/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Set i tv
Fra : pahus
Vist : 537 gange
50 point
Dato : 21-12-03 22:24

Er der nogen der i sidste uge har set et indslag i tv om en mand der har lavet sin egen internet adgang via
parbol.Han lavede sin forbindelsen sammen med nogle naboer, enda med uafbrudt adgang til fast lav pris.
Jeg ønsker at vide mere omkring dette.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 22:27

Det så jeg ikke, men vil lige følge tråden, dette lyder da interressant..

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 21-12-03 23:02

det lyder interresant, men hvordan løser man det med at sende data via parabol???, idet man jo som bekendt kun
kan modtage via parabol eller hvad.
hilsen
Sveda

Kommentar
Fra : jtk3

Dato : 21-12-03 23:41

det lyder godt nok spændende,men desværre tror jeg ikke det kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 22-12-03 02:46

Jeg så det, de havde en stor fælles antenne, og hver ejendom havde deres egen antenne som sendte til/modtog fra den store.
Kan desværre ikke huske hvor det var henne, kun at det var så langt ude, at TDC ikke kunne (ville?) levere bredbånd..

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-12-03 07:19

Jo, det findes. Udstyret er dog dyrere end, en alm parabol, da der også er en sender. Jeg har set det i udlandet til ca. 1000-1200 US$ (så vidt jeg husker). Hastigheden er ikke imponerene stor.
Der findes også skibe, der har internet adgang.
Man kan også undgå en traditionel parabol, hvis man investere i en Iridium telefon. Dette er deværre rimeligt dyrt, men kan dog lade sig gøre. Antennen er Ca. 10 X 10 Cm, og skal ikke rettes mod en bestemt position.

Til Sveda og jkt3:
Selvfølgelig kan man sende fra en parabol. Hvordan tror I da man får signaler op til sattelitterne??. Der er altså ikke lagt kabler op til dem.
Når du ser en bil fra DR eller TV2 med en parabol, monteret på taget, er denne til at sende med.

God jul

MVH

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 50 point
Dato : 22-12-03 07:59

Så vidt jeg husker, er det i Billum nede vest for Varde. altså IKKe der hvor Lego bliver fremstillet, der i øvrigt heder Bilund, og som man nemt forveksler den med. De var en snes husstande, der hver gav 800 kr/år. Det havde været en lidt dyr investering til at begynde med, men tjente sig hjem i løbet af 1 år.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-03 09:04

Sonofon tilbyder trådløs internetforbindelse.
Det er bare at spørge om prisen.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 22-12-03 15:28

Hej pahus

Det kan sagtens lade sig gøre - og det gøres visse steder.
Bl.a. har visse landbrug fået installeret en parabol som forsøg, da det er
deres eneste mulighed for at få bredbånd, da ADSL-forbindelserne har en
begrænset rækkevidde i kobber.
I vor kommune er Arrownet ved at installere bredbånd til hele kommunen -
i landdistrikterne overføres signalerne via parabol.
Som allerede nævnt skal der investeres ret meget i udstyr - til gengæld
kan priserne for brugen holdes langt nede.
En mulighed er også at benytte lysnettet til at overføre signalerne til
internettet - og dermed farvel til TDC og deres lysledere.

Mvh

2603ph

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 22-12-03 19:22

Jeg må sige det samme som Teil - kontakt Sonofon

/dorte

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-12-03 20:31

Til Viskinge
Ja så bliver man så klog, jeg ved da godt man kan sende til satelitter, det gør man jo F.e.k.s med satelit telefoner.
troede bare at det krævede specielt sendeudstyr, altså ikke bare en almindelig TV parabol.
Viasat F.ek.s kan jo ikke sende med deres udstyr, der er man tvunget til at have telefonforbindelse for ar sende
og kan så modtage via parabol.

Hilsen
Sveda

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 22-12-03 20:36

Nu når jeg tænker efter så ved jeg jo godt at skibe og boreplatforme har internet adgang, så teknikken må jo være
til at købe for penge umiddelbart, det er så kun et spørgsmål om hvor man går hen og køber udstyret.

Godkendelse af svar
Fra : pahus

Dato : 03-01-04 14:25

Tak for svaret A.C.Rosmon.