/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vintertiden - Startproblemmer
Fra : kandu4thomas
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 04-01-04 21:46

hmmm mærkelig er vintertiden sgu...

Min nevø har en Aprillia Sonic den er sprit ny 3 dage gammel nu! Vi har pisse mange problemmer med at starte den lige så snart motoren bliver kold... ! Jeg har selvfølgelig tjekket tændrør og alt det pis, men nu begynder jeg både at mistænke kaburatoren og benzinen... ! Jeg har selv aldrig haft brug for kaburator sprit om vinteren... Tror i kaburator sprit er løsningen på problemmet ?! og hvor meget vil i hælde i, / hvad er blandingsforholdet til 1 liter...

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 04-01-04 22:11

Lidt mere en du helder i bilen og ja det virkede på min.
KH.

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 04-01-04 22:14

På min var der en skrue i kaburatoren når man løsnede den løb der vand/benzin ud af afløbs slangen, det ophober sig under svømmeren.
KH.

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 04-01-04 22:17

Hej....har samme problem her til vinter. Min CPI Hussar er også kun et halvt år gammel men har svært ved at starte når det er koldt! Prøv at læse Palle Hansen's kommentar på http://www.kandu.dk/dk/spg/29089

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-04 22:39

Jeg har også skrevet dette før at det tit også kan hjælpe at lave tændrørselektrodeafstanden mindre men selvfølgelig kan vand ikke antændes så er det problemet hjælper mit råd jo ikke Mvh SUNE

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-01-04 23:44

Jeg tror ikke det løses med sprit i benzinen, ale andre putter det ikke i, og har ingen problemer, men ellers er det 5%.
De der kan have problemer, er hvor maskinen har stået rigtig lang tid sommer og vinter, uden at køre, så kan der samles noget kondens, og så er det en god ide at lukke ud forneden i karburatoren, og forøvrig bliver benzinen for gammel (de mest letfordampelige stoffer fordamper). Andre der kan have problemer, er hvor karburatoren sidder langt fra cylinderen, kan få karburatoris efter ca 3 km kørsel i tåget vejr ved omkring 0 punktet i temperatur.
Nu er det sådan at scooterne bliver prøvekørt fra fabrikken, og henstår så der dannes en klæbrig masse i svømmerhuset, det kan nogen gange give problemer, men dem tror jeg ikke på her.
Den nye maskine skal da bare have et nr. større dyse, og det plejer ikke at være problem at få det gratis monteret af forhandleren.
Selvfølgelig kan temperaturkompensatoren på toppen af karburatoren også være defekt, men mon dog.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sonice

Dato : 06-01-04 16:16

Har samme problem med en sonic eller sonice. Har løst det ved at købe noget karburatorsprit på q8 der tager du bare proppen og bruger 2,5 - 3 hætter til en hel tank benzin.
MVH
sonice

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 08-01-04 21:21

Har fundet problemet, det var chokeren den var gal med.. !
Ellers tak for jeres forsøg..:!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 00:08

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:37

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-07-04 09:48

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 09:28

Jeg lukker her.
VH Palle Hansen