/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Compaq presario 2518EA eller HP pavilion~
Fra : annled
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 17-12-03 15:55

Hej!

Jeg skal til at købe en bærbar og jeg har kig på ovenstående to modeller. Jeg har brug for at kunne lave almindelige kontoropgaver, vise dvd'er, lidt spil og lidt billedbehandling. Den bærbare skal erstatte en stationær og den vil stort set aldrig komme til at køre på batteriet. Compaq'en har en 2,4 Ghz intel celeron cpu, mens HP'en har en AMD Athlon mobile svarende til 1,87 Ghz. Hvad er bedst for mig? Jeg har læst, at en mobile cpu er at foretrække - men den anden cpu er jo kraftigere... eller hvad? Vil en almindelig dødelig som jeg kunne høre "larm" og mærke "stor varmeudvikling"? Eller er det overhovedet "nødvendigt" med 2,4 Ghz frem for 1.87 Ghz?

Prisen er næsten ens på de to modeller (10.000 vs. 10.500) - så hvor mener folk, at man får man mest for pengene?

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 15:59
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-03 16:06

I og med at den ene er en compaq, ville jeg ikke betænke mig på at købe den anden.
Det eneste, du får mest af på compaq'en, er bøvl og problemer.
Fx kræver den specielle compaq-ram o. lign. halløj.
HP's computere har jeg derimod aldrig hørt noget ondt om.

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 110 point
Dato : 17-12-03 16:07

Hvis valget skal stå mellem de to du nævner skal du skrive lidt flere specifikationer. Hvis de er ens ville jeg dog gå efter HP'en med AMD mobile processor. Bla. fordi den processor er blevet skamrost og fordi jeg ikke har den store fidus til Compaq. Leder du derimod efter en bærbar i nærheden af de 10.000 ville jeg uden tvivl vælge vega'en i ovenstående link - super fedt design og rigtig gode specifikationer, også mht. graffik og ram.

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 16:07

hehe - bred enighed ...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 17-12-03 16:27

Hejsa.. kig lige efter hvordan USB og de andre poste sidder.. jeg har en Presario 701 EA.. og på den model er USBen et stykke inde i selve computeren, og det vil siga at jeg ikke bare kan tage en hvilken som helst USB pen og sætte i da den ikke kan nå... men ellers er jeg ganske tilfres med compaq.. jeg kender nogle der har køb både dell og vega.. dellén havde probemer med tilslutninga af skærm. og vegaén have en Stort problem med musen. nå maskien skulle ud af stanby kunne man ikke bruge musenfør maskinen havde været genstartet

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 16:29

Det har jeg aldrig oplevet ...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 17-12-03 16:32

Spørgsmålet er efter min mening besvaret.
ALDRIG COMPAQ....
Jeg tilslutter mig bare lige alle de andre. Køb aldrig en Compaq.
Men god
Og godt
Og held og lykke med din nye bærebare...
MVH
JMS

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 17-12-03 16:37

> rkl

Jeg ved at århus teknisk skole har 3 lærer som har fåen en VEGA og de har alle 3 problemer med deres maskiner.. de siger også at de har forsøgt på at få support, men at der ikke var noget at få..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-03 16:40

Nu har HP jo købt compaq så vidt jeg ved! Så det!!

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 16:50

HP har købt Compaq ja, men maskinerne er stadig forskellige. Hvad ang. dine bekendte på Århus tekniske skole må man jo sige at det virkelig er sort uheld ;) Alle tre har maskiner som ikke virker - sikke et sammentræf!
Hovedparten af mine bekendte har vega mig selv inkl. bla. fordi jeg har anbefalet dem at købe en sådan og jeg har ikke oplevet nævneværdige problemer og har aldrig hørt om ovenstående problem. Men hvis du er tilfreds med din Compaq er det jo fint - så længe jeg får lov at slippe ;) Glædelig jul

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-12-03 17:07

Det er ikke for intet at Compaq kaldes Comcrash

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-03 17:32

Jeg synes, du skal købe HP'en, annled.
Det ville jeg nemlig selv have gjort.

Kommentar
Fra : annled

Dato : 17-12-03 18:24

Tak for svarene - det er meget interessant med jeres mærke-snak. Har p.t. Compaq og har fået udmærket support. Men spørgsmålet gik jo lidt på det med processorerne.... Det kommer der ikke rigtig så meget svar på? Compaq'en har 40 Gb harddisk, mens HP'en har 60 Gb. Ellers er de så vidt jeg kan se stort set ens. Findes der nogle steder i (indre) København, hvor man kan se/mærke sådan en Vega?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 20:00

Du kan få Vega her (kbh):
http://www.hardnsoft.com/go.php?varenr=910853
Computeren er iøvrigt identisk med vega'en fra computersalg i førstnævnte link. Samme specifikationer, men en smule hurtigere processor og en plovmand dyrere. Også et rigtig godt tilbud!

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 20:02

Og større harddisk 60 gb ... Det må være den :)

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 20:08

Mht. processore ville jeg som nævnt vælge Athlon mobile - har desværre ikke selv den processor, men skulle jeg købe i dag...
Støjsvag og meget energi-besparende og så yder den optimalt. Du vil ikke kunne mærke forskel fra athlon 1.93 Hz (2400+) til intel 2.4 hz.

Godkendelse af svar
Fra : annled

Dato : 30-12-03 23:29

Tak for svaret rkl. Det blev hp'en ... og den er lige som den skal være ...