/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
BLINCHATY PIROG
Fra : netper
Vist : 624 gange
300 point
Dato : 08-01-04 09:20

Jeg har fundet en opskrift på denne specielle baltiske ret som jeg gerne ville have oversat, så jeg håber der er nogen der er friske.

Mvh
Per

BLINCHATY PIROG
STACKED MEAT PIE

BLINI OR PANCAKE DOUGH
1 cup flour
3 eggs
1/2 tsp. Salt
1 cup milk
1/2 tsp. Baking powder
1 Tbls melted butter

Mix flour, salt and baking powder. Beat eggs and milk. Add flour and mix well. Refrigerate up to 2 hours so that the flour particles have time to soften, making a lighter pancake. If batter is too thick, add a bit more milk. Heat skillet over low heat. Add very little butter. Pour small amount of batter into pan and immediately spread it by tilting the pan. There should be just enough batter to coat the surface of the pan. The pan should not be so hot or the batter will cook before you can spread it. Fry on one side only. Place browned side down in a buttered cake pan. Brush with melted butter and cover with layer of meat filling. Continue stacking. The top level should be a pancake, browned side up. At this point, you may cover the pie with foil and refrigerate until you are ready to serve it or put immediately into a 350° oven, covered loosely with foil and bake until hot, about 15 minutes. Serve cut into wedges like an ordinary pie. Serve with sour cream and dill.

FILLING:
1 cup cooked meat
1/2 cup minced onion
1 cup cooked rice
3 hard cooked eggs,
optional 1 Tbls fresh dill
salt and pepper
beef broth or sour cream

Sauté meat, if raw, until lightly browned. Remove from pan, add onions and butter and saute until transparent but not browned. Combine meat, rice, onions, eggs and seasonings. If mixture is too crumbly, add a little sour cream or beef broth to bind. This may be made ahead of time and refrigerated.

NOTE: I have also enjoyed this when the beef filling is alternated with a sauteed mushroom filling. To make mushroom filling, substitute mushrooms for cooked meat in above filling recipe. You can double the dough recipe and make a full meat and full mushroom filling for a higher Blinchaty Pirog.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-04 10:00

Jeg ved ikke lige hvor men jeg ved du kan finde et program der oversætter alt tekst på en side til dansk Jeg mener du kan finde den i Næstveds kpommunes Hjemmeside et sted Mvh SUNE

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-01-04 10:27

Du ved godt der mangler en sjat ting i den opskrift?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-01-04 10:29

Her jeg giver dig lige det hele..

http://www.ruscuisine.com/cooking-recipes/index.php/Breads-and-Pastry/?recipe=198&offset=48
derinde er der også en god oversætter, fra danske kilo til det de regner i...

Men her er opskriften ellers, men stadig på engelsk

Ingredients
1 tb oil
1 ea onion chopped
2 ea cloves garlic chopped
12 oz ground beef
3 ts tomato paste
12 oz mushrooms minced fine
6 oz dry red wine
1/2 c cooked rice
2 oz green onion chopped
1 tb dill fresh
1/2 c cottage cheese
1 tb arrowroot dissolved in water
lemon juice
cayenne
Crepes
1 tb oil
4 oz flour sifted
10 oz non-fat milk
1 ea egg
1 ea egg yolk
salt & pepper
Sauce
1 1/4 c plain yogurt strained
1 tb dill
2 oz sweet white wine

· Method
In a wok or large skillet saute in 1 tb oil, onion and garlic til onion is clear. Remove and set aside. Brown ground beef and add 3 tsp tomato paste. When browned, return onion and garlic to wok, add mushrooms, red wine, cooked rice, green onion and dill. Add arrowroot dissolved in water to thicken. Squeeze in some lemon juice and sprinkle with cayenne. Place in warm oven until needed and just before using, add cottage cheese.
CREPES: Blend all ingredients except oil and let stand 30 minutes before using. Pour oil into crepe pan, swoosh around and pour remainder into batter. Make 1 large pancake covering one side with branches of fresh dill or sprinkle with dried dill. Turn and cook and remove. Make other large pancakes until batter is gone.
SAUCE: Combine ingredients and serve over combined dish. TO SERVE: Place crepe on platter and layer meat and mushroom mixture over pancake. Place another pancake on top, then meat, then pancake, etc. until finished. Top with dilled pancake and serve with sauce on the side.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-01-04 10:34

Mèn skal ikke kunne udelukke der er mere end 1 slags opskrift

Accepteret svar
Fra : wolffi

Modtaget 300 point
Dato : 08-01-04 17:47

Hej Per,
Her er så en "lyn oversættelse"

Blinchaty Pirog
(lagdelt kød tærte)

Blini eller pandekage dej:

2½ dl mel
3 æg
½ spks. salt
2½ dl mælk
½ tsk. bagepulver
1 spks. smeltet smør

Bland mel, salt og bagepulver. Pisk æggene og mælken. tilsæt melet og bland grundigt. Sæt i køleskab ca. 2 timer, således at melet får tid til at blødgøres, så pandekagerne bliver mere luftige.
Hvis dejen er for tyk, tilsættesdt mere mælk. Opvarm lidt smør i en pande. Hæld en smule dej op i panden og drej panden så det fordeler sig. Overfladen af panden skal kun lige være dækket. Pas på med varmen, så dejen ikke stivner inden du kan nå at få den fordelt over hele pandens overflade.
Steg kun pandekagen på én side.
Læg pandekagen med den stegte side nedad på et smurt fad. Pensl med det smeltede smør og læg herpå et lag kødfyld.
Forsæt med at lægge pandekager og kødfyld ovenpå. Sult af med at lægge en pandekage med den stegte side opad.
Nu kan du opbevare tærten(dækket med staniol) i køleskab indtil den skal tilberedes- eller den kan tilberedes straks ved at sætte den i en 175 grader varm ovn. Husk at dække med noget staniol - og varm i ca. 15 minutter.
Skær tærten ud som man gør med en lagkage. Server creme fraiche og dild til.

FYLD:
2½ dl kogt kød
1 1/4 dl hakkede løg
2½ dl kogt rice
3 hårdkogte æg
(1 tsk. frisk dild)
salt og peber
okse boullion eller creme fraiche

steg kødet i fald det er råt (steg det til det er lysebrunt). Tag det af ilden - brun løg i smør ret indtil de bliver gennemsigtig (ikke tager for meget farve). Bland køb, ris, løg, æg og krydderier. Hvis blandingen viser sig at være for smuldret, så tilsæt lidt creme fraiche eller oske boullion for at få det til at "holde sammen". Bliver retten forberedt i god tid, kan denne kødblanding opbevare i køleskab.

NOTE: Man kan også nyde denne ret med andet end denne kødfyld - ristede svampe er særlig velegnet.
Det kød der er nævnt i opskriften erstattes bare med svampe. Ønskes det kan man lave en dobbelt portion af dejen - lave 1 portion kødfyld og 1 portion svampefyld - sådan at man får en dobbelt Blinchaty Pirog.

hilsen Hanne

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 08-01-04 22:17

Tak for svaret wolffi.