/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Utrolig langsom Adobe photoshop 7.0
Fra : 19431225
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 04-01-04 14:32

Jeg har installeret Adobe photoshop 7.0 dk. Under installationen poppede en tekste op med ordlyden " Du har i øjeblikket adope photoshops primære arbejdsenhed og windows primære pagingfil på samme enhed, hvilket kan medføre reduceret ydeevne. Det anbefales at du instiller adobe photoshops primære arbejdsenhed til at være på en anden enhed, helst på et andet fysisk drev. " Jeg svarede ok til dette og forsatte med installationen, med det resultat at min maskine blev utrolig langsom, jeg afinstallerede så igen og min maskine blev hurtig igen. Er der nogen som kan oplyse om hvordan jeg skal installere korrekt, gerne trin for trin idet jeg ikke er så erfaren. Jeg har windows XP proff. installeret

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-01-04 15:01

det photoshop skriver er
du vil få den bedste ydelse hvis du har 2 harddiske og ligger photo shop's swapfil på den anden disk
XP's pagingfil (swapfil) ligger som standard på c:\

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 04-01-04 15:06

Hvorfor din maskine pludselig bliver langsom pga. Photoshop-installation ved jeg ikke, men det teksten betyder er blot at du helst skal sørge for at Photoshop såkaldte "arbejdsenhed" ligger på en anden harddisk (såfremt du har mere end en harddisk i din computer), eller på en anden partition på din harddisk end den Photoshop ligger på. Den slags kan indstilles i Photoshops indstillinger. Måske hjælper det.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 16:10

Hvis du har et d-drev placerer du bare din pagingfil der.
Altså Installer Photoshop igen. Gå så op i Edit > Preferences > Plug-in & Scratch-disk og sæt dit pagingfil/scratchdisk til D. Indstil også under preferencer hvor meget af dine ram PS skal have lov til at benytte.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 04-01-04 17:01

<<alle
Blander mig lige. Ikke fordi jeg har et konstruktiv forslag, men:
vi arbejder grafisk her i huset, og anvender blandt mange andre programmer Adobe Photoshop.
Vi kører win2000proff, og har ikke dette problem. Hvorfor?
Har det noget specielt at gøre med XP???

mvh
jms

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 17:17

Nej, det har ikke noget med XP at gøre. Generelt anbefaler Adobe at scratch-disken ligger på en disk/partition end selve programmet.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 04-01-04 17:52

til catbody

Du skriver jeg skal gå ind i Edit>preferences osv., men det er dk version jeg har, og mit engelske er ikke for godt, kan du oversætte til dk

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 17:59

OK, så prøver jeg at oversætte (har kun den engelske udgave)
Rediger -> Preferencer/Indstillinger/Egenskaber -> Plug-ins og sidefil
Preferencer/Indstillinger plejer at være det sidste punkt under menuen Rediger

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-04 18:05

har uploaded den engelske version på: http://www.hcma.dk/prefs.htm
se om det kan hjælpe dig

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 04-01-04 18:47

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 23:33

selv tak. sletter lige uploaden igen