/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
forgaffel til puch monza
Fra : puch_drengen
Vist : 2150 gange
10 point
Dato : 19-01-04 21:24

hey jeg har en smadder dejlig monza fra 1985, da jeg købte den i tidernes morgen var det nærmest en vrag. jeg har lige siden jeg købte den været nød til at køre i arbejde tøj for hver gang jeg kørte op ad et lille bump komme der en sprøjt olie for min forgaffel.
så jeg kunne rigtigt tænke mig at få at vide om det kan laves eller om man skal købe en ny og hvis jeg skal købe en ny hvor kan man så købe en ny forgaffel da jeg ikke har kunne finde nogle butikker som har nogle forgafler til min knallert.
og så inden jeg vil smutte så vil jeg høre om man kan får en crossbagsvinger til sin puch lige som man kan få det til suzuki og yamaha 4g.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-01-04 21:55

En forgaffel Kan du måske finde i www.dba.dk under Knallerter/ reservedele måske også en bagsvinger ?? mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-01-04 22:07

Jeg har lige kigget på dba og set dette Puch monza, alt i dele t.fra 30kr og op.. 30,- 16-01-2004 Mvh sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-01-04 22:22

Hvis det er det eneste problem du har, er det da hurtigt ordnet, du køber bare en ny simmerring til forgaflen
www.thansen.dk simmerring (gummitætning) del nr. 52190400
Nu kan det også være der er fyldt for meget olie på.
Og se så at få tilsendt et gratis Puch katalog fra THansen
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-01-04 06:21

På Puch forgafler sidder der en skrue/bolt over hver ben. Hvis man ville have lidt blødere affjedring, tog man skruerne op, kørte lidt fremad, og bremste hårdt med forbremsen, så forgaflen blev presset sammen. Der stod så to sprøjt olie op af skruehullerne. Det er vel ikke fra disse skruehuller, olien kommer på din Puch???
Det kan jo også være en af skruerne sidder løs.

MVH

Kommentar
Fra : puch_drengen

Dato : 21-01-04 17:07

nej olien kommer opfra toppen af forgaflen. men de der skrue/bolt er det der man kan fylde ekstre olie i og hvad for en slags olie skal man hælde i sådan en forgaffel

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 12-02-04 22:56

Så er det nok din simmerring der er gået sig en tur...

www.thansen.dk
www.desktop.frac.dk

Accepteret svar
Fra : nugiz

Modtaget 10 point
Dato : 12-02-04 22:58

Og lige til det med din bagsvinger:
Jeg ville ikke skifte hvis jeg var dig, den som allerede sidder på er faktisk rimelig stærk, du skal dog (Hvis du kører med meget tun) være opmærksom på bøsningen i kædesiden, den bliver slidt hurtigere...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-04 09:21

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-07-04 07:40

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-08-04 07:23

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 09:38

Jeg står af her.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : puch_drengen

Dato : 27-10-04 12:52

Tak for svaret nugiz.