/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvad skal dem koste en ½ Orientaler?
Fra : M_kristensen
Vist : 607 gange
20 point
Dato : 23-12-03 18:58

Hvor meget er rimligt at tage for en HALV Orientaler killing?

Har set mig om forskellige steder og det er helt forskelligt hvad man tager for killingerne når de kun er halve.
Nogle sælger dem for det samme som en almindelig killing nemmelig en 50'er andre for det halve af hvad en ægte racekilling koster nemlig omkring 1500kr. Hvad synes i?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-12-03 19:31

Et lille forslag ! Jeg ville tage ud og se på kattene og købe den der hvor jeg fandt en der passede til familien. Der vil som regel være enkelte der skiller sig ud fra mængden og som man falder for.
Det kan netop være der hvor den koster 50 kr. som der hvor den koster 1500 kr.
I sidste ende er det jo, hvad man selv syntes om katten. Det er jo også lidt vigtigt at se hvordan kattene har det og hvordan de trives der hvor man køber den.
Dette set ud fra at det ikke skal være en fuldblods !

bentjuul

Kommentar
Fra : M_kristensen

Dato : 23-12-03 21:11

Det var nu ikke der jeg ville hen.

Jeg vil bare gerne vide hvor meget i synes er rimeligt at tage for en 50%'ter.

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 20 point
Dato : 23-12-03 21:36

Hej M_kristensen

Jeg ville ikke give 1500,- kr. for en "halvblods", men jeg ville gerne give mere end 50,- kr. for, at få en halvægte racekilling, så jeg vil mene at 150,- - 200,- kr. er rimeligt, medmindre de har fået ormekur, vacciner og øremærkning.

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : M_kristensen

Dato : 24-12-03 11:01

Tak for svaret Toupie.