/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Flere TV-out problemer
Fra : SantaB
Vist : 369 gange
100 point
Dato : 22-12-03 11:50

Jeg har Radeon 9600 PRO og de nyeste drivers (fra d. 17 dec.). Mit TV-out signal mangler farver - der er farver, men det grænser op ad s/h. Jeg har skruet helt op for contrast og så'n under mine skærmindstillinger (også under monitor -> tv).
Er der nogen der kender til noget software der kan fikse dette problem?

Win 2k pro sp4
256 MB RAM
P4 2,4 GHz
S-video -> Scart

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-03 11:55

Kig lige på TV-scart stikket.
En dårlig forbindelse kan være problemet.

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 22-12-03 11:59

Det kunne meget godt ligne sådan noget, men jeg har prøvet at rokke lidt rundt med det...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-03 12:22

Hvad med Pal / ntsc?

Fijala

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 22-12-03 12:23

Nogle TV har flere indstillingsmuligheder for (s8, scart 1-2-3) også angående system NTSC Pal-(A-B-C osv)
Dette kan meget vel skyldes dette.

Hvis du kører fra s-video over i scart, kan du meget vel tabe en del på denne måde, stikkene er ikke lavet ens alt efter om det er den ene eller den anden vej signalet skal gå.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-03 12:25

Scartkablet skal være et fuldt monteret for at det hele kommer med

Fijala

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 22-12-03 12:28

Jeg har kun én scart indgang og jeg bruger s-video ud. Jeg går stærkt ud fra at jeg skal bruge PAL og jeg kan kun vælge mellem PAL B, G og H. Dette ændrer dog ikke noget...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-03 12:43

Det må stærkt påregnes at du skal bruge PAL, da NTSC er et amerikansk system. Det lyder så måske som et problem med kablet.
Fuldt monteret. Husk det

Fijala

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 29-12-03 15:35

Nogle grafikkort/drivere kan ikke selv detekte hvilket signal det skal sende som tv out. der er 2 muligheder:

- Coax (sammensat)
- S-VHS

Hvis du som du skriver har en S-VHS udgang over i scart på fjernsynet skal signalet være Coax (sammensat) og PAL-B.

Håber, det ver løsningen på dit problem!

Godt nytår!
Kaa.eL.Haa

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 15:55

jeg har haft det samme problem,og løste det med en adapter,fra det gule video stik på grafik kortet til S-VHS stikket på kablet,købt i bilka,i en sammlet kabel pakke (komposit)til 149gysser
gul video stik>adapter kabel>S-VHS på kabelet>scar>scar in i tv.
(pal)
Så var der farver på.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-03 15:59

adapter kabel 15cm gul video han til s-vhs hun.

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 29-12-03 16:04

Jeg har selv fundet en måde at løse problemet på uden at det kostede mig noget.
Det viser sig at graffikkortet kun kan lave overlay på en skærm ad gangen, så jeg skulle bare indstille mit fjernsyn til at være primær skærm, og så virkede det!
I kom alle med nogle rigtige gode bud, men ingen af dem var jo det rigtige svar, så jeg giver pointene til mig selv (hvis den slags ellers var muligt). Jeg bliver jo nok nød til at få lukket det her spørgsmål så andre kan få udbytte af det.
Tak for alle indlæggende

Kommentar
Fra : mester500

Dato : 10-01-04 14:54

Hey Folkens.
Jeg kan skisme heller ikke få tv-out på mit GF FX5600xt til at funke. Det viser kun sort/hvidillede!
Jeg har også adapter gul video han til s-vhs hun, og det funker fx fin og kanon med mit GF TI4200 og der masser af farver.
Intet hjælper med det nye kort: Pal B, coax, S-vhs udgang...nye drivere, gamle drivere, NADA!
Nogen gode ideer anynone??????

vh Henrik