/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Programmering til din mobil
Fra : pcboy
Vist : 766 gange
35 point
Dato : 30-12-03 17:23

Hej er der nogle der ved om man kan lave sine egne programmer til en mobil i et eller andet programmerings sprog jeg ved lidt om delphi , c++ og java. Så man kan programmere f.eks sin egen lommeregner og sende den til mobilen. Er der nogle der ved noget om det så please hjælp mig.

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-12-03 17:32

Hej PCboy

Til nokia telefoner laves programer og spil i java, så hvis det er en nokia telefon du har ser det lyst ud

Har du lyst til at vide mere kan du kigge her på nokia's udvikler side. Her kan du finde alle de programmer og værktøjer du skal bruge.
http://www.forum.nokia.com/main.html

mvh srhansen

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 30-12-03 17:40

hejsa PCBoy,

Jeg ved at Ingeniøren har haft en "how-to-do" step for step vejledning. Prøv at kigge ind på www.ing.dk. Der findes sikkert noget i de gamle arkiver.

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 30-12-03 22:29

Hej srhansen
Det ser godt ud jeg har en nokia 3315 men den tror jeg ikke jeg kan lave programmer til men jeg vil snart købe en ny og så vil jeg gerne vide om man kan lave sådan et program til mobilen sådan at når jeg trykker ind i det så ringer den til min telefon svarer og skriver mit password sådan at jeg er inde i min telefon svarer. Java lyder som et godt sprog men kan du hjælpe mig jeg kan ikke helt finde ud af den hjemmeside og hvad jeg skal downloade der på. Og hvis du har forstand på det så må du gerne hjælpe med at lave programmet og hvis du kan hjælpe med programmet giver jeg gerne extra point.

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-12-03 23:27

Ups, der må jeg melde pas !

Jeg har ikke selv prøvet at lave programmer til en mobiltelefon, men det kræver at du installerer en af de softwarepakker, der kan downloades på siden. Afhængigt af hvilken telefon du ønsker at lave program til skal du vælge enten serie 40, serie 60 eller serie 90 softwaren. Du kan se under hver pakke, hvilke telefoner den understøtter. Klikker du f.eks på series 40 pakken kommer du ind til en side der giver dig mulighed for at komme godt i gang (getting started). Rækker dette ikke er der mulighed for at downloade en række eksempler på hvordan man f.eks laver mutiplayerspil og andet: http://www.forum.nokia.com/main/0,6566,21,00.html
og endeligt kan du stille spørgsmål til andre ligesindede i deres forum:
http://discussion.forum.nokia.com/forum/
Men hånden på hjertet, jeg ved ikke hvor svært det er

mvh srhansen

Kommentar
Fra : loffe2002

Dato : 04-02-04 00:53

Halløjsa
Her kommer svaret du har ventet på, jeg ved at der er udviklet et java miljø til udvikling af mobil-programmer. Har det sågar selv... Men jeg har ikke lige fået sat mig ind i det endnu. Programeringssproget der skal bruges er så vidt jeg husker java.
Men jeg vil lige vende tilbage, hvis jeg kan huske hvor det var jeg dowloadet programmet!

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 05-07-04 12:47

Hejsa,

Dette spørgsmål har været åbent længe, og der har ikke været debat her siden 2004-02-04.

Var det ikke på tide at få lukket spørgsmålet??

Jeg fjerner fluebenet og følger derfor ikke med mere.

Husk.. dine points ER brugt. Du kan ikke få dem igen ved ikke at lukke spørgsmålet.

Mvh
Bent