/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Robin Hood kage
Fra : jensen45
Vist : 1923 gange
20 point
Dato : 16-01-04 15:52

Jeg skal bruge opskriften på en såkaldt Robin Hood kage til en børnefødselsdag.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-01-04 17:18

Jeg har ledt som en gal efter den kage du efterlyser. Den findes ikke på nettet - så er den i hvert fald meget godt gemt.
Finder du den ikke så prøv i stedet denne. Den er saftsusemig god
Citat
Mickey Mouse kage.

Dej:
250 g smør eller margarine
250 g sigtet flormelis
4 æg
250 g hvedemel
1 tsk bagepulver
1 tsk vanillesukker

Fyld:
75 g valnøddekerner
100 g hakket chokolade

Smør eller margarine røres blødt. Sukkeret drysses i. Hele æg tilsættes, ét ad gangen. Mel, bagepulver og vanillesukker sigtes sammen og røres i. Hakkede nøddekerner og chokolade blandes i. Dejen fyldes i en velsmurt, melstrøet sandkageform og stilles i en kold ovn. Bages ca. 1 time og 5 min ved 165°.

Fundet i "den blå bagebog"

Hilsen Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-01-04 17:30

Du kan jo give kagen en gang glassur og så gå ind i en legekæde og købe et glansbillede af Robin Hood Den klaskes så ovenpå kagen, og vupti er det ikke længere en Mickey Mouse Kage - men en Robin Hood Kage...

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-01-04 17:37

Så er jeg her igen har netop fundet opskriften på en Girafkage, hvis du er interesseret?

Citat
Girafkage.

Ingredienser:
200 gram margarine
3 dl sukker
4 æg
4 dl hvedemel
1 tsk bagepulver
1 1/2 dl mælk
1 banan
1/2 tsk citronskal
3 spsk nutella

Tilberedning:
Margarine og sukker røres blødt, æggene røres i et ad gangen. Hvedemel og bagepulver blandes og vendes i dejen. Mælken tilsættes, 2/3 af dejen blandes med moset banan og citronskal. Resten af dejen blandes med nutella. De to deje fordeles med ske i et rudemønster i et smurt og melet springform.

Bagetid:
Ca. 50 minutter ved 175 grader på nederste ovnrille.

Jeg skal nok lede videre efter den der Robin fidus

Frida

Kommentar
Fra : netper

Dato : 16-01-04 17:52
Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-01-04 17:55

Ja undskyld men jeg bliver ved. Er du sikker på den Robin Hood Kage overhovedet findes? Måske går den under forskellige navne.
Hmmm...her har du lige en Tigerkage.

Citat
Tigerkage

500 g smør
6 æg
1 spsk bagepulver
150 g mørk chokolade, revet
375 g sukker
650 g hvedemel
1½ dl mælk

Smør og sukker røres godt; de sammenpiskede æg røres i lidt ad gangen. Mel og bagepulver sigtes og røres i skiftevis med mælken.
I en trediedel af dejen blandes den revne chokolade. Lys og mørk dej lægges lagvis i en smurt bradepande (ca. 3 l). En kniv føres i siksak gennem dejen, så den får "tigermønster".

Bagetid: Ca. 1 1/4 time ved 170°.

Fundet på "Webline"

Hvem ved? - måske rammer jeg den rigtige på et tidspunkt

Frida.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-01-04 17:58

Hov Hov Per Helle's Boller er sgu da ikke en kage..

Frida.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-01-04 18:00

Pis!! jeg var lidt for hurtig i den vurdering

Kommentar
Fra : netper

Dato : 16-01-04 18:04

hej frida

var du dettttttt *GGG*

Ja der står jo netop at dejen kan bruges til robin hood kage, men om det er den opskrift spørgeren leder efter er jo ikke sikkert

Per

Kommentar
Fra : 888

Dato : 16-01-04 18:29

Får helt lyst til at bage....

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-01-04 19:52

>netper...
Jeg syntes nu ikke der står "dejen kan bruges til Robin Hood kage".
Citat
Dejen er også god til store figurer til børnefødselsdage fx Robin Hood med grøn glasur eller Tarzan med leopardskind af rosiner mm

Men som jeg læser det, kan bruges til FIGURER af bla. Robin Hood eller TARZAN!!!!

Eller er det mig der læser det helt forkert

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-01-04 19:57

Hold da op Per - Mone er sgu da ikke helt uden evner
Opskriften dur slet ikke*GG*

Frida.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 16-01-04 20:03

jow jow

Men hvad er en såkaldt Robin Hood kage så ???

Så længe der ikke er en nærmer beskrivelse af kagen kan det ene bud jo være lige så godt som det andet ??

Måske det kunne hjælpe hvis spørgeren kunne komme med en del af ingredienserne, eller lidt nærmere beskrivelse af kagen

Per

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-01-04 20:11

>fridaflip.. [hør]
Det kan da godt være at opskriften er go' nok,
men bare ikke til den Robin Hood kage som
jensen45 efterlyser

>jensen45 ved du hvad det er for en slags kage??
Jeg har nemlig også prøvet at lede efter den, og
har heller ikke kunnet finde noget der hedder sådan.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-01-04 20:14

Må nok erkende at det tætteste vi kommer Robin Kagen er Per's forslag.
Sig mig hvad søgte du på for at grave den frem*GG* jeg har ikke kunnet finde noget overhovedet......

Frida.

Ps. Ja det kunne være rart med lidt mere info ang. ingredienser..........

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-01-04 20:21

Den kage driver snart mig til vanvid og jeg kan ikke engang bage*LOL*

Frida.

Kommentar
Fra : bornholmkt

Dato : 16-01-04 21:25

hej jensen45
hvis du er god til engelsk kan du prøve at gå ind på www.disneyworld.uk og www.cakeworkscentral.com. Specielt på Disneys side er der mange spøjse børnekager.

Accepteret svar
Fra : bornholmkt

Modtaget 20 point
Dato : 19-01-04 16:11

hej jensen45
nu lykkedes det at finde en Robin Hodd kage via en mailliste i USA. Det er fra en gammel opskriftbog

Robin Hood kage

650 g mel
150 g sukker
3 tsk bagepulver1 tsp. salt
200 g puddersukker
3 dl mælk
3 æg
2 tsk. vaniliesukker
150 g finthakkede pecan nødder

Bland de tørre ingredienser og tilsæt halvdelen af mælken.Pisk 2 minutter med en håndmixer.Tilsæt æg og resten af mælken samt nødderne.Pisk 2 minutter mere. Hæld dejen i en smurt lille bradepande. Bag ved 180 grader i 34 - 45 minutter.

Jeg har ikke prøvet denne, men kun oversat den. Vær opmærksom på, at der måske skal bruges mere mel, da min erfaring med de amerikanske opskrifter er, at der ofte skal bruges mere mel. hvis du opdager at der skal ændres i opskriften vil jeg gerne vide det

Godkendelse af svar
Fra : jensen45

Dato : 19-01-04 18:30

Tak for svaret bornholmkt.

Jeg takker mange gange, når jeg får kagen bagt skal jeg vende tilbage hvis der skal bruges mere mel,