/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Starter virker ik!!!
Fra : Codeman
Vist : 1334 gange
100 point
Dato : 18-03-02 22:45

Jeg har købt en gilera stalker brugt for 4800 (den er fra 00´)
jeg får den så og får afvide af en arbejds kolega som jeg har købt den igennem af at starteren ik virker
han siger at det nok er bremsekontakten der er istykker
jeg har så været hos en forhandler og hørt hvad det ville koste at lave det
han siger at hvis det er bremsekontakten så koster det 600 (ca)
men det ka også være en løs forbindelse også bliver prisen 1100 til 1300
jeg vil så høre om det ville være mugligt at starte knallerten med det alarmsæt man ka købe hos thansen
den alarm med en fjernbetjening der ka tænde og slukke for scooteren
det skal lige siges at den starter perfekt med kickstarteren
håber der er en der ka hjælpe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-03-02 23:13

"Codeman" <Codeman.news@kandu.dk> skrev i en news:J2tl8.7712$ZI6.289347@news000.worldonline.dk
> Jeg har købt en gilera stalker brugt for 4800 (den er fra 00´)
> jeg får den så og får afvide af en arbejds kolega som jeg har købt den
> igennem af at starteren ik virker
> han siger at det nok er bremsekontakten der er istykker
> jeg har så været hos en forhandler og hørt hvad det ville koste at lave
> det
> han siger at hvis det er bremsekontakten så koster det 600 (ca)
> men det ka også være en løs forbindelse også bliver prisen 1100 til 1300
> jeg vil så høre om det ville være mugligt at starte knallerten med det
> alarmsæt man ka købe hos thansen
> den alarm med en fjernbetjening der ka tænde og slukke for scooteren
> det skal lige siges at den starter perfekt med kickstarteren
> håber der er en der ka hjælpe
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Når du alligevel har fat i T.Hansen, så køb en ny bremsekontakt,
den bør koste under en halvtreds'er, og skift den selv.

J

Accepteret svar
Fra : Duckieboy

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-02 11:27

Hejsa!

med det alarmsæt der er hos T.hansen kan du godt starte den.....men du skal dog være opmærksom på at det ikke altid er lige så godt som at starte den med den alm. kontakt.....

Idet der også skal gives lidt gas en gang imellem når man starter for at få den ordentligt igang, kan det være et problem med at starte den med fjenbetjening...medmindre man står lige ved siden af knallerten.....men så er der jo ingen fordel i at købe en fjenbetjent starter...

Så afhængig af hvad du vil kan du købe en fjernbetjent starter, eller også købe en kontakt hos T.hansen, hvilket jeg nok ville gøre....og så lige huske at pille skjoldene af og checke alle de elektriske del..om der er brud o.s.v.

håber du kan bruge mit svar..

MVH Nicolai Andersen

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 19-03-02 19:00

Hej
Hvis knallerten er ordentlig justeret burde det ikke være nødvendigt at give den gas!!!!!!!!!!!!!!!!!!(medmindre den er opslidt).
Husk at kvaliteten af varerne hos T.Hansen er af meget svingende kvalitet!!! (læs: dårlig!!!) men hvad gør det om skidtet holder op med at virke efter et par dage , de kineservarer er jo møgbillige ))
Priserne hos din forhandler er alt for dyre , en bremsekontakt uoriginal i italiensk kvalitet koster omkring hos din lokale mc/scooter forhandler , og så sparer du pengene til forsendelse og kan reklamere bagefter uden at skulle have fat i telefonen.
Hvor i landet bor du og hvilken forhandler har du spurgt ???

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-02 22:07

"Codeman" <Codeman.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:J2tl8.7712$ZI6.289347@news000.worldonline.dk...
> Jeg har købt en gilera stalker brugt for 4800 (den er fra 00´)
> jeg får den så og får afvide af en arbejds kolega som jeg har købt den
> igennem af at starteren ik virker
> han siger at det nok er bremsekontakten der er istykker
> jeg har så været hos en forhandler og hørt hvad det ville koste at lave
> det
> han siger at hvis det er bremsekontakten så koster det 600 (ca)
> men det ka også være en løs forbindelse også bliver prisen 1100 til 1300
> jeg vil så høre om det ville være mugligt at starte knallerten med det
> alarmsæt man ka købe hos thansen
> den alarm med en fjernbetjening der ka tænde og slukke for scooteren
> det skal lige siges at den starter perfekt med kickstarteren
> håber der er en der ka hjælpe

Lyt godt efter. Er der noget der siger "Klik" når du trykker på
startknappen? I så fald bør du afmontere sideskjoldet i modsat side af
udstødningen. Midt på stellet sidder der en hvid/rød boks hvor der går 3-4
ledninger ned i . Den der sidder ind mod stellet er til elstarteren. Tjek at
den sidder der. Der er flere der har glemt at sætte den på igen efter at de
har haft ledningerne taget af.

/Thomas

Kommentar
Fra : delimis

Dato : 17-10-02 11:58

jeg har selv haft samme problem med stalkeren.min elstart, bremsekontakt og blinklys virkede ikke. som ham den forrige sige: prøv at afmontere sideskjoldet modsat udstødning. når du har gjort det skulle der gerne sidde (på min var den hvid) en boks. det er den der sørger for elstarten. den er spændt med 1 skrue. tag boksen af. prøv med en flad skruetrækker at tage den kasse udenom af. nå du har gjordt det ser du en masse kobbertråde osv. tag nu skruetrækkeren og tryk ind på den lille metal plade der er der. så burde den gerne bruge elstarten. hvis ikke, kna det være din startermotor det er galt med, eller en løs forbindelse. efter jeg havde gjordt det og fundet ud af at elstarten faksitk virkede når jeg brugte denne metode. så det måtte være en løs forbindelse. så jeg skruede skjolde om styret af så jeg kunne få elstartkontakten ud. jeg brugte en strømmåler for at se om der kom strøm ud til den, og konkluderede at det gjorde der ikke. så jeg prøvede at tage et stykke ledning og koble det til ledningen til hornet, hvor jeg vidste der var strøm. den anden ende af det stykke ledning satte jeg så fast i til ledningen til elstarten. du behøver ikke at klippe ledningen over bare stik den ned i den plastik ting der sættes sammen med elstartkontakten. derefter trykkede jeg på kontakten til hornet. og med det samme startede den. så skal du bare byt om på horn og el. husk at du så ikke har noget horn, men nu har du en elstart.

håber ikke det er alt for forvirrende.

held og lykke.