/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hva skal en ½ racekilling koste?
Fra : M_kristensen
Vist : 411 gange
25 point
Dato : 24-12-03 11:02

Hvor meget er rimligt at tage for en ½ Race killing?

Har set mig om forskellige steder og det er helt forskelligt hvad man tager for killingerne når de kun er ½.
Nogle sælger dem for det samme som en almindelig killing nemlig en 50'er andre for det halve af hvad en ægte racekilling koster nemlig omkring 1500kr. Hvad synes i?

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 24-12-03 11:17

Hej M_Kristensen
De to tal du nævner, er nok yderpunkterne. Jeg mener, som mangeårig katteholder/-elsker, at prisen for sådan et X, maksimalt må ligge på 500 - 700 kr. Vel at bemærke, hvis der følger en fundheds og vaccinationsattest med.
Lykke og held med foretagendet, og mens jeg husker det: GLÆDELIG JUL!!!

m.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-12-03 11:29

Undskyld jeg blander mig---er selv hundemand---men hvad pokker er 1/2 killing???

Glædelig

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 24-12-03 11:40

500kr hvilket er lidt under det halve
mvh Granslam

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-12-03 11:46

Der er dem der sælger killingen for ca. 50 kr. Så er det fordi du selv skal bekoste udgifterne til vaccination, øremærkning og evt. sterilisation/kastration. Det er et beløb på ca. 1000,- kr.

mvh ans og

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 24-12-03 13:07

I det hele taget bør man give mellem 500 og 1000 kr. uanset om det er en ½ eller hel huskat (altså ikke race kat) for hvis man ikke vil give noget for en kat er man heller ikke så interreseret i at passe ordentlig på den. Så for en ½ race kat vil jeg sige at 1000,- kr. er rimeligt med sundhedsattest og vacinationer.

Hilsen
Karsten

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 24-12-03 14:09

jeg vil sku gerne se et billede af en ½ kat.
hvordan er den delt op?? lige over eller på tværs??
hvordan fodrer man evt. bagenden??
spiser den kun det halve af maden??
den er måske født i en hal??

for en flot forende vil jeg give en ½-tredser!!

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-12-03 15:10

1/2 racekilling er ikke en racekilling, og derfor at betragte som en hvilken som helst huskat..

Prisen er alt fra gratis til nogle få hundrede kr.

Selvfølgelig passer man sit dyr ordentligt uanset om man har fået det gratis... !!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-12-03 17:28

Har selv fulgt et kuld med ½ racehunde, og når den dag nærmer sig, hvor man skal give slip på de små kræ, så tror jeg, at det tæller MEGET mere, hvad der er for nogle mennesker, man bortadopterer til. Aller-allerhelst vil man jo blive ved med at følge de søde små til de er blevet store frække Garfielder eller lignende. Hvis man får dem anbragt hos folk, man kender, så er det langt at foretrække, og pengene bliver i den sammenhæng HELT ligegyldige.

Og så : God Jul..

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-12-03 01:11

Ja, jeg vil også sige, man kan ikke leve af at være opdrætter, det er en hobby. Hvis man skal leve af det skal der mere end en hun (kat eller hund), når man er opdrætter. Det er et stort arbejde, og det koster en del penge.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 26-12-03 15:18

Hvis man følger de alm. regler for racekatte ( dem er jeg enig i ) så skal katten være mindst 12 uger gammel før den sælges.De små kræ bliver fulgt uge for uge, og det er svært at se om de er ægte, før der er gået et par uger, medmindre man er farvefikseret. De passes efter de foreskrevne regler og medmindre man er katteopkøber, vildkatte, efterladte sommerhuskatte osv. tror jeg på at man elsker disse små uldtotter og giver dem den opdragelse og sundhedscheck, som de tilkommer.Ergo må man efter bedste skøn, og udgifter (man kan godt se om katten har levet af billig leverpostej) fastsætte en pris som man kan sove roligt med om natten.
Mvh. la

Kommentar
Fra : moore

Dato : 03-01-04 14:17

Blandingskatte d.v.s eks. British Shorthair/Maine Coon er en blanding af 2 slags racer. Denne blanding vil koste fra 900,- til 1500,- alt efter hvem killingen ligner mest af de 2 racer, er den langhåret vil prisen være højest, da mange folk ønsker en stor kat, virker langhårs større med den lange pels. Katten vil blive stor og tung, om den er langhår eller halvlang, da disse 2 racer er meget store. Det er også dyrt at have killinger, killingefoder er meget dyrere end voksenfoder, de skal have ormekur(fåes kun på recept), vaccinen koster fra 400,- til 500,- alt efter hvad det er for. De er tidskrævende: opdragelse, nærkontakt mange gange dagligt, rengøring. Man har killinger fordi, vi elsker katte, ikke for at tjene penge, isåfald skal prisen være meget mere.

Kommentar
Fra : Miss_Larsen

Dato : 11-01-04 22:38

En ren racekattekilling koster normalt fra 3000 kr. til 5000 kr. Hvis en ren racekat er krydset med en almindelig huskat - hvilket din formentlig er - vil jeg mene at 500 kr. - 800 kr. er en rimelig pris taget i betragtning af, at køberen kan bruge killingen til videre avl med en ren racekat og dermed ende med at få renracede killinger efter 3 generationer. Held og lykke med salget!

Kommentar
Fra : kmart

Dato : 22-02-04 15:05

Man bør ikke avle en halv racekat for at få racekillinger, med mindre der ellers er risiko for indavl. Og langt de fleste racer har i dagens Danmark adskillige opdrættere, så det er ikke tilfældet. En halv racekats afkom får heller ingen stamtavle, da det jo i sagens natur ikke er racekatte. Der foregår alt for meget tvivlsom avl, så med mindre kattene skal bruges udelukkende som hyggekatte, bør man ikke avle en halv racekat. Halve/kvarte racekatte bør ikke bruges hverken til udstillings- eller avlsbrug. Dertil skal naturligvis føjes, at alle katte er dejlige, hvad enten de er halv-, hel- eller kvart nogetsomhelst. Man bør bare overveje hvad man vil med katten, før man anskaffer sig den.

Kommentar
Fra : skoch

Dato : 01-03-04 16:24

jeg har selv et lille gadekryds og tror han har kostet omkring en 50 kr..........synes ikke de skal koste meget mere.............held og lykke med at finde en dejlig mis!!!!!!!

Kommentar
Fra : lonnie.c

Dato : 14-03-04 14:57

Jeg vil også mene at de vil koste omkring 500 kr, men det kommer også an på hvilke racer der er tale om, da langhårskatte somregel er noget dyrere.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 21:08

lukker du ikke lige dit spørgsmål tak

mvh Granslam