/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HJÆLP, jeg kan ikke starte min pc
Fra : Nordania
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 12-01-04 11:31

Igår sad min datter ved vores pc, og hun installerede et webcam som hun havde lånt. Her til morgen da jeg startede pc´en, viser den en blå skærm hvor der står følgende: STOP: c000026c (enhedsdriver kunne ikke indl \SystemRoot\System32\DRIVERS\ks.sys enhedsdriveren kunne ikke indlæses. Fejlstatus: 0xc0000102

Jeg har prøvet at trykke F8 og derefter sidst brugbare konfiguration, men ingenting hjælper
HVAD GØR JEG

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-04 11:40

baldret harddisk måske?!?!??

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 11:46

Har du nogen ide om hvad jeg gør

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 11:50

Start din pc. Åbn din cd rom drev. Put din cd i med win 2000 på. Tryk på reset knappen, og din maskine genstarter, eller bare tænd og sluk.
Din pc skulle nu boote på din cd rom. Følg anvisninger på skærmen, vælg reparer.
Måske vil det virke.
mvh
jms

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 12-01-04 11:50

Hvilket slags styresystem bruger du ?

Kommentar
Fra : gulehus

Dato : 12-01-04 11:51

Er det 2000 eller hva'?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 12-01-04 11:54

http://support.microsoft.com/?kbid=160495

Her er et link der fortæller hvad du skal gøre, og hvad der kunne have gjort så fejlen kom
den er godt nok på engelsk men det går nok

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 12-01-04 11:55
Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 12:05

jeg kører win2000

Kommentar
Fra : gulehus

Dato : 12-01-04 12:09

jeg er sikker på at dette jms skriver vil kunne løse dit problem.

Start din pc. Åbn din cd rom drev. Put din cd i med win 2000 på. Tryk på reset knappen, og din maskine genstarter, eller bare tænd og sluk.
Din pc skulle nu boote på din cd rom. Følg anvisninger på skærmen, vælg reparer.
Måske vil det virke.
mvh
jms

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 12:11

okay det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 12:12

<<<<<<<nordia
Prøv lige at gøre som jeg har nævnt, inden du gør andet. Det burde løse problemet

mvh
jms

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 14:45

jeg har prøvet men før den når såvidt at win2000 kommer frem på skærmen, så kommer den fejlmeddelelse frem, og så vil den ikke andet

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 15:12

Det tyder på, at din PC ikke er sat op til at boote på din CD rom.
Du skal derfor ind i bios, og ændre din boot. Typisk kommer du ind i bios, ved at trykke på del tasten, under opstart. Her skal du ændre PCén til at boote på dit cd rom drev, (typisk drev D eller E ).
Put din CD rom med win 200 i, og genstart maskinen. Den vil nu starte på win 2000 cd.

mvh
jms

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 15:21

jeg har nu trykket Del under opstart, og så er der noget der hedder BIOS FEATURES SETUP, og hvis jeg går ind i den står der
1st BOOT DEVICE - FLOPPY
2nd BOOT DEVICE - IDE-O
3rd BOOT DEVICE - CDROM

Er det mon rigtig hvad jeg gør ?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 15:59

Her navigerer du med piletaster. marker first boot device og tryk enter
efter dette ændrer du med mellemrumstasten så der står CDROM
forlad bios, husk at sige save options
Jeg holder lige dette spørgsmål åbnet......

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 16:08

Det kan være lidt forskelligt afhængig af hvilke bios du har. Men first boot device skal stå på CDROM

mvh
jms
Og ja, det er rigtig, du er på sporet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-04 16:38

Suplement til JMS
1st BOOT DEVICE - FLOPPY
2nd BOOT DEVICE - IDE-O ændres til CDROM
3rd BOOT DEVICE - CDROM ændres til IDE-0
du kan evt. ændre med PgDn/PgUp tasterne.
Emesen.

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 16:40

jeg kan ikke ændre first boot device, når jeg trykker på mellemrumstasten sker der intet

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 16:41

Ok, det er rigtig som emesen skriver, pgup-pgdown
Undskyld, jeg skrev forkert.
:_D
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 16:42

Det er ikke hver dag jeg er i bios
der står normalt en vejledning i BIOS, hvordan du skifter o.s.v.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 16:45

<<emesen
Jeg plejer at ændre first device, og efter install. sætten jeg den tilbage.
Med din opsætning leder maskinen på cd rom ved hver opstart
mvh
jms

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 16:49

nu har jeg ændret det, men det hjælper stadig ikke..... jeg kan ikke komme uden om den meddelelse

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 16:53

Starter din maskine ikke på CD rom????
mvh
jms

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-04 16:59

Jeg går ud fra, at den et meget kort øjeblik beder dig trykke på en tast i opstarten - lige efter at den fortæller dig at den vil boote fra CD-rom.
Emesen.
JMS ja det gør den jo, men kun et øjeblik. og det kan ændres bagefter.

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 16:59

nej.... jeg lægger cd´en i og genstarter, og der sker ingenting for inden den kommer så langt kommer fejlmeddelelsen

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 17:04

<<<Nordania
Den må, som emesen siger, spørge om den skal starte på din CD rom.
Hvis den ikke gør dette, må der være noget andet i vejen. Jeg kender ikke eksakt den fejlmedelelse du nævner, men det lyder som en Win fejl, altså nogle filer som bør kunne repareres.

mvh
jms

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 17:24

Her er hele meddelelsen

STOP: c000026c (enhedsdriver kunne ikke indlæses
\SystemRoot\system32\drivers\KS.Sys enhedsdriveren kunne ikke indlæses
Fejlstatus: 0xc0000102

Kontroller at eventuel ny hardware eller software er installeret korrekt. Hvis dette er en ny installation, skal du kontakte producenten af din hardware / software så du kan få de windows2000 - opdateringer du muligvis mangler.

Hvis der fortsat er problemer, skal du deaktivere eller fjerne eventuel nyinstalleret hardware / software. Deaktiver BIOS-hukommelsesindstillinger som f.eks cachelagring eller shadowing.
Hvis du har brug for at bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du genstarte computeren, trykke F8, og derefter vælge fejlsikret tilstand.

Min datter havde lånt en webcam, som jeg tog fra i morges og tog cd´en ud

Kommentar
Fra : hghghg

Dato : 22-05-04 22:01

hent den her og kopier den over i biblioteket

http://www.dynamiclink.nl/frames/sys.htm