/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
HIS Excalibur Radeon 9600 PRO og GTA-VC
Fra : SantaB
Vist : 428 gange
500 point
Dato : 18-12-03 02:05

Vice City kørte (elendigt) med mit gamle kort (men det kørte) - S3 Savage on-board 32mb shared.
Nu har jeg så fået overstående kort smækket i, og nu virker VC ikke længere. Jeg når at se rockstar logoet, og når denne lille video-sekvens er ovre, får jeg en meddelelse om af programmet har udført en ulovlig handling bla bla bla.

Jeg bruger Win2000 SP 4
Pentium 4 2,4 GHz
256 MB-RAM
og så jo
HIS Excalibur Radeon 9600 PRO (128MB-RAM)

Der er en stor sæk point til julenissen med svaret (500 af slagsen)

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-03 02:19

Står der ikke mere i fejlmeddelelsen - hvis der gør kan du så ikke skrive det resterende her?

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 02:21

Måske er dit problem meget enkelt.
Prøv følgende:
afinstaller Vice City, i tilføj fjern programmer i dit kontrolpanel.
genistaller Vice City.
Win 2000 plejer ikke lave problemer uden årsag, så tror det er Vice City der laver interrupt.

MVH
JMS
nb. virker det ikke med mit forlag, skriv lige igen.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-03 02:21

Har du nyeste driver: http://www.tweak.dk/radeon-w2k.php

Ellers bør du i første omgang starte med det..

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-03 02:50

Og så er det sengetid ;) Husk også lige seneste directx version, hvis den ikke allerede er installeret.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-03 02:52

..og AGP Fast Write fra i Bios, hvis problemet er der stadig ---

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 18-12-03 12:15

Operating System: Windows 2000 Professional (5.0, Build 2195) Service Pack 4
System Manufacturer: VIA
System Model: APOLLO-P
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz
Memory: 256MB RAM
Page File: 219MB used, 350MB available
Windows Dir: C:\WINNT
DirectX Version: DirectX 9.0b (4.09.0000.0902)

Og jeg har prøvet at afinstallere og installere spillet flere gange, og jeg kører med nyseste driver OG jeg har ikke fast write aktiveret...

Fejlmeddelelsen er windows standard: "gta-vc has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program.
An error log is being created."
Det fortæller jo ikke en det helt store...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 12:41

du skal nok sætte din Page File op til mindst 1.1/2 gang dine indstallerede ram,jeg ville sætte den til mindst 800 ram det kunne hjælpe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 12:43

både som mindst og max

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 18-12-03 13:18

Gør ingen forskel...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 13:26
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 13:27
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 13:28

hov jeg overså dit styresystem

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-03 14:02

Hmmm - så ville jeg opdatere bios og evt. prøve med en anden driver. Evt. denne:
ATI Radeon Catalyst 3.10 http://www.tweakup.dk/HTML/download/ati.php

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 14:35

rlk>det er den jeg henviser til,men den er til XP,og han køre win2000

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 18-12-03 14:40

Lyder det ikke også lidt vildt at jeg skal til at opdatere BIOS?
Jeg har også prøvet med alle de drivers i henviser til, men det virker stadig ikke (til gengæld ser alle mine video filer mærkelige ud nu)

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 14:51

Jeg har undersøgt sagen lidt.
Tyder på, at det er windows der laver fejlen.
Prøv med en opdatering her:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp4/spdeploy.htm
Og dit kort SKAL køre, med den oprindelige driver til win 2000.
Held og lykke

MVH
JMS

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 18-12-03 15:03

Jeg kører allerede med SP4 (står også øverst i tråden)

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 15:53

SantaB, sorry
Lyder mærkelig, vi er enige om, at dit grafikkort virker, du kan alt andet, end at spille netop Vice City. Windows er opdateret, øhhh det burde sgu virke. Og spillet har også kørt før.?? Mærkelig.
Du er helt opdateret med eks. directX, o.s.v ???
Du mangler et eller andet med hvad F..... er det..
Jeg grubler lige lidt videre. Jeg har haft et lignende problem, men hvad var det nu jeg gjorde???

jeg vender tilbage.
MVH
JMS
NB. Har du prøvet, at fjerne dit grafikkort i enhedsorientering, og genstarte maskinen, køre installationen af kortet en gang mere. Nogle gange virker det.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-03 15:57

Det er ikke vildt at opdatere sin bios - det gør man netop, hvis noget hardware ikke køre som det skal. Da dit bundkort er lavet før dit grafikkort kan det være her problemet ligger. Langt fra sikkert, men bestemt en mulighed og det gør under alle omstændigheder ikke din computer ringere...

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-03 15:59

>>>rlk>det er den jeg henviser til,men den er til XP,og han køre win2000 ~ ...

XP og 2000 ;) - hvis du læser rigtig godt efter ...

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-12-03 16:02

I Bioes skal du huske at disable det gamle onboardkort.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-03 16:03

rlk> du har ski ret jeg skal skydes,jeg gik også ind på mit link der står også 2000,jeg sidder og sover.
Manse9933

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-03 16:11

>>>Jeg har undersøgt sagen lidt.
Tyder på, at det er windows der laver fejlen ~~... ¨

Det er da meget godt tydet, fra den fejlmeddelse..?

Er nu ikke i tvivl om at problemet er en kompatibilitets konflikt mellem grafikkortet/windows eller grafikkort/anden hardware og evt. bundkort. Og meget sandsynligt at det at D3D som ikke kører ordentligt, men lad os da håbe at det kan løses..

mch Rasmus

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 18-12-03 19:17

Hmmm. Jeg kører med DirectX 9.0b og tror ikke fejlen ligger her.
Som alle jer andre stiller jeg mig målløs over problemet.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om andre med samme kort har kunnet køre spillet...?

Jeg har prøvet at sætte spillets supportgruppe på, men de har bare spurgt efter en DirectX log, - nu venter jeg bare på at de skriver tilbage.

pisse træls. Det spil er ellers monster fedt :(

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 24-12-03 02:42

supportgruppen svarer ikke tilbage - det eneste jeg kunne finde selv, var en der havde akkurat samme problem, og han løste det ved at bytte de to intro-video-filer ud med to "blanke" med samme navn. Det er selvsagt at jeg har prøvet dette, men problemet er der stadig...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-12-03 09:18

64(+) MB video card with DirectX 9.0 compatible drivers
      ("GeForce 3" / "Radeon 8500" or better with
       DirectX Texture Compression support)

Windows XP:
We recommend manufacturer distributed drivers for Windows XP (i.e. drivers that expose
the user controls for changing settings on the particular piece of hardware), instead
of the default drivers installed by Microsoft as part of the machine setup process.

Screen Resolution:
Selecting lower Screen Resolutions in Grand Theft Auto: Vice City display setup will
allow faster gameplay on lower end machines. Also, using 16 bit color, instead of 32 bit
color, will help in these circumstances.

Frame Limit:
We do not suggest disabling the "Frame Limit" in the Grand Theft Auto: Vice City display
Setup page, as this will lead to a more "variable" rate of playback.

VSYNC:
We recommend that you make sure you have set your video card to VSYNC ON in your video
card advanced options (from Control Panel/Display Properties).

2000 / XP User Accounts:
Grand Theft Auto: Vice City requires to be installed, and run for the first time,
with a user account that has ADMINISTRATOR privileges. On the first run of the game,
we decide whether or not to use DirectX Texture Compression, and then if necessary
un-compress the games textures to your Hard Disk. For more information on
ADMINISTRATOR user accounts, see your Windows 2000 / XP manual.

Som det fremgår af install. notes: On the first run of the game,
we decide whether or not to use DirectX Texture Compression, and then if necessary
un-compress the games textures to your Hard Disk.
Derfor vil jeg anbefale en uninstall, og geninstallere spillet, for at få det til at rette sig efter det nye grafikkort. Eller:
Changing hardware / re-initialization:
Changing either your video card or soundcard may mean that you get Grand Theft Auto:
Vice City into an "invalid" settings state for the particular hardware. If you change
hardware, to prevent having to un-install and re-install Grand Theft Auto: Vice City,
perform the following:-
Video card:-
   - delete from the "Grand Theft Auto Vice City/models" directory the files
    "TXD.DIR" and "TXD.IMG" (if they exist)
   - delete from the "Grand Theft Auto Vice City/data" directory the file
    "CAPS.DAT"
   - delete from the "Documents and Settings/Current logged-in User/
    My Documents/GTA Vice City User Files" directory the "GTA_VC.SET" file.
Sound Card:-
   - delete from the "Documents and Settings/Current logged-in User/
    My Documents/GTA Vice City User Files" directory the "GTA_VC.SET" file.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Razzy89

Dato : 17-01-04 22:18

Hej Santab jeg har samme problem og samme graffik kort.
jeg har ikke kunne fået løst problemmet men du kan muligvis løse dit problem ved at læse denne side http://www.take2games.com/index.php?p=support&id=1499&product=156%2C3%2CGrand+Theft+Auto%3A+Vice+City%2CPC%2CRockstar_Games%2Cgtavc§ion=issues

Hilsen RAZZY

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 09:21

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 16-02-04 10:04

Men der er jo ikke nogen der er kommet med et fyldesgørende svar? Skal jeg så bare give dem til en tilfældig?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 15:17

Nej det er ikke kutyme at give til en tilfældig, men den du syntes kom svaret nærmest, men ellers kom med en lille pointforhøjelse, så ryger dit indlæg ind på listen af de 25 seneste. (Og det er dem folk ser, og giver respons på.)
Har du prøvet at højreklikke på genvejen til spillet, og trykket egenskaber og sat den til kompatibilitet for Windows 98
Men ellers tror jeg problemet ligger her, når den springer ud
VSYNC:
We recommend that you make sure you have set your video card to VSYNC ON in your video
card advanced options (from Control Panel/Display Properties).
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 17-02-04 23:32

VSYNC er sat til application preferences, og hvorfor skal jeg lave det win 98 kompatibel når jeg bruger 2K?
Jeg kan heller ikke give point til den der kom nærmest da ingen svar var rigtige - jeg ved da ikke hvem der var tættest på så??
Anywho - jeg har skaffet mig af med spillet eftersom jeg ikke kunne køre det. Kan godt mærke at du måsker er ivrig efter den store sum point, men helt ærligt... jeg betaler sku ikke for en vare jeg ikke har modtaget, om så folk har været nok så hjælpsomme.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-02-04 23:52

Hvorfor win 98 kompatibel, fordi at 2K har ord for at køre dårligt med spil, den er jo beregnet som virksomhedssystem.
Jeg er aldeles ikke ivrig efter dine point, men skriver at du skal give dem til den der kom svaret nærmest, behold dem bare, men forvent så heller ikke mere hjælp, en anden gang, fra dem der har brugt deres tid, og der er da mange der har forsøgt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 18-02-04 12:40

Jeg har nu skaffet spillet igen, sat vsync til always on og stadig det samme... Der er ikke nogen funktion til at lave spillet win 98 kompatibilitet...

(btw. Jeg giver altså ikke meget credit til de folk der bare citerer hjælp filerne og henviser til supporthjemmesiderne - selvfølgelig har man prøvet det...)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:57

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:58

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 23-07-04 16:18

Læs tråden Palle. Den diskussion har vi taget. Lad vær med at spamme.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-09-04 08:03

Hvis det er at spamme, at bede dig om at lukke de spørgsmål der snart har stået et år, og ingen mere laver indlæg til, såå.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 11-09-04 09:49

så?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-09-04 13:28

Ja så, skal du jo ikke forvente at få flere spørgsmål besvaret, men bliver banned.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 12-09-04 16:21

Ok. Tak for truslen.