/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Underlig skærm
Fra : Gypige
Vist : 493 gange
200 point
Dato : 13-01-04 13:08

Hej,

Et lidt underligt spørgsmål, tror jeg. Men når jeg tænder for min computer en Fujitsu-Siemens skærm 17", og tænder for skærmen, sker der det, at billedet ligesom fylder mere end skærmen ??? ja, det lyder mærkeligt, det ved jeg godt. Men lad mig forklare nærmere.

Billedet virker som om det er "lavet til en større skærm", ca. 5 cm. ud over hver side.
og teksten bliver også større. Altså gik jeg ud fra at det var skærmopløsningen der var sket et eller andet med, men nej det var det ikke. Det eneste jeg kan gøre, er at sætte den til en meget mindre billed, og så er det ærligt talt lidt svært at læse (men det kan lade sig gøre).

Så prøvede jeg et nyt skærmkort, ingen forandring. Har haft den skildt ad, og set efter om alt sidder rigtig fast, jeg er lige flyttet så der kunne jo være, at noget var gået løst. Men nej, heller ikke det.

Ah ..... tænkte jeg, så er det nok bare computeren som er blevet for gammel (fra 1999), så jeg købte en anden, men beholdte skærmen, jeg var så naiv at tro at det så måtte være noget i selve maskinen der var galt.

En rigtig god HP, som også virker som den skal ..... lige med undtagelse af .....ja rigtig gættet .... skærmen, hmmmmmmm

HVAD ER DER GALT ???????? er der nogle der har en god idé eller skal jeg også skifte skærmen. Det ville jo selvfølgelig være det letteste, men jeg er nu nået det punkt, hvor jeg er blevet stædig, for " det må da være til at lave" eller hva´ ????????

Mange hilsener fra Gypige

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-01-04 13:24

Hej.
Det første du kan prøve er at ændre skærmens egen opsætning. Jeg kender ikke lige skærmen, men der plejer at sidde en række knapper man kan trykke på for at sætte skærmen rigtigt op.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-01-04 13:28

Ligner den nogle af disse modeller??

http://www.djurs-data.dk/acatalog/Fujitsu_Siemens11.html

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-01-04 13:28

Hejsa

er det når du tænder for computeren eller er det når du er i WIndows ??

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 13-01-04 13:36

Hej igen,

Ja, jeg har prøvet at rette på de knapper der sidder på skærmen, men det hjælper heller ikke.

Det er fra det øjeblik min skærm. Og det forandrer sig ikke. Den har først haft de her symptomer, men da har den altid kommet sig igen´. Men nu er den bare forkert hele tiden.

Hilsen Gypige

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-01-04 13:44

i mange tilfælde er selve opstart logo mv. større

prøv at ændre din skærmopløsning :
højeklik på skrivebordet >> egenskaber >> indstillinger >> sæt den enten til 800 x 600
eller 1024 x 768 og min. 16bit farver og klik ok

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-01-04 13:45

Hmmm.

Ja skærme holder deværre ikke evigt, det kunne være begyndelsen til enden for skærmen. Omvendt er priserne for ctr-skærme ikke ret dyre i dag.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 210 point
Dato : 13-01-04 14:50

det lyder som en ireterne skærm.
1. er der en funktion,evt under en af skærm menuerne der afmanitilisere den.
2.indstallere driver der er med til din comp...tænker på bundkort driver (se efter den i en alle anden cd)
har været ude for at skærm billedet ændre sig til ok på en Fujitsu-Siemens computer....bare en ide` selv om
to comp med somme undo-billedet lyder usandsynlig synes jeg....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-01-04 17:42

Det kunne jo være din skærmdriver! Bruger du den rigtige?

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 13-01-04 18:42

Tjek eventuelt din DPI indstilling inde i kontrol panel -> skærm -> fanebladet indstillinger -> knappen avanceret -> fanebladet generelt (i den box der dukker frem) der øverst er der et område der hedder Skærm, og der kan du vælge 3 forskellige DPI indstillinger, en på 96, en på 120 og en brugerdefineret, hvis den står til 120 kan det eventuelt være det der laver rod, tjek det og vend tilbage

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-01-04 19:49

Gypige
Hvor gammel er din skærm.
Du skriver at det er periodisk fejl, så skærmkort er det ikke det har du jo skiftet ud, du har også prøvet at indstille skærmen manuelt, det kunne du ikke, og det har INTET med din øvrige pc at gøre, og at eventuelle dpi-indstillinger pludselig skulle ændre sig selv, ja har du spøgelser ??. Skærmdriveren, ja det har noget med hvordan du via din pc kan indstille skærmen, men ikke noget med at du IKKE kan indstille skærmen manuelt.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 13-01-04 23:47

ellebye: man skal aldrig sige aldrig hvad de DPI indstillinger angår, jeg har nemlig oplevet det både på win95/98 og nu også XP, det var såmænd bare derfor jeg skrev det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:44

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:26

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 21:26

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : Gypige

Dato : 21-10-05 14:00

Tak for svaret xou.