/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitalfoto af skærmbillede
Fra : Peterkn
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 10-01-04 16:57

Jeg efterlyser nogle tips til at tage billeder af min monitorskærm -eller min TV-skærm med mit digitalkamera.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 10-01-04 17:05

øhhh hvorfor !!! ikke bare bruge et screen shop program der er kvaliteten i top

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 10-01-04 17:09

Jep.. Lav et screen-shot med:

Print
Screen - knappen

dvs: Åben de ting på computeren som du vil have et billede af, tryk derefter Print Screen - så bliver alt hvad der er fremme kopieret på skærmen.. indsæt derefter billedet i et program, og print det ud..

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Peterkn

Dato : 10-01-04 17:17

Digitalfotoet skal bruges til et "fotografi", hvor både kabinet og skærmbillede skal med. Det er ikke noget problem at få kabinettet pænt, men det kniber mere med selve skærmbilledet.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 10-01-04 17:27

haaaaaaaaaa sluk den eller print et skærmbilled ud og klistre på skærmen så flimmer det med sikkerhed ikke *GGG*

Kommentar
Fra : Peterkn

Dato : 10-01-04 17:36

Ja, men det er lidt besværligt, da der skal en masse billedbehandling til. Mon ikke der findes en nemmere måde?

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 10-01-04 17:41

jo sikkert !!! men kan desværre ikke hjælpe held og lykke s*

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-01-04 18:11

sæt et par lystof rør op så du ikke får det skarpe lys med i billedet
evt bruge en paraply til at skærme med

og så er det ikke sikkert at du behøver at få det grimme blitz plet med
for der skulle være lys nok til dit kamera ikke bruger blitz

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-01-04 18:12

Nej det er ikke besværlig.
Foto af monitor med sort skærm. Fjern det sorte i et billedprogram (Adobe Photoshop / Corel Photopaint). Tag et skærmdump, evt. i et capture program, skær billedet til, og indsæt det i arealet på skærmen ( billedet af skærmen).
Vi laver sådanne manipulationer hver dag.

mvh
jms

Accepteret svar
Fra : pan2

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-04 18:16

det det dejer sig om er lukketiden på dit kamera kontra de hertz din skærm har hvis din skærm er 60 htz har jeg lige tageet et billede med en lukketid på 1/30 og fået et fint resultatmen så skal det andet lige efterreguleres i lys
per

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-01-04 21:53

Hvis du har et rimeligt billedbehandlingsprogram, så er NilsPT ide, slet ikke så tosset endda. Det ville være en metode jeg selv ville forsøge mig med.

Der skal måske lidt klippe/klistre metode til, man hvad, der er jo det der er det sjove.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-04 21:59

Hvad er det for en masse billedbehandling du skal bruge for at bruge screenshot (skærmdump).
Gør som der blev skrevet (printscreen) Åbn en billededitor, åbn et tomt billede hvis den ikke selv kan, og vælg sæt ind (evt i rediger) og du har et billede á la det du kunne indlade fra dit kamera.
jeg kan i øvrigt anbefale IrfanView, der er et billedkiggerprogram som også kan lave simple redigeringer, og det er gratis.
http://www.irfanview.com
Hvorfor gøre detpå den hårde måde når det kan gøres let.
Mit digitalkamera tager fine billeder af tv, men endelig uden blits.

Kommentar
Fra : Schroinx

Dato : 13-01-04 22:20

Det er faktisk ikke sørligt svært sombeskrevet ovenfor hvis du har photoshop. Under scale funktionen kan du manipulere det indsatte skærmdump så det passer, uden at det tager flere timer.

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 17-01-04 22:52

Nu er vi jo nok kommet ind på noget andet men jeg får også lidt af et halv billedet fra et TV, om det er bag ved/hele billedet/skærm, kommer der linjer på billedet.
M.V.H. haeggelin

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 17-01-04 22:52

Nu er vi jo nok kommet ind på noget andet men jeg får også lidt af et halv billedet fra et TV, om det er bag ved/hele billedet/skærm, kommer der linjer på billedet.
M.V.H. haeggelin

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 17-01-04 22:55

Har lige opdaget hvorfor der mange gange er GENTAGELSER, tryk kun en gang på din mus !!!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-01-04 17:44

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : Peterkn

Dato : 29-01-04 15:43

Det er foto-gruppen jeg har stillet spørgsmålet i, for at få tips UDEN billedbehandlingsprogram og det er pan2's svar der virker bedst uden de store billedbehandlingsmanøvrer.