/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Luftfilter
Fra : gubbi
Vist : 696 gange
50 point
Dato : 26-03-02 06:39

Hele min luft-filter "kasse" er blevet brækket/sparket af, og jeg skal derfor invistere i en ny. Den originale koster 599,- og det syntes jeg er liiige i overkanten, men så så jeg denne sjove lille fætter hos protuna.dk (under: universal dele -> luftfilter -> powerfilter) passer den til min PGO Comet, da det ville være noget sundere for min økonomi end at købe det originale :) og hvad med ruller, hvad ville i anbefale mig??

På Forhånd Tak
Anders Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 09:27

"gubbi" <gubbi.news@kandu.dk> wrote in message
news:%ETn8.179$567.46948@news000.worldonline.dk...
> Hele min luft-filter "kasse" er blevet brækket/sparket af, og jeg skal
> derfor invistere i en ny. Den originale koster 599,- og det syntes jeg
> er liiige i overkanten, men så så jeg denne sjove lille fætter hos
> protuna.dk (under: universal dele -> luftfilter -> powerfilter) passer
> den til min PGO Comet, da det ville være noget sundere for min økonomi
> end at købe det originale :) og hvad med ruller, hvad ville i anbefale
> mig??
>
> På Forhånd Tak
> Anders Larsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

den kommer bestemt til at larme som en sandt helvedet, og du skal dysen den
om, start med at ryk luftfilteret af den og start motoren og kan du leve med
larmen og køre den ok, så kan du jo gøre det.

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 50 point
Dato : 26-03-02 20:26

Hej Gubbi
Det kan bruges som en nødløsning, medmindre du vil voldtune din scooter(denne type filter bruges meget til race)
Til daglig vil du opleve et større bezinforbrug og stor overfølsomhed med hensyn til vejret ,her tænker jeg på regnvejr-kraftig blæsevejr især som sidevind , det kan mærkes på forskellige ydelser min/max. hk alt efter vejrtype.
Desuden larmer det kraftigt og giver generelt et dårligere bundtræk , men som sagt du kan leve med det , nogle synes ligefrem at lyden er kanonfed )))
Ruller skal du selv eksperimentere med , jævnfør ovenstående forklaring.
Håber du kan bruge rådet , ellers læg en melding.

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : gubbi

Dato : 26-03-02 22:42

Hej Masteraugust.
Jeg har kigget lidt rund på nettet for at finde et originalt luftfilter inkl. "beholder", altså et komplet sæt. Jeg syntes ikke rigtigt at det er til at finde nogen steder.. er det sandt, eller er jeg bare ikke god nok til at lede :)
Her er tilfældigvis ikke nogen der kender en god forhandler der sælger den slags..

Mvh
Anders Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-03-02 12:34

Hvad med at finde et brugt så?? Det ville jeg gøre hvis jeg var dig, for
sådan et powerfilter er noget pis, det larmer ad helvede til, du skal dyse
din karb om og så kan du heller ikke køre ordentligt når det regner, da der
render vand ind gennem powerfilteret...

Og så har dit luftfilter forresten ikke det fjerneste med dine ruller at
gøre...

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"gubbi" <gubbi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%ETn8.179$567.46948@news000.worldonline.dk...
> Hele min luft-filter "kasse" er blevet brækket/sparket af, og jeg skal
> derfor invistere i en ny. Den originale koster 599,- og det syntes jeg
> er liiige i overkanten, men så så jeg denne sjove lille fætter hos
> protuna.dk (under: universal dele -> luftfilter -> powerfilter) passer
> den til min PGO Comet, da det ville være noget sundere for min økonomi
> end at købe det originale :) og hvad med ruller, hvad ville i anbefale
> mig??
>
> På Forhånd Tak
> Anders Larsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>