/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Knish ( Oversættelse )
Fra : netper
Vist : 480 gange
200 point
Dato : 23-12-03 08:35

Så tv i går hvor denne ret blev serveret, men har kun kunnet finde engelske udgaver så hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at få den oversat.

Mvh
Per

1 c. cooked potatoes, peeled and mashed
1/4 c. oil
1 tsp. salt
3 c. flour
1 tsp. baking powder
1/2 c. cold water
Combine potatoes, oil, and salt; add flour mixed with baking powder. Mix well. Make a well in the center of the flour mixture and add cold water. Knead into a smooth dough. Let rest on a lightly floured board and cover with a bowl or cloth of 1/2 hour.

Cut dough into 4 sections. Roll as thin as possible. Cut into rectangles about 2 x 2 inches for regular knishes or smaller for appetizers. Place filling in center of rectangle and fold the two shorter ends toward the center first. Then fold the two longer ends over each other. Bake on a well oiled baking sheet, fold side down, until golden, about 1/2 hour at 350 degrees.

POTATO FILLING:

1 1/2 c. mashed potatoes
1/2 tsp. salt
1/4 tsp. pepper
1/2 c. onions
1/4 c. butter
Saute onion in butter. Combine all and mix well.

BUCKWHEAT FILLING:
Combine 1 1/2 cups kasha, or roasted groats, with 3 cups boiling water and 1 teaspoon salt. Cook over low heat until water is absorbed, 15-20 minutes. Fry 2 medium onions, chopped, in 1/2 cup oil.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 23-12-03 08:54

Hvis du så den på TV så står opskriften nok på TxT

Kommentar
Fra : netper

Dato : 23-12-03 09:55

Retten blev nævnt i en film så det tror jeg ikke den gør *SS*

Per

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 23-12-03 10:04

ahh.. troede det var i et madprogram

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 200 point
Dato : 23-12-03 17:00

Hej Per og glædelig jul

1 kop kogte kartofler, pillet og moset.
1/4 kop olie
1 tsk. salt
3 kopper mel
1 tsk bagepulver
1/2 kop koldt vand

Bland kartoffelmos, olie og salt. Tilsæt melet blandet med bagepulver - sammenrør godt. Lav et hul i centeret af melet / dejen og tilsæt det kolde vand. Ælt massen sammen til en blød dej. Lad dejen hvile på et meldrysset borb / plade og tildæk dejen med en skål eller et viskestykke i 1/2 time.

Skær dejen ud i 4 portioner. Udrul dejen så tyndt som muligt. Udskær dejen i kvadrater på ca. 5 x 5 cm. til regulære "kishes" eller mindre hvis de er til snacks.
Placer fyldet i midten af den kvadratisk udskårede dej og fold de korteste hjørner imod midten først. Herefter foldes de lange ender ind over hinanden. Bages på en velsmurt plade eller olieret stykke bagepapir, med de sammenfoldede sider ned af, indtil dejen er gylden, ca. 1/2 tine ved 350 grader... må være farenheit!!!

KARTOFFEL FYLD:

1 1/2 kop mosede kartofler
1/2 tsk. salt
1/4 tsk peber
1/2 kop løg (fint hakket)
1/4 kop smør
Sauter løgene i smøret, bland alle ingridienserne sammen og rør massen godt igennem.

BUCKWHEAT FILLING:
Bland 1 1/2 kop kasha, eller ristet havregryn med 3 kopper kogende vand og 1 tsk. salt. Koges ved svag varme indtil vandet er absorberet, 15-20 min. Steg 2 hakkede løg (medium størelse) i 1/2 kop olie.

Hygge og endnu engang glædelig jul
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-12-03 17:02

Ups! Et par enkelte stavefejl... du fanger nok helheden a'li'veller

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 23-12-03 17:05

Tak for svaret CLAN.