/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
kun dejligt med mig selv!!
Fra : SandraFalk
Vist : 530 gange
200 point
Dato : 03-01-04 19:14

Jeg har et stort frygteligt problem.
Jeg har hele tiden i mine forhold ikke haft lyst til sex med mine kærester, fordi jeg ikke føler noget.
Jeg har prøvet alle slags stillinger og forskellige former for sex - men det eneste jeg synes er dejligt - er når jeg leger med mig selv - uden min kæreste!
Det er nu et stort problem for mig, da min nuværende kæreste så gerne vil gøre mig glad på alle mulige måder.
Jeg har haft en del problemer i mit liv - og overgreb da jeg var barn, og skal til psykiater om nogle måneder - men der er en ting jeg synes er underligt. Hvis jeg fx har lagt mig til at sove, og min kæreste begynder at pille ved mig, og jeg lader som om han er en fremmed, så kan jeg godt blive tændt, men ligeså snart "fantasien er ovre" - så er min lyst og følelse væk!
Ved godt det nok er et umuligt problem - men alle forslag er velkomne.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-01-04 20:06

Hej Sandra

Det med overgreb er naturligvis alvorligt -- jeg tror du kan få meget gavn af sparring med psykiateren. Især hvis du er ærlig hvad angår dine fantasier, for det er sikkert et fingerpeg vedkommende kan bruge i den videre behandling af problemet. Især skal du også være opmærksom på at terapi kan inddækkes hos skadevolder (altså den person der foretog overgrebene)... Meget vigtigt at få på plads.

For dernæst at styrke din retfærdighedssans, har politiet så været involveret? Det er nemlig en vigtig ting at få afsluttet sådanne overgreb, især fordi det ellers kan blive en del af problemet at du -- enten bevidst eller ubevidst -- er bekymret for om ANDRE udsættes for det samme nu...

Det bedste du kan gøre for dit forhold er desuden at fortælle din kæreste hvordan du har det, evt. også omkring fantasien. HVIS det kan styrke jeres sexliv at der bygges noget rollespil omkring dette, kan det være til stor fælles glæde. Lidt eventyr-agtigt halløj i forholdet. Det vil de færreste mænd være afvisende overfor. Desuden vil du hurtigt opdage at din kæreste muligvis er langt mere forstående på området så snart han ved hvad det handler om...

Held og lykke.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : H_Rude

Dato : 03-01-04 20:09

Kære Sandra

Du kan næsten helt sikkert kommer over det problem. Men det er svært at give dig konkrete råd via denne "brevkasse". "Problemet" med seksuel lyst er at det er noget der for en meget stor dels vedkommende foregår i hovedet. Derfor kan hovedet også blokere for at du kommer til at mærke lysten.

Der kunne nemt være en sammenhæng mellem dine problemer/overgreb og dit sexliv, men det er absolut ikke sikkert. Men jeg vil anbefale dig en form for samtaleterapi. Helst med en sexolog, dvs. en læge eller en psykolog med speciale i sexologi. Det kan også være en psykolog og til nøds en psykiater (men her skal du se dig godt for, de kan være meget pille-fixerede). Psykologer er desværre dyre. Jeg ved ikke om du kan få sygesikringen til at betale en sexolog for dig, spørg din læge!

Med fare for at gå helt galt i byen er et umiddelbart råd til dig, at forske noget mere i hvad, der tænder dig. Hvad sker der inde i dit hoved, når du "klarer" det selv? Prøv at læse nogle erotiske noveller (gerne sammen med kæresten) - f.eks. i bladet Cupido, som også er for kvinder, og når du så bliver klogere i, hvad der skal til, kan du evt. læse mere specifik erotisk litteratur og evt. se film. Det med at bruge sexuelle fantasier er helt normalt. Mange par laver små rollespil for at "tirre" hinanden sexuelt. Andre lader fantasien køre inde i hovedet under den sexuelle agt uden at partneren nogensinde bliver bekendt med det. Atter andre skriver og læser fantasier for hinanden.

Held og lykke!

Mvh. Henrik

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 03-01-04 20:35

Sidder og funderer lidt over din udtalelse:

Citat
Hvis jeg fx har lagt mig til at sove, og min kæreste begynder at pille ved mig, og jeg lader som om han er en fremmed, så kan jeg godt blive tændt, men ligeså snart "fantasien er ovre" - så er min lyst og følelse væk!

Disse overgreb du taler om - var det overgreb begået af én som du kendte??
Det er måske langt ude, men jeg tænker på - om du måske blokerer for sexuel kontakt med en mand du kender godt - fordi du i barndommen er blevet misbrugt af en som du ellers stolede på - men som viste sig at skuffe dig dybt.

Dit sp. kan ikke besvares herinde - men det er utrolig vigtigt - at du får bearbejdet og omsat disse overgreb til noget fornuftigt - så du fremover (forhåbentligt) får et dejligt sexliv...

Held og lykke.

Frida

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 03-01-04 23:28

nu er det bare lommepsykologen der kommer op i mig her, så det kan være noget vrøvl jeg siger...

men det er jo ikke unormalt at mangle lyst til sex hvis man har været udsat for et overgreb. men nu siger du at du godt kan blive tændt når du fantaserer at han er en fremmed. det må have været det samme da I først begyndte at være kærester - der var I jo stort set også fremmede for hinanden. blev du tændt dengang? hvor længe har I været sammen? og hvor mange forhold har du haft hvor du har haft det sådan? hvor længe har de varet? jeg kunne forestille mig at svaret eller en del af svaret ligger et sted blandt svarende på de spørgsmål

Kommentar
Fra : White

Dato : 04-01-04 01:12

En psykiater gir medicin, måske skulle du overveje at gå i terapi istedet... Din lyst forsvinder sikkert sammen med fantasien fordi at du i din vågne tilstand ikke længere kan gi´ dig hen, men skal være i kontrol, så "du ikke kommer noget til"... Og det at gi´ sig hen til et andet menneske er jo noget at det dejlige ved sex, men hvis du har været udsat for overgreb så har du jo lært at det er farligt at gi´ sig hen til et andet menneske... håber det gir mening... Held og lykke.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-03-04 14:47

Hej SandraFalk...

Det lyder som om du har et problem med at være intim med din fyr...
tror du skal overveje om han overhovedet er din type! det burde jo være sådan at når du er sammen med ham, så tænder du på ham! sådan ville jeg da bedst have det! ellers er der jo altid løse forhold...

Ellers er mit råd: Drik dig møghamrende stiv og se hvad du så føler for ham... altså din kæreste...

Mvh. Cooper

Accepteret svar
Fra : tempraslamse

Modtaget 200 point
Dato : 12-03-04 00:12

Hej Sandra.....

Jeg vil henvise dig til psyke & sex på

www.bravenet.com

Per som han hedder ... kan helt sikkert hjælpe dig.... håber du kan bruge det til noget.

mvh Lamse

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 05-01-05 12:42

Tak for svaret tempraslamse.