/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
fladskærm
Fra : johnl
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 19-01-04 23:38

Hvordan kan det værer at min nye fladskærm ikke kan du .
Når jeg skriver breve og sådan er det næsten utydligt det kan næsten ikke ses det som er skrevet.
Det kan godt værer det lyder dumt men der er vel ikke noget der hedder en driver til skærm efter hvad jeg ved .
Er der en som kan hjælpe mig med det.

mvh

Johnl

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-01-04 23:44

Jo der findes skam også drivere til selve skærmen, og en del kunne tyde på at du absolut ikke har de rigtige. Fulgte der ikke skærmdrivere med da du købte skærmen??

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 19-01-04 23:56

Nej men kan man så ikke hente dem på nettet.
mvh johnl

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-01-04 00:05

Jo hvis du kender fabrikanten eller firmaet er det så godt som sikkert at du kan hente de nyeste drivere fra deres sites.
Hvad mærke er din skærm?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-01-04 00:06

Fulgte der en manual med til skærmen? Der må jo stå hvad du behøver og hvordan skærmen indstilles. Jeg har selv haft nogle stykker og pt har jeg to tft skærme, og aldrig indlæst en driver. Hvad er det for en tft skærm du har købt?

bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 00:17

Det kan også være at dit skærmkort ikke er sat rigtigt op.
Du skal helst køre med 32 bit farver ellers bliver skærmen utydelig og kan slet ikke vise detaljer.
Kontrolpanel - Skærm - Indstillinger

Bjarne

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-01-04 00:27

EEn ting er at bentjuul ikke indlæser drivere til sine skærme, et andet er at man faktisk laver drivere til skærme for derved at opnå den bedste kvalitet på billedet.

Samtidig hermed følger der ofte programmer til indstilling af skærmen, idet der ikke er software ved windows til finjustering af billedet, udover diverse knapper skærmen er født med. Og til tider er det ikke nok.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-01-04 00:41

>ellebye
Pt. har jeg en 15" Mermaid og en 17" Acer AL732 og der var ingen drivere med til dem, men derimod manualer til skærmene. Det er da muligt at der skal en driver til, men da det er en ny skærm ifølge johnl, og der ingen driver fulgte med, ja, så er jeg i tvivl om at det er en driver der mangler. Så tror jeg mere på som BjarneD skriver at det kan være skærmkortet, såfremt skærmen er indstillet korrekt på skærmmenuen.

bentjuul

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 20-01-04 07:33

det er en pack dell og der var kun manuel med men der er jo snart ikke andet for end hendvende sig i butikken igen.
mvh Johnl

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 20-01-04 07:33

Prøv evt egenskaber for skærm > indstillinger > Avanceret > DPI instillinger.

Når du skriver breve prøv visning sidebrede.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-04 08:46

Mit bud er gå ind under System i kontrolpanel og kig under skærm og se om der er drivere der konflikter Mvh Sune

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 20-01-04 08:55

jamen ikoner de står jo skarpe nok og det gør programmer også indtil jeg arbejder i dem foreksempel når jeg vil skrive konvolutter ud i works så bliver teksten helt utydligt det er det jeg ikke forstår .
mvh Johnl

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-01-04 09:32

Hvor mange dpi er skærmen på, hvor hurtig er opdateringshastigheden, hvor mange Hz køre skærmen på???

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 20-01-04 10:03

skærmen kører 96 dpi og 75 hz

mvh johnl

Kommentar
Fra : jrossing

Dato : 25-01-04 01:45

Hvilken opløsning er dit kort indstillet til? Det skal helst være den samme som skærmen maksimalt kan vise.

Er der ikke en knap på skærmen, evt. et menupunkt i opsætningen der angiver en form form Auto installering?

Kommentar
Fra : wireframed

Dato : 06-02-04 09:52

Hvilken størrelse skærm er det? F.eks. en 17" vil næsten altid køre 1280x1024 native resolution, og den opløsning SKAL du køre for at få et godt resultat. Ydermere er 75hz en dårlig ide at køre. En fladskærm fungerer på en anden måde end en CRT skærm i og med at den kun opdaterer de pixels som ændrer sig. Resten er "always on". I modsætning skanner en CRT alle fosfors et antal gange i sekundet fordi fosforet mister energi og langsomt fader ud hvilket opleves som flimren hvis man ikke opdaterer det hurtigt nok. (Forsimplet forklaring).

Sæt din skærm til 1024x768 for en 15", 1280x1024 for en 17", 18" eller 19" skærm og 1600x1200 for de fleste 20" skærme. Sæt den til 60hz. Hvis det stadig ikke ser ordenligt ud må vi kigge lidt mere på det. Men en driver er sandsynligvis IKKE problemet, den fortæller blot hvilke opløsninger og opdateringsfrekvenser skærmen kan køre (det er egenligt bare en .inf fil) og hvis du indstiller skærmen rigtigt er det ligegyldigt.

Lestat