/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Startproblemmer
Fra : kandu4thomas
Vist : 429 gange
200 point
Dato : 08-01-04 21:24

Dav...

Jeg har lige skiftet til en 17,5mm Kaburator på min Yamaha Jog AS, efter jeg gjorde det vil den sgu ik starte...

Hmm... den er gnist, kompression og alt det der.. Men kunne det være jeg har sat benzinen eller et eller andet på en forkert studs?! Der sad mange studser på kaburatoren, evt. nogle der ved hvor man kan finde en tegning over kaburatoren hvor jeg kan se hvor jeg skal sætte de forskellige slanger...

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-04 22:50

Altså bensinslangen skal sidde ovenpå der hvor svømmerhuset sidder som sikkert er en rund eller firkantet udhobning i støbningen hvor mange slanger er der da ?? Mvh SUNE

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-01-04 22:54

Ja det kommer da an på hvilket mærke karburator.
Men du kan da som regel skrue en skrue i bunden af svømmerhuset som kan skrues ud, for at se om der kommer benzin ud.
Men jeg tror at problemet er at den ikke lukker benzin ned i svømmerhuset, fordi benzinhanen er en vaccum-model. Der skal gå en slange ned til karburatoren/studsen oppe fra benzinhanens vaccumside (Flad side hvor der inde bagved sidder en membran)
Når du så prøver at starte bliver der vaccum i karburatoren/studsen som så via en slange åbner for benzinhanen.
Forøvrigt skal du ikke have lukket dit andet spørgsmål?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 09-01-04 13:36

Så for satan, nu gik den sgu igang! Jeg sprøjet 10ml benzin igennem topstykket... Men den giver nærmest fuld gas når man starter den på og har prøvet at justere den...! Spjældet inde i kaburatoren som hejser sig op og ned når man giver gas, skal det gå helt ned og lukke ?! For når gassen er sluppet, sidder det stadigvæk 1 stykke oppe..

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-04 14:32

Det skal gå ned og næsten lukke

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 09-01-04 15:27

Hephep....

så fik jeg lortet ordnet, den øvre del af gaskablet skulle lige justeres, nu mangler jeg bare at få gjordt maskinen lydløst, FUUUUUCK den larmer selvom der er en Prestigio udstødning (MEGET LYDLØS!!!!) Så larmer den sgu aligevel og pakningen er tæt, så må se om fabrikken har glemt at putte lyddæmperuld i...

I skal have tak fordi i forsøgte at hjælpe...

MVh
Kandu4thomas

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 03:07

Hvad med at lukke dit spørgsmål??

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 30-01-04 11:54

Hvorfor skulle jeg det ?! Når der ikke er en der ér kommet med svaret! Jeg gir sgu altid point, men skulle jeg gi point for noget som ikke er rigtigt/ikke har hjulpet ?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 00:11

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest, det burde du om nogen vide.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:37

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-07-04 09:48

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-04 14:59

kandu4thomas, det er jo et dødt spørgsmål, ingen skriver, så du kan ligeså godt lukke det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-04 08:59
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-04 13:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-02-05 09:50

Ups, så blev du banned.
Uanset om der var nogen der ikke fandt de vises sten til dig, så er det altså alm. kutyme at lukke sit spørgsmål, der er da nogen der har brugt tid på at hjælpe dig, men det er du vel ligeglad med?
For øvrig skriver du ikke hvad der var fejlen så var.
VH Palle Hansen