/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
JMS hvad med afdækning??
Fra : Ole_Buhl
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 18-12-03 02:38

Tak for dit tidligere svar. Men hvad var meningen med at kontrollere afdækningen?
Hvilke foranstaltninger skal jeg foretage?
Jeg ved godt, at jeg er lidt langsom, og undskyld accepten på dit svar kom så sent,
men det er ikke så tit jeg er på nettet privat.
Med venligste hilsner
Ole Buhl

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-03 17:35

Undskyld, men nogle gange rydder jeg op i mit arkiv
Du skal selvfølgelig kontrollere om din afdækning er intakt. Hvis der er revner, så vand kan trænge ned, kommer du jo aldrig problemet til livs. Man kan købe færdige afdækninger, men idet vi taler om en speciel skorsten, findes der nok ikke lige en sådan. Hvis den ikke er absolut OK, så få mureren til at støbe en ny in situ.
Han piller den gamle af. Glat med skorstenens overflade, skruer han en 25mm brædt på hele vejen rundt, med montageskruer. Han skruer et brædt på det første, og denne skal stikke 50mm op over den første. Nu er der forskalling (en form), så han kan støbe en ny. Han skal anvende en beton mindst mn25, og det ved han godt hvad betyder. Lidt armering, med rustfrit tentorstål, er også relevant.
Sagt på en anden måde, rep. af revner, er en midlertidig løsning, og når man har bemanding og stillads, vil jeg anbefale en ny. Husk at mureren skal lave afdækning, inden selve behandlingen af facaden på skorstenen.
god
godt {nytår]
MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : Ole_Buhl

Dato : 21-12-03 18:29

Tak for svaret jmsgruppen.