/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Parabol - Hvordan indstiller man den?
Fra : lillegum
Vist : 2042 gange
235 point
Dato : 15-01-04 09:39

Jeg har en parabol der er indstillet forkert. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man indstiller selve parabolen? Op og ned. Til siden osv.? Det rigtige svar gi'r 235 point! Jeg er desperat!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-01-04 09:51

Der medfølger normalt en rimelig god forklaring i betjeningsvejledningen.

Vi prøver frit efter hukommelsen.

Indstil elevationen (der er en grov gradmåler på beslaget, antal grader den ca skal stå på står i vejledningen).

Indstil ca-retningen ved hjælp af kompas (hvis du har, ellers lån et).

Opstil TV'et så du kan se det, eventuelt via spejle.

Gå i reciverens justeringsmenu. Der har du en signal bjælke. Fin indstil retning. Finindstil elevation. Er det en gammel analogmodtager, kan du også elektronisk justere hovedet på fjernbetjeningen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-01-04 09:53

øhhh, hvis den har været ok tager du kun punkt tre og fire, så er det kun småjusteringer.

Hvis det er problemer der pludselig er kommet, kan du have fået vand i kablet = nyt kabel. Hvis du har Canal Digital, har de flyttet på kanalerne her ved årsskiftet. Prøv at geninstallere.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-01-04 09:54

Det kommer an på hvilket satelit du ønsker at se, er det viasat eller canal digital, har du to hoveder på parabolen??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-01-04 10:05

http://www.parabolspecialist.dk/shop/ ham her har en sat-finder til 200 bananer

Der er også mange der kan gøre det for dig http://dk.search.yahoo.com/search/dk?p=parabol+justering&ei=UTF-8&fr=fp-top&x=wrt&y=y

Her er en vejledning der ligner Nokia's http://www.macab.com/helpdesk/Bdw450DK.pdf

Kommentar
Fra : lillegum

Dato : 17-01-04 12:25

Det er canal digital. Jeg bor i Midtjylland, og vi har to "hoveder". Hjælper det?

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 235 point
Dato : 18-01-04 23:09

Hej.

Her findes en udførlig guide til indstilling af paraboler:

http://www.sattv.dk/satellit/diy.aspx

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-01-04 14:13

Hej lillegum.

Hvis du har fået indstillet antennen kan vi så få dig til at lukke spørgsmålet??

Please.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-01-04 14:16

hvis du ikke ved hvordan du lukker et spg. finder du det svar der ligger nærmest det du syntes om, og ude i højre side ovenover svaret taster du blot med musen

"accepter svar"

og nederst godkend.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 14:23

Min sat er en canal digital, indstillet som jeg har beskrevet

Godkendelse af svar
Fra : lillegum

Dato : 23-01-04 08:28

Tak for svaret ellebye. Jeg har hermed fået vores parabol til at virke! Så sparede jeg de 500kr. Du har ærlig fortjent pointene!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-01-04 09:14

Må jeg have lov til at sige til lykke, jeg selv har rodet med min egen parabol i flere måneder, men har ikke fået ski... til at virke endne. jeg opgiver snart.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : lillegum

Dato : 23-01-04 12:17

Så må du da snart til at få en teknikker ud og kigge på det! Det ender sku da med at det blir billigere i længden. Endnu en gang tak!

-Steffen