/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Høj lyd ved brænding?
Fra : food_life
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 17-01-04 11:00

Når jeg kopier en musik cd opstår der på den brændte cd en høj metallisk lyd ved afslutning af cd'en? Jeg har brugt Nero 5.5 og nu Nero 6.0 - hvad er det der sker?

MVH

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 11:14

Der er fejl i et nummer tror jeg prøv at fjerne det sidste nummer jeg har selv haft et nr med fejl i og kunne kun blot fjerne det Mvh Sune

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-01-04 11:19

Tror ikke at problemet ligger her, da jeg har observeret det på flere cd'er. Hvis jeg brænder den samme cd med Clone CD opstår det ikke!

MVH

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 17-01-04 11:35
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-01-04 11:57

Jamen >food_life hvorfor fortsætter du så ikke med at brug clone Cd, det er det nemmeste program til at copiere cd-ere.

Mvh
Ellebye

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-04 14:19

Du skal lade være at bruge "on the fly"-kopieringer", men indlæs musikken til hardisken, og brænd dem.
Husk også ikke at brænde for hurtigt, gå ned til 8 eller 4 gange.
Denne uønskede effekt kaldes "jitter". Mængden af "jitter" afhænger i høj grad af hvad model dit CD-ROM drev er. Der er drev, der læser lyd perfekt, og andre, der producerer en så stor mængde "jitter", at de næsten er ubrugelige som inputenhed i lyd-CD kopieringer. For at finde ud af hvilken kategori dit CD-ROM drev falder i, skal du bare gemme et lydspor fra dit CD-ROM drev med Nero´s "Gem spor " menukommando og derefter afspille wave-filen. Hvis det lyder i orden, så har du et "godt" CD-ROM drev. Hvis det derimod lyder dårligt, er det bedst ikke at bruge det drev til inputenhed til "on the fly"-kopieringer af lyd- eller mixed mode CD'er. Forresten: Nero kan med "billedkopiering" af CD'er lave "jitter korrektion" for at undgå mislyde og knas. Med "on the fly"-kopiering er der ikke tid til at gøre det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 22-01-04 15:33

Det kan være at der er en fejl på en af sangene på den cd du brænder....
Men jeg kender et program til at brænde som jeg har brugt et par gange og det brænder helt fint, har aldrig haft problemer, men programmet skal kun bruges til at brænde sangene fra computeren ned på en cd, da jeg ikke er klar over om programmet overhoved er lavet til at brænde over eller fjerne spærringer på cder..
Programmet hedder musicmatch jukebox og kan findes inde på denne side(www.musicmatch.com).
Hvis får brug for et program som kan brænde over eller fjerne en spærring kan du bare skrive til mig på min email futte_850@hotmail.com!!! kan nemlig ikke lige nu huske hvad programm hedder!!
Musicmatch programmet kan også lave mp3 filer om til wav hvis du skulle få brug for det!!

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 22-01-04 15:39

Tak for svaret pallebhansen.