/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Comet -> Hvad nu?
Fra : gubbi
Vist : 701 gange
50 point
Dato : 25-03-02 19:00

I et forsøg på at skille min kværn ad og komme ind til vario'en, kom jeg i ren arigskab til at brække end af "lamellerne" på blæserhjulet ved variomatic'en af.... :(
Jeg samlede skidtet igen og gik så ind til pc'en får at høre en af jer garvede kværn-specialister om jeg bare kan køre videre på den, eller om jeg skal købe et nyt blæserhjul??
Nogen der kan svare mig på det??

På Forhåndtak
Anders Larsen

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 60 point
Dato : 25-03-02 19:10

Hej
Hvis det kun drejer sig om en enkelt lamel og den ikke er voldtunet kan det gå et lille stykke tid.
Dog vil jeg anbefale dig at få den skiftet ret hurtigt da den er monteret på krumtappen , da denne roterer ret hurtigt betyder ubalancen på sigt at den kan skades.

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-03-02 20:24

"gubbi" <gubbi.news@kandu.dk> wrote in message
news:hqJn8.6185$_T4.83198@news010.worldonline.dk...
> I et forsøg på at skille min kværn ad og komme ind til vario'en, kom jeg
> i ren arigskab til at brække end af "lamellerne" på blæserhjulet ved
> variomatic'en af.... :(
> Jeg samlede skidtet igen og gik så ind til pc'en får at høre en af jer
> garvede kværn-specialister om jeg bare kan køre videre på den, eller om
> jeg skal købe et nyt blæserhjul??
> Nogen der kan svare mig på det??
>
> På Forhåndtak
> Anders Larsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

bræk en tilsvarende stump af lige overfor så den er i balance igen, det
skulle kunne gøre det, men hvis det ikke er ret meget betyder det ikke noget
videre hvis det ikke er den køre med 12000 omd.

BG

Kommentar
Fra : gubbi

Dato : 25-03-02 22:31

Mange tak begge 2 for jeres hurtige besvarelse!

Nu jeg er igang så.....
Hele min luft-filter "kasse" er blevet brækket/sparket af, og jeg skal derfor invistere i en ny. Den originale koster 599,- og det syntes jeg er liiige i overkanten, men så så jeg denne sjove lille fætter hos protuna.dk (under: universal dele -> luftfilter -> powerfilter) passer den til min PGO Comet, da det ville være noget sundere for min økonomi end at købe det originale :) og hvad med ruller, hvad ville i anbefale mig??

På Forhånd Tak
Anders Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 06:28

Hejsa Anders.

Jeg vil nok købe et nyt blæserhjul. Du skal regne med at når der ikke er
balance i blæserhjulet, så giver det vibrationer. Det kan godt være du ikke
kan mærke dem, eller syntes der er til at leve med. Men du belaster lejerne
meget hårdt ved vibrationer og det vil sikkert koster dig et nyt leje på et
tidspunkt(Eller værre).

Hv.

Kim J.

"gubbi" <gubbi.news@kandu.dk> wrote in message
news:hqJn8.6185$_T4.83198@news010.worldonline.dk...
> I et forsøg på at skille min kværn ad og komme ind til vario'en, kom jeg
> i ren arigskab til at brække end af "lamellerne" på blæserhjulet ved
> variomatic'en af.... :(
> Jeg samlede skidtet igen og gik så ind til pc'en får at høre en af jer
> garvede kværn-specialister om jeg bare kan køre videre på den, eller om
> jeg skal købe et nyt blæserhjul??
> Nogen der kan svare mig på det??
>
> På Forhåndtak
> Anders Larsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 08:43

Pornoskrev:

>Hejsa Anders.
>
>Jeg vil nok købe et nyt blæserhjul. Du skal regne med at når der ikke er
>balance i blæserhjulet, så giver det vibrationer.

Det vil jeg også kraftigt anbefale, den med at brække en vinge af i
den anden sider, var da godt nok noget af det værste svar jeg har set
her i gruppen,

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 09:25

> Det vil jeg også kraftigt anbefale, den med at brække en vinge af i
> den anden sider, var da godt nok noget af det værste svar jeg har set
> her i gruppen,
>

Arre hvad, det er en PGO og hvor vildt kan det være, den kan sQ da køre med
halvdelen af vingen som lovlig, og det kommer jo også an på hvor meget
manden har knækket af og hvor, så tag det da helt roligt, han har vel selv
lidt og brikke rundt med, eller not siden han har knækket vingen, ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 09:50

Bendt Grungeskrev:
, den kan sQ da køre med
>halvdelen af vingen som lovlig,

Ja ingen problem i det, men blæsehjulet går ud af ballance og det
betyder forøget slid på lejer.

og det kommer jo også an på hvor meget
>manden har knækket af og hvor,

Næe det gør ikke. Blæsehjulet er afballanceret fra fabrikkens, gad
vide hvorfor de gør det?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 09:59

"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> wrote in message
news:6cd0aukj6da8g3v4gprqj0absmfg437kpl@4ax.com...
>
> Næe det gør ikke. Blæsehjulet er afballanceret fra fabrikkens, gad
> vide hvorfor de gør det?

Nej hvorfor mon de har spild tiden med det, LOL. de skulle jo også fjernes
ligeligt så den stadigvæk var i balance for at demonstere at det var ikke
antallet som var det afgørende i den forbindelse.

nok om det herfra. ellers ender det i flueknepperi.