/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
MPEG til DVD
Fra : lale.dk
Vist : 304 gange
120 point
Dato : 04-01-04 12:26

Jeg har et lille problem....

Jeg har et tvkort til computeren det tvkort laver alle de ting man optager til MPEG eller MPEG-II...

Mit spørgsmål er nu hvordan får jeg lavet de filer om så jeg kan brænde dem ned på DVD og derefter se dem som en DVD film ???

Hvis man ikke kan konvertere filerne hvordan og hvorledes gør man så ???

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 04-01-04 15:28

Brænd det som supervcd eller alm vcd.

Kommentar
Fra : scoobsdk

Dato : 04-01-04 16:39

Benyt et DVD-brænder-program. De fleste kan læse MPEG-II - årøv f.eks. Roxio.

Kommentar
Fra : lale.dk

Dato : 07-01-04 22:54

har både clonecd Og Nero 6 ingen af dem kan konvertere filerne så jeg kan afspille dem som vcd eller svcd...

HJÆÆÆÆÆLP !!!

Kommentar
Fra : mesterlasse

Dato : 19-01-04 18:07

Du skal capture dit signal i MPEG2 som er DVD formatet. Du vil så ende op med en .mpg fil, som så skal laves om til .vob filer.(DVD format)
Her er en guide: http://www.abmedia.dk/video/spruce.htm

Dette kræver selvfølgelig at du har en DVD brænder.

Hvis ikke du har det, så skal det laves som VCD eller SVCD. Jeg vil klart anbefale SVCD.
Dette kan Nero sagtens klare.
Ellers er her en guide til SVCD: http://www.dvdrhelp.com/tmpgencsvcd.htm

Kommentar
Fra : beavis

Dato : 30-01-04 01:21

Jeg ville bare lige indskyde at det nok er billigst og nemmest at brænde dem ned på en alm cd men de fleste svcder kræver 2 alm 700 mb cder