/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
stram bluse til at gemme deller med?
Fra : toveditlevsen
Vist : 1203 gange
120 point
Dato : 22-12-03 01:40

Jeg vejer lige et pat kg. for meget og skal til jobsamtale i en fitness kæde.
Derfor er det et must at jeg ser fuldstændig slank ud.
Og jeg har noget bestemt tøj jeg skal have på, så det går ikke med en stor sweater osv, eller andet stort og løst tøj.
Det er mest lidt fedt patter jeg tænker på, for maven kan man jo altid trække ind

findes der ikke en form for ektra stram t-shirt (ala tynd tshirt agtigt korset) eller andet lign. som man kan bruge under den bluse jeg skal have på?

Der må være et eller andet?

Kommentar
Fra : missemor

Dato : 22-12-03 07:58

tag et sjal på over blusen, eller et langt tørklæde, ærligt talt er det noget at gå op i,'
et par kilo for meget?jeg tror ikke, du får det job, hvis det er det du går op i, det
er din udstråling og væremåde der tæller.

Kommentar
Fra : mother.a

Dato : 22-12-03 08:26

Hvad med et corsage??, det løfter det hele lidt op og giver en en virkelig flot overkrop!
Man kan købe nogle meget enkle nogle i h&m!
Jeg ved godt at man oftest bruger dem til fest, men et meget enkelt et akn saktens gå til hverdag, evt. med en tynd langærmet t-shirt indenunder, det ser ret sødt ud, jeg har selv haft det på til hverdag.
Held og lykke med samtalen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-12-03 11:00

Hej.

Har tidligere ved mit arbejde været med til at ansætte medarbejdere.

Råd, optræd så naturlig som du kan, også hvad angår beklædning. Vis dig som du er, du kan alligevel ikke skjule noget. Tag noget pænt og afslappet tøj på som du føler dig godt tilpas i. Det er hverken tøjet eller udseende der tæller det store, men det du siger og undskyld udtrykket "det der ligge mellem ørene" der tæller.

Held og lykke med samtalen.
Og husk, det er en naturlig ting at virke lidt nervøs ved en jobsamtale.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 22-12-03 11:46

I forlængelse af, hvad ellebye skriver (som jeg i øvrigt stort set er enig i) så handler det med at være naturlig mere om, at klæde sig i forhold til den person man er også kropsligt - hvilket udstråler at du har en ærlig holdning og bevidsthed omkring kropslige forhold - hvilket vel også er det jobområdet handler om.

Jeg har af og til støt på endda ekstremt store kvinder, der har været enormt flotte og jeg har beundret netop fordi de har klædt sig efter størrelse og derved fremhævet personligheden, så tænk på din krop som den er, som en naturlig del af dig og brug noget energi på at tænke på, hvad det er der er spændende interessant ved jobbet, da det jo er det det hele handler om.

Held og lykke med jobsamtalen.

Kommentar
Fra : chris112

Dato : 22-12-03 13:36

Jeg er helt enig med ellebye og hovsan.. det er DIG som person og ikke dit udseende der tæller..
Vær dig selv 100 % og tag noget tøj på du føler dig tilpas i, og hvor du kan sige " hold kæft jeg er lækker"... ;)
Vær glad og positiv, det kommer man langt med.. '
Held og lykke med samtalen og hav en rigtig god jul!!

chris.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 23-12-03 10:54

Hejsa

Du skriver ikke hvor mange kg, så det er jo svært at sige hvad du har behov for. Jeg er forsåvidt enige med alle førnævnte der siger at det ikke har / burde have nogen betydning, og jeg tror heller det har nogen betydning, men hvis du føler det er vigtig for dig, når du skal til samtalen, så kan jeg anbefale dig at bruge et eleastikbind beregnet til ben ( de er ca 8 - 12 cm brede ). Med det vil du kunne snøre dig ind, men det skulle efter sigende ikke være særligt behageligt i længden.

Jeg kan ikke rigtigt lade være med at tænke på, om du når du har fået jobbet, så mener at du pludseligt godt kan møde med et par synlige kilo ekstra, eller du vil fortsætte "bedraget".

Kan du have en god jul og rigtig held og lykke med samtalen.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : toveditlevsen

Dato : 25-12-03 13:54

Jeg vejer kun lige 5 kg. for meget, og kan sagtens tabe mig når jeg vil. Men jeg kan bare ikke nå det inden jobsamtalen.
Vil i øvrigt også gerne have en løsning til det i det hele taget, så jeg kan se lidt fit ud.
Ved godt det er personligheden det handler om osv. men vil nu gerne høre om der er noget alligevel

Iøvrigt ved jeg ikke hvad en corsage er???
Det lyder også som om det er noget en kvinde går med. Jeg er en mand
Ved godt at mit navn indikerer at jeg er en kvinde, men det var nu bare et navn jeg lige diskede op med

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 26-12-03 02:16

Og hvad så, hvis chefen siger "fint - du kan starte i morgen"? Kan du så nå at tabe dig? Der er vist ikke så meget andet at gøre end at følge ovenstående råd .....

Kommentar
Fra : toveditlevsen

Dato : 26-12-03 11:55

Ja det kan jeg faktisk godt da jeg først starter efter midten af Januar.

Men det er også i det hele taget at jeg gerne vil høre om der findes noget, der strammer lidt op.

Kvinder bruger jo også push up, og balle push up, og hvad ved jeg. Mænd har jo også lov til at være forfængelige engang imellem ikke?

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 26-12-03 12:01

Hvorfor går du ikke ind til en bandagist og fortæller om hvad du skal bruge?

Når folk er belver opereret i bryst omr. bruger de vel en speciel slags bluse nogle gange.

Jeg prøver lige at finde noget til dig på nettet..

BRB.

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 26-12-03 12:12

Jeg tror bare, at de fleste af os synes, at du har et luksus problem Men hvis det er sådan et stort problem for dig, så er det jo også reelt nok ..

Accepteret svar
Fra : Patriar

Modtaget 120 point
Dato : 26-12-03 12:15

Prøv at kigge nærmere på nogle af de her links:

http://www.bandagist-service.dk/index2.html

http://www.bandagist-centret.dk/sw173.asp

http://www.bandagist-jan-nielsen.dk/produkter/ryg/index.php

http://www.bandagistweber.dk/

http://www.bandagist.com/produkt/Ramme_produkt.htm

Men jeg tror nu det bliver for korset agtigt, og det kan man sikkert ikke røre sig ret meget i.

Men eller kan du vel få syet eller bestille et eller andet hvis du forklarer hvad du skal bruge..

Ellers prøve at gå ind i en sports forretning og køb et eller andet i samme materiale som cykelshorts, bare i en bluse/t.shirt.
Og så vælg en der er meget stram. Tag evt. en til piger. Og prøv den.

Godkendelse af svar
Fra : toveditlevsen

Dato : 26-12-03 12:21

Tak for svaret Patriar. Jeg prøver lige at se på sagen

den med sports forretningen er nok mere sahen, end de korsetter...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-12-03 12:23

Nu er det jo ikke videre smart at du bruger et sononym som var du en kvinde, i hvert fald ikke når vi på bedste måde prøver at vejlede dig.

men ærlig talt, 5 kg. for meget, hvad er for meget for meget??
hvad er det for en jobansættelselsamtale du skal til?