/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Startproblemer på Hussar
Fra : SoerenSkyggebjerg
Vist : 1319 gange
78 point
Dato : 29-12-03 17:40

Min CPI Hussar model 2003 er begyndt at have startproblemer. Hver gang den har stået udenfor i koldt vejr et par timer, har den svært ved at starte. Jeg har ikke rodet med benzinen eller andre ting siden jeg købte den for et halvt år siden. Når den har stået indenfor, starter den nemt. Kan det være noget med fugt i nogle forbindelser? Jeg har sat Gianelli Smile udstødning, Malossi variator og strammere koblingsfjeder på den. Ellers har jeg ikke lavet noget ved den. Synes ikke det kan passe at den skal have så svært ved at starte bare fordi vejret er lidt koldt. Er der nogle der ved hvad man kan gøre ved det???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-12-03 22:23

JaDET ER GARENTERET TÆNDRØRET PRØV AT LAVE EN MINDRE AFSTAND PÅ ELEKTRODEN ELLER SÆT ET NYT I Ang Fugt kan man sprøjte de elektriske installationer og tændkabel med silikone spray altså efter de er fulstændig tørre og rene

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 30-12-03 10:14

Tændrøret kan jeg såden set garantere det ikke er. Men derimod din choker, har du elektronisk choker, eller manuel ?

Hvis jeg tænder min motorcykel i koldt vejr, kan den også være lidt sværd at starte og holde i tomgang, men ikke hvis jeg gir den lidt choker, så den for en lidt federe benzin blanding at starte op på!
Så når det er koldt,så gi den noget choker !

Mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 78 point
Dato : 30-12-03 12:21

Det har intet med fugt eller tændrør at gøre, men helt almindeligt, at moderne motorer kører på så tynd en blanding, at det kniber i koldt vejr. Du vil også opleve at den ikke kan tage bundgas lige til at begynde med, men først når den er blevet varm.
Alle ved jo at benzinmængden i forbrændingsluften skal være extra høj, når det er koldt. Derfor har alle ældre knallerter chooker, men den er afløst af en automatisk chooker på scootere.
Du kan give den et nummer størrere strålespids, hvis det er et problem, (Så får den også mere trækkraft) eller du kan lade være at give gas på gashåndtaget, så starter den også lettere, da der ikke kommer så meget luft til forbrændingen.
En anden løsning, er at hæve nålen i karburatorspjældet et hak.
Lige så snart man skifter den orginale udstødning ud til en "racertype", skal man også gå op i dysestørrelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 30-12-03 13:36

Ellers... hvis du tit oplever problemmet år efter år, dag efter dag om vinteren.. Så tag da og skift din kaburator ud med en 17,5mm dellorto kaburator MED MANUAL choker ! Så du altså selv kan bestemme hvor meget choker du kan gi den ! Så vil du jo helt sikkert komme af med problemmet, hvis du trimmer chokeren ordentligt, hvilket en hver kan gøre ¨

MVh
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 30-12-03 13:55

Tak for svaret pallebhansen.