/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Stabilitetsproblemer når der spilles...?~
Fra : tobias_jacobsen
Vist : 361 gange
60 point
Dato : 25-12-03 22:20

Jeg har et problem med min computer. Den har det med at være ustabil, når jeg spiller bestemte computerspil. Den vælger simpelthen at genstarte når jeg spiller Battlefield 1942 og Enter the matrix. Derimod kan det køre i timevis når jeg spiller Knights of the old repuplic. Dette undrer mig meget...
Jeg har overclocket min Amd 2500+ til 3200+ (2200 Mhz mod standard 1833 Mhz) Alle andre komponenter kører med standard hastighed. Hvad kan det være? Jeg skulle mene at den ville fryse, hvis det var cpu eller grafikkort. Kan det være rammene? Jeg kan ikke forestille mig at det var strømforsyning, da den som sagt kun genstarter når jeg spiller bestemte spil.
Hjælp mig! Jeg er ved at blive desperat når lortet genstarter hele tiden...

På forhånd mange tak!

Mvh. Tobias Jacobsen

PS. Findes der et rigtigt godt program til at teste computeren med?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 25-12-03 22:57

Der findes et alle tiders program. Du skal bare have fat i norton antivirus 2003. i den er der indbygget en tester. Du kan også gå ind på http://www.pcpitstop.com og kigge :)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-12-03 23:01

Hej.

Hvilken ram og hvor store er de?

hvis du eks bruger ddr2100 vil dine ram i hvert fald blive ustabile når du kører 3200.
Prøv i en periode at køre med den normale tilstand, og se om ikke pc-eren bliver stabil igen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 26-12-03 00:23

sandra et et test program prøv at søge på google

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-12-03 10:08
Kommentar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 26-12-03 18:09

Jeg kører med PC3200 Elexir ram. Motherboardet er et Epox 8RDA3+, som understøtter PC3200 ram.
Er det nogle lorteram?

Kommentar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 27-12-03 19:04

Kunne det være strømforsyningen? Det er en NorthQ4001. I så fald, hvordan kan man måle om den er god nok?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 28-12-03 00:36

det skulle ikke have noget at sige, men mindre du har en milion ting tilsluttet + et par halogenlamper

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-12-03 00:59

Man kan aldrig afvise at der kan være noget galt med ram, men spørgsmålet er mere din overclockning.
Prøv at "starte forfra" uden OC, og prøv dig frem for at se om dette er årsagen.

ellebye

Kommentar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 31-12-03 14:41

Hvis jeg finder ud af at det er overclocking, der er skyld i problemet, er der så metoder til at få det til at køre stabilt med overclocking?
Mht. til strømforsyning, så behøver det ikke være pga. for mange tilslutninger, men overall kvalitet af strømforsyningen. Det kan være at den leverer ustabil strøm, og at dette gør at computeren genstarter.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 02-01-04 23:59

hvad siger den når du tester den med kør :dxdiag

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 21:09

lukker du ikke lige dit spørgsmål tak

mvh Granslam

Kommentar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 10-04-04 00:15

I dxdiag er der ingen problemer. Kun at jeg kører med drivere som ikke er digitalt godkendt af Microsoft: Nvidias drivere til grafikkort og Creatives drivere til lydkort. Mht. til stabilitet er jeg nu blevet rimelig sikker på, at det er en ram fejl. Undersøger i øjeblikket sagen nærmere, via Memtest.