/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kan lud rulles på træloftet ?
Fra : lyng
Vist : 2987 gange
100 point
Dato : 12-01-04 08:01

Kan jeg ludbehandle mit 1 år gamle ubehandlede træloft ved at rulle det på ?

Jeg har 120 m3 som skal have lud og hvis der findes en nemmere og hurtigere måde end pensel, vil jeg gerne høre om den =;)

Lyng

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-04 08:50

Jeg ville bruge en svamp men det kan ikke undgåes at det sviner så dæk godt af først Og så er der også stor forskel på lud så spørg lige der hvor du køber det hvor godt det dækker Mvh SUNE

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 12-01-04 08:59

Jeg har selv prøvet at rulle lud på noget af en træloft, med en langhåret rulle. Det kan godt lade sig gøre men er ikke lige så godt som en pensel, da man ikke kommer op i alle kroge, knaster mm.

Du kan købe store pensler med en vinkel på ca 45 grader hos din farvehandler, sætte den på en forlængerstang og så går det en smule hurtigere en med alm pensel.

Dog nåede jeg selv til den konklusion at jeg gjorde det med en normal pensel og så tog det lidt længere tid. Men det er jo ikke noget der skal gøres tit og det er nogewt man ser hvis det ikke er laver ordentligt. Lånte dog en stativ at stå på, således at jeg blev fri for at løbe op og ned af en stige hele tiden.

Jesper6

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 12-01-04 09:00

ups undskyld alle tryk/stavefejl....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-04 09:02
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-04 09:03

Undskyld jeg spørger dumt, men skal lud ikke lægges på så det er gennemsigtig - det gør jeg. Som Sune sige, svamp eller pensel, rulle er jeg overbevist om bliver grimt. Men forsøg da på et brædt ned på jorden, så får du syn for sagen.
Når du luder skal du huske at trække på brædderne i hele længe af en gang - vådt i vådt, ellers kan man se overgangene. Netop derfor tror jeg ikke på rullen. Du kan heller ikke komme ind i fjer/noten med en rulle.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-04 09:10

Det første link, jeg gav virker ikke. Søg på www.google.dk "lubehandle træloft" det er det første link

mvh ans

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 110 point
Dato : 12-01-04 09:28

Hej Lyng!

Jeg vil anbefale dig at bruge Gori Panellak i farven lud. Køb en bred pensel fra Spekter evt. med vinkel, som en anden har skrevet om her. Det går pænt hurtigt, du drypper stort set ikke, hvis du ellers ikke drukner penslen for meget. Loftet skal have 2 gange, og du skal ikke spare på malingen. Den er vandbaseret og ufarlig med lugt o.s.v... Resultatet er flot. Det lyse loft løftet hele rummet!
Jeg har malet lofter i 220 kvadratmeter typisk mens jeg står på en taburet. Det er lidt anstrengende i det lange løb, men man er tilfreds bagefter. Når du er begyndt på ét rum, så gør det så vidt muligt færdigt i samme arbejdsgang. Ellers kan du komme til at male samme område mere end 2 gange, så det fremstår lidt lysere, end det øvrige.

M.v.h.

Ulle

Godkendelse af svar
Fra : lyng

Dato : 12-01-04 20:00

Tak for svaret ulleulle.