/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Sagsøg. Hvad skal jeg gøre?
Fra : ting27
Vist : 419 gange
200 point
Dato : 02-01-04 22:42

Hej. Jeg står i en sitution som jeg endnu ikke har prøvet.
Sagen lyder, at jeg 'tilsynsladende' er blevet bedraget via auktions-siden qxl.dk.
Der er gået ca. 3 uger siden jeg betalte, og jeg har ikke modtaget nogen vare. Han har lukket sin ene telefon, og den anden tager han aldrig. Det lykkedes mig at få kontakt på ham, via et helt 3. telefonnummer, men enten klager han over at jeg har ringet i hans lukketid, eller også giver han mig en undskyldning, og siger at varerne er på vej.
Som i vel nok kan forstå vil jeg ikke finde mig en den højst utaknimmelige behandling han har givet mig, og jeg vil derfor gerne tage imod gode råd om det forløb jeg skal igennem, og hvad jeg skal gøre. Jeg vil lige nævne at jeg ikke har en advokat, er studerende og ikke har penge.

Mvh.
ting27

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-01-04 22:49

>ting27

Hvis du ikke har råd til en advokat, tror jeg du må indstille dig på, at det er sure lærepenge. Selvfølgelig kan du forsøge at finde ud af, om ham fortager "organiseret svindel". Hvis dette er tilfældet, så kommer en politianmeldelse komme på tale, hvorefter politiet overtager efterforskningen. Men hvis der kun er tale om dig, tror jeg ikke de vil tage sig af det.

Men ting27 - Gå på den nærmeste politistation og forsøg - om ikke andet kan du måske få gode råd om hvad du skal gøre.

Morale: Køb ALDRIG med forudbetaling på nettet.

Ram

Kommentar
Fra : themis

Dato : 02-01-04 22:50

Du kan melde sælgeren til kriminalpolitiet for bedrageri

Hvis dette ikke hjælper, må du søge advokatbistand, hvis du vil have dine penge tilbage.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

www.familieadvokaten.dk

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 02-01-04 22:51

prøv at tage kontakt til http://www.familieadvokaten.dk/ og forhør dig om hvad du skal gøre
mvh Granslam

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-01-04 22:54

For lidt over en uge sidan kontaktede jeg familieadvokaten som meget hurtigt svarede på mit spørgsmål. Det er jeg meget glad for.
De sagde, at jeg skulle vente ca. en uge, og derefter enten vende tilbage, eller politianmelde ham.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-01-04 22:59

>Jørgen U. Grønborg

Jeg går ud fra at du er jurist, idet du signere med familieadvokaten.

Det undrer mig, at du som jurist først foreslår tiung27 at foretage anmeldelse for bedrageri til politiet, og efterfølgende at hvis de ikke vil tage imod anmeldelsen skal søge advokatvistand.

Hænger det ikke sådan sammen, at politiet vurderer om en eventuel efterforskning kan føre til domfældelse, og hvis den ikke kan afvises den. Hvis dette er tilfældet, hvordan kan det så forklares at ting27 skulle få noget ud af at pumpe penge (som han/hun ikke har) ud til en advokat.

Advokaten kan vel ikke bedre end politiet få en domfældelse igennem. Når dette så er sagt, er der jo historisk belæg for at antage at den "kriminelle" ikke kan betale det tilsvindlede beløb tilbage.

Ram

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-01-04 23:03

Prøv at se hvad der stod i den returmail som jeg netop for mindre end 10 minuter sendte til ham.

Vi takker for din email, grundet Julen holder kontoret lukket indtil
mandag d. 29/12-03.
Vi ønsker dem en God Jul og et godt nytår og håber på fortsat godt
samarbejde i 2004.

Thank you for your email, because of national holiday the office will
be closed untill 29/12-03.
We wishes you a mery Christmass and a happy new year. We are looking
forward to cooperate with you in 2004.

Med venlig hilsen / Brgds

CBJTrade

--
Open WebMail Project (http://openwebmail.org)

Kommentar
Fra : themis

Dato : 02-01-04 23:04

Det kunne jo være at der ikke er tale om en bedrager og at politiet derfor ikke vil gøre noget

I så fald kan det da sagtens tænkes, at sælgeren kan opfylde en dom til betaling

Jeg er ganske rigtigt jurist med over 25 års erfaring som praktiserende advokat og med besvarelse af over 120.000 brevkassespørgsmål på Familieadvokatens brevkasse.

Med venlig hilsen

Jørgen U Grønborg

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-04 23:06

Her i Næstved har vi da et kontor hvor man kan få gratis hjælp eller råd hos nogle advokater uden at det koster altså om det er en sag man skal gå videre med og derefter koster det vel sagtens MVH SUNE

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-01-04 23:10

>themis

Det kunne tænkes ja. Sådan så jeg ikke på det, men det forklarer mig så hvad du mente.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-04 23:12

Det er ikke pænt at drage Jørgen Grønborgs viden og udtalelser i tvivl.
Han er tydeligvis advokat medens de øvrige udtalelser er fra lægmænd.
Hvis I vidste lidt om hvordan Politiet håndterer og prioriterer anmeldelser ville i forstå hvorfor Jørgen Grønborg skrev som han gjorde. Et er nemlig ret og noget helt andet er hvordan den forvaltes i det virkelige liv hvor bevillinger skal forvaltes politisk korrekt.
Jeg og andre lægmænd ved jo ikke alt, vel?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-01-04 23:15

Ok. Hvis nu jeg vælger anmelde ham, hvad så det første.. Skal jeg starte med at anmelde ham til politiet, og derefter bare vente på svar?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 02-01-04 23:21

hejsa
Kedelig situation du er havnet i...........
jeg sad bare og tænkte på om du har husket at underrette qxl, så de eventuelt kan stoppe ham.
Jeg ved godt det ikke lige hjælper dig, men det forhindrer måske andre i at havne i samme situation
held og lykke med det hele.
m v h

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-01-04 23:24

Ja. Jeg har kontaktet qxl.dk og vil efter aftale med dem, gøre det igen på Mandag, jo mindre jeg har hørt fra sælgeren, eller modtaget mine varer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-04 23:25

Hvis det er ham her:
http://www.oldies.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=2387
Så smøler han sikkert bare.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-01-04 23:28

Jeg har et link til hans karakterbog på qxl.dk http://my.qxl.dk/accdb/viewUser.asp?IDU=3406155

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-01-04 23:28

>BjarneD

Da jeg går ud fra at din kommetar om at drage Grønborgs viden i tvivl er rettet mod mig, vil jeg be' dig læse mit indlæg én gang til. Jeg tog udgangspunkt i, at den omtalte sælger var bedrager, og i den sammenhæng ville det ikke være logisk at en advokat skulle kunne gøre noget hvis politiet ikke ville. Når Grønborg så fremfører at der kunne være tale om at sælger havde handlet i bedragerisk henseende, åbner det selvfølgelig for den mulighed som Grønborg anfører. Denne mulighed fremgik ikke af hans første indlæg.

Og netop fordi vi lægfolk ikke ved alt, er det berettiget at fremføre denne tvivl, hvilket Grønborg så glimrende udredte for efterfølgende.

I øvrigt tror jeg Grønborg kan varetage sine egne interesser.

Ram

Hvis du læser mit indlæg en gang til

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-01-04 23:28

BjarneD> Lige nøjagtigt. Det er ham!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-04 23:31

RAM2 jeg læser glimrende og ja han godt selv TOUCHY ehh?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-01-04 23:33

Rettelse.
Der skulle selvfølgelig have stået:

>> tale om at sælger IKKE havde handlet i bedragerisk henseende<<

Ram

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-01-04 23:33

BjarneD > Hvad vil så være smartest at gøre nu.. Bare vente?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 02-01-04 23:41

Jeg ville vente lidt.
Jeg forstår godt at du er vred og nervøs for at miste dine penge, men du er sikkert hverken den første eller sidste der må finde sig i useriøse sælgere på Internettet.
Du har en aftale med QXL brug den og hør hvad de siger, spørg om det er usædvanligt med ventetiden og om de har hørt om problemer med det firma før.
Når du er kommet så langt ved du nok om du skal videre til politi og evt. advokat.

Held og lykke

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-01-04 23:58

Ok. Så kan i næsten ikke gøre mere for mig i den her omgang. Hvis jeg går videre til politiet opretter jeg et nyt spørgsmål her her inde.

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 02-01-04 23:59

Jeg ville ønske at jeg også kunne give point til themis.. Håber det er i orden.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-01-04 14:13

Nu har jeg kontaktet politiet, og venter på et opkald...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-04 14:17

Lad være med at blive ked af det hvis de afviser dig.
Hold os orienteret.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-01-04 14:22

ok... Nu vil jeg ikke håbe de bliver sure, hvis nu jeg får varerne i den her uge.. Den mulighed er det jo.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-04 14:38

Ja og det var derfor jeg syntes du skulle vente lidt.
Jeg tror ikke at han er interesseret i at miste alle sine salgsmuligheder. Mit gæt er at han er en fyr der har et fast job og driver en lille forretning ved siden af med import af varer og så har han fundet ud af en måde selv at sælge direkte og nu har han nok fået solgt mere end han har på lager og han er åbenbart ikke mand for at afklare tingene ordentligt. Hans karakterbog hos QXL er ikke ligefrem god, men der er tilsyneladende mange tilfredse kunder så mon ikke du får det du har betalt for.
Held og Lykke
Bjarne

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-01-04 15:50

Ok. Jeg har aftalt med det lokale kriminalpoliti, at jeg prøver alt hvad jeg kan for at få kontakt til ham for at rykke ham. Dvs. at jeg giver manden en chance til. Jeg håber.. jeg håber.....

Mvh.
Gert

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-04 16:17

Hej Jeg har kontaktet CBJ og han vil gerne i kontakt med dig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-04 16:24

kontakt mig på:
web@bd-net.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-04 16:28

Han skrev sådan til mig:
>/Hvad er navnet på personen du refererer til.

Så skal vi nok få styr på sagen omgående<

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-01-04 16:48

Hej BjarneD. CBJTrade har netop ringet til mig. (han må kunne se at jeg haft ringet), men jeg er meget glad for at du er så hjælpsom. Er næsten ked af at jeg ikke kunne bruge dine oplysniger på noget.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-01-04 16:49

og det skal siges at sagen er ordnet.. ser det i hvert fald ud til... Jeg stoler på ham, og regner med at se mine varer i over morgen.

Mvh.
Gert

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-04 17:11

Hej.
Jeg er glad på dine vegne. Jeg HADER uretfærdighed, og har samtidig lært at man skal takle problemerne med fornuften og ikke med følelserne, men jeg er også meget ældre og har 17 års erfaring som "fangevogter"

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-01-04 18:11

ok.. så har jeg noget mere at lære..., men man jeg tvinger mig ofte selv til det.