/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Er ekstern HD omfattet af GB-grænse??
Fra : kermie01
Vist : 305 gange
100 point
Dato : 27-12-03 20:22

Jeg vil gerne supplere med en ekstern HD, men er der også begrænset mulighed for størrelse (jeg tænker her på den famøse 120Gb-grænse) på dem, hvis man som jeg har en computer med et par år på bagen, eller gælder der andre "regler", når det angår eksterne harddiske ?

I forvejen har jeg en intern 80 Gb HD, så med de harddiske der er på markedet, er det jo snart en umulighed (overdrivelse fremmer forståelsen ) at opdrive en på 40 Gb (og vel også snart uøkonomisk...)

Jeg har styresystem XP Pro og bundkort med XP4 chipset, Pentium 4, 1600 Mhz

Nogle gode ideer fra jer derude IRL??

The difference between "involvement" and "commitment" is like an egg-and-ham breakfast:
the chicken is "involved" - the pig is "committed"

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 27-12-03 20:24

...og så vil jeg lige tilføje, at jeg kun har USB 1 (ja, tsk, tsk!!).....

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-12-03 20:31

Den famøse grænse som Microsoft ramte - før de udsendte en patch - var på 137Gb, altså hvor man når man nåede de 137Gb af en 160Gb skive fik systemnedbrud. Fejlen er rettet i dag.

Der kan være enkelte controllere i USB-cases, der ikke understøtter over 120Gb, men det vil som regel fremgå af hjemmesiden...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse
PS: Google is any internet user's friend -- it will solve 90% of any questions you might have o

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-03 20:35

Og det kan være du skal opdatere/flashe din bios.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-03 20:41

Vil du køre med USB-HD kan du evt. købe et PCI-kort med USB2
Emesen.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-12-03 21:01

Emesen > Det er nemlig en god ide -- findes også som PCMCIA-model til bærbare med USB2...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 27-12-03 22:02

Hej!
Jeg anbefaler kraftigt at købe et et USB2-kort til eksterne harddiske, da det gi'r en væsentlig hastighedsforøgelse! Kan købes for under 100 kr. (se f. eks. prishammeren.dk hvor jeg mener de har et).

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 28-12-03 00:29

endu engang er jeg enig med hvad folk har skrevet. Køb et pci-usb2 kort. Men nej, pt. har jeg ikke oplevet nogle grænse for usb hardiske. Har kørt med 250 Gb uden probs. Men med en usb 1.1 er det fuldkommen ...... Husk at usb 2.0 køre 48 gange hurtigere end 1.1. Usb 2.0 :)