/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Mørke pletter på tapetet på ydervæggene
Fra : Stine_
Vist : 986 gange
25 point
Dato : 11-03-02 20:42

Vi bor i en gammel lejlighed, hvor stuens ydervægge (før vores tid) er blevet ekstra isoleret ved at sømme/skrue
en form for plader op, hvorpå der er blevet tapetseret med savsmuldstapet.

Tilsyneladende virker disse søm/skruer som kuldebroer eller "fugtbroer", for kun få måneder efter at vi har malet væggene
har vi nu igen systematiske perlerækker af mørke pletter (ca 5 cm i diameter).

Vi ønsker ikke at skulle rive tapet mm. ned. Hvad kan vi evt, behandle/smøre/male med, inden vi maler stuen om?

Accepteret svar
Fra : storm1

Modtaget 25 point
Dato : 12-03-02 00:08

prøv med en gummimembran den hjalp mig spørg hos din farvehandler hvilken type i skal bruge det er ikke alle der kan males på det er ret dyrt og i får det bedste resultat ved at fjerne tapetet først held og lykke