Start Nero 5.5

Vælge at du vil lave en Data CD
Tilfør de Mp3 filer du vil have brændt
Tryk næste....Brænd...............................Nemmer bliver det ikke????

Agent2002

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 21-01-04 17:29

skifter den autumatisk tilk mp3 filer når man smider dem over ?

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 21-01-04 17:29

skifter den automatisk tilk mp3 når man smider dem over ?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 17:31

Hvad og hvem skifter

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 21-01-04 17:35

de skal jo være i mp3 format ik ??

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 17:38

Vi prøver igen hvor vil du spille dem

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 21-01-04 17:41

i mit anlæg hvis det kan ellers i bil

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 17:45

Har du prøvet at lave en ren data-cd som agent2002, forslog du skulle prøve.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-01-04 18:08

De fleste alm. musikanlæg kan ikke spille MP3, det kan kun de allernyeste og DVD afspillere, og discmans, så dine MP3 skal laves til WAV-filer, som er det man forstår ved almindelig musik numre. Se min anvisning. Du kan jo så kun trække 17-18 numre ind i ruden, for ellers bliver CDèn overfyldt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 18:17

>pallebhansen. jeg ser da ingen grund til at konvertere til wav først, men der imod mener jeg man kan nedsætte kvaliten på sine filer. eks med mp3pro. Så skulle der kunne være flere filer, og den nedsatte kvalitet, har som regel ingen hørbar indflydelsen i bilen.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 21-01-04 18:22

Kommer ikke vidre her....Takker af for nu

Held og lykke chapsen med at lave din mp3 musik cd

Agent2002

Ps. Har du overhovdet prøvet noget af det kandu brugerne har givet dig af svar?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 21-01-04 18:24

> Agent2002 : ??????

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-01-04 18:49

chapsen >> hvis du vil spille dem på dit stereoanlæg med en alm. cd-afspiller eller i din bil, kan du IKKE benytte mp3, da mp3 er data-filer og ikke audio-filer.
Hvis du har Nero 5.x eller nyere, kan du med fordel gå hen i kiosken og købe det lille hæfte fra IDG-forlag
Brænd med Nero 5.x Koster kun ca. kr. 60,-

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-04 12:10

Chapsen - gå ind på din historik, gennemgå de spørgsmål du har stillet og få accepteret nogen af dem!

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 05-02-04 20:10

hej
kan du ikke lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-04 09:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-08-04 07:25

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 09:41

Jeg står af her.
VH Palle Hansen