/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CDI-tænding til Yamaha Fs-1
Fra : ThomasWedel
Vist : 2051 gange
200 point
Dato : 20-01-04 20:48

Jeg har læst nogle andre lignende spørgsmål i forumet, men synes ikke at de har hjulpet mig. Så derfor spøger jeg lige en gang til.
Hvordan montere man en CDI-tænding på en yamaha fs-1 4 gear? Hvor kan man købe en CDI-tænding? Og om det overhovedt er besværet værd, samt hvad folks oplevelser med CDI-tænding til knallerter med platiner?

Håber i kan hjælpe!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-04 22:06

Jeg har aldrig set det til FS1, men hvis det findes er det et komplet sæt med elektonisk impulsgiver, i stedet for platiner.
Hvis du kan finde det (hvad jeg ikke tror), vil gnisten jo være lidt bedre og mere stabil, og så ville CDIèn jo selv stille tændingstidspunktet efter omdrejninger. Og det vil sige det er et klart plus.
Desværre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 21-01-04 14:50

Hvis du prøver at søge efter "CDI-tænding" i knallert rubrikken kommer der et par lignende spørgsmål, men der står ikke hvor man kan købe en CDI-tænding! Men der en eller to som har monteret en cdi-tænding til der puch maxi eller yamaha fs-1, hvor det virkede...

Det jeg gerne vil vide er hvor man kan købe en CDI-tænding ved navn "MegaFire"?

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-01-04 14:56

hej

ifølge thansen katalog sidder der

platiner på fs-1 4

hilsen 1133

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-04 17:11

Ja til Puch, kan du få, men det hjælper da ikke dig?
http://www.west-import.dk/

TÆNDING KOMPLET FOR PUCH
elektronins racertænding for alle puch modeller,incl cdi box,spændingsregulator,tændspole 1200,00 DKK
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-04 09:23

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ThomasWedel

Dato : 21-05-04 13:08

Tak for svaret pallebhansen.