/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Diesel-additiv
Fra : arkibald
Vist : 3398 gange
100 point
Dato : 20-12-03 13:37

Findes der en billigere/bedre måde at rense dysserne i dieselmotoren, end tilsætning af dieseladditiv?

Bilen er den Mercedes 250D '87 - med en frygtelig masse km bag sig!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-03 13:38

Med Dansk vand, renser du hele motoren

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-03 14:01

Hej

Sikke noget vrøvl - Danskvand renser ikke dysser. Danskvand tager belægninger men er en lidt usund kur for motoren...

Du kan gøre noget andet du kal lave en aftale med din tandlæge om at udtage dysserne og få dem givet ultralyd hos tandlægen. En god lang tur i ders ultralyds apperat er godt til at rense dysser. Det løsner belægninger. Herefter kan du jo blæse rense benzin igennem dem med trykluft.

Hvorfor tror du du har problemer med dysserne ?
mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 20-12-03 14:10

Hej Benjamin

Jeg har ikke nogle problemer med dysserne endnu, men det er muligvis fordi jeg hælder additiver i tanken konstant....
Jeg håber bare at der var en billigere og evt bedre løsning.

MVH
Peter

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-03 14:15

Hej
Hvis du husker at skifre diselfilter filter tror jeg ikke det er så nødvendigt at går at fylde aditiver i. Der er mange der køre disel uden at bruge aditiver. Så jeg tror du bare kan begrænse brugen af det, uden at få problemer. Du kan jeg regne lidt på hvor tid du kan få nye dysser for samme pris som du bruger på aditiver...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-12-03 15:40

Det er da ikke normalt at skulle rense dyser, problemet med dem er at de bliver "slidt", skæve eller bliver utætte, køb nogle nye, evnt. direkte ved en grossist, det kan godt betale sig, da de forstøver bedre og giver bedre brændselsøkonomi.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 20-12-03 16:05

Rense motoren med danskvand.
Det er et gammelt råd til benzin drevne motorer.
Det gøres sådan.Afmonter luftfilteret og lad motoren gå på ca 1/4 gas hæld så danskvandet
langsomt ned i indsuningen så motoren ikke bliver kvalt.Alle belægninger bliver blæst ud og det
ryger en del.Det giver nyt liv til den men brug ikke dansvand på nyere motore.
TEAS

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-12-03 16:11

TEAS, brug det heller ikke på gamle motorer, da den kommer til at æde olie, men hvis det bruges (fortrinsvis til gammelmandsmotorer, hvor motoren kører småturer, med langsom kørsel), så SKAL det være uden sukker.
MEN hvad fanden har det med at rense dyser at gøre?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 20-12-03 16:25

Der findes ikke danskvand med sukker og det har Ingenting med dyser at gøre.
Dyserne skal ud og trykprøves og kontroleres om de sprøjter i den rigtige grad
og hele cirklen rundt.Det skal gøres efter et bestemt Km eller time forbrug.
DE skal åbne og lukke ved et bestemt Bar og må ikke dryppe.

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-03 17:27

Du skal kun bruge additiver hvis du har problemer med at den hakker eller køre dårligt, og hjælper de ikke er der kun den sure vej og det er ud med dem og få dem renset. Hvis du skifter brændstoffilter som forskrevet, vil der ikke komme noget i dine dyser.
Nu har Mercedes jo aldrig været kendt for at have problemer med deres Diesel motorer
OGSÅ lige den med Danskvand... Det er et trix man kan bruge på Benzinmotorer når de har tændingsbanken pga. koks i forbrændingskammeret, eller de eftertænder pga. koks i forbrændingskammeret. Det er først noget man gør efter at man har krontroleret om tændingen står rigtig og der ikke er andre ting i vejen.

Godkendelse af svar
Fra : arkibald

Dato : 21-12-03 17:47

Tak for svaret geu.

Kommentar
Fra : PoulENissen

Dato : 26-08-05 03:33

Du bør prøve Mechanix Choice DT1 - Det tilsættes tanken og foretager rensning af hele systemet fra tank til enden af udstødningsrøret. I modsætning til andre produkter skal der kun anvendes et enkelt produkt - DT 1 er patenteret idet at det i forbrændingskammeret omdannes til en rensende gasart, hvor andreprodukter bare brænder op - DT1 til diesel og GT1 til benzinmotorer. Produktet skal kun bruges en gang, hver 20-30.000 km. De forhandles på flere og flere autoværksteder og distribueres af firmaet chemsearch tlf. 42546500 som garanteret henviser dig til den nærmeste forhandler.

Venlig hilsen PEN