/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Problemer med sved under armene!
Fra : passola
Vist : 2881 gange
200 point
Dato : 15-12-03 18:21

Ja jeg er 15 og, oh har har problmer med at svede under armene.
Jeg bliver helt våd nogle gange under armene.. Men det er ikke kun når jeg har det varmt jeg kan også bare sidde i et koldt rum og svede under armene!
Det er meget irriterende hvad skal jeg gøre?
Jeg bruger lacoste deo!

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 15-12-03 18:28

Det er e naturlig fenomen i puberteten og i overgangsalderen.Det må man lære at leve med.-Hvis det er umugligt-søg læge,
Ruyhy43

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 15-12-03 18:28

Det er e naturlig fenomen i puberteten og i overgangsalderen.Det må man lære at leve med.-Hvis det er umugligt-søg læge,
Ruyhy43

Accepteret svar
Fra : wipo

Modtaget 210 point
Dato : 15-12-03 19:07

hej passola
har en veninde som har samme problem, hun bruger en creme- deo, kender ikke navnet, men den kan tage de værste gener
spørg hos Matas
m.v.h. wipo

Kommentar
Fra : passola

Dato : 15-12-03 19:08

Okay men hvor lang tid varer det??
Kan man gøre noget ved det?

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 15-12-03 19:10

Hej passola

Nej, det er ikke noget du behøver at lære at leve med.
Prøv at kigge på denne side
http://www.biosol.dk/Produkt%20sider/Andre%20produkter.htm#Deo-krystaller
Du kan købe disse deo-krystaller i div. helsekostforretninger, og jeg mener også
at Matas har dem. De kan fås fra en pris omkring kr.50,- og opefter. Og de holder
meeeeget længe.

Jeg kan (næsten) med 100% sikkerhed love dig, at du herefter ikke har de gener mere som du omtaler. Jeg har ingen svedproblemer haft efter jeg begyndte at
bruge deo-krystallen.

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 15-12-03 19:16

hej igen
min veninde er 47, men der er jo ingen, der siger at dit varer så længe
der er da store chancer for at det går over ret hurtigt (puberteten)
ellers brug vand og mild sæbe tit,
m.v.h. wipo

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 15-12-03 19:20

Clinique laver en virkelig god antiperspirant roll-on. Duftfri og 100% allergisikker. Den fås i Matas og koster kr. 120,-

Den holder ca. 3-4 måneder og er virkeligt pengene værd.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 15-12-03 20:05

Jeg er klart fortaler for krystaldeo. Jeg kan ikke tåle nogen som helst deo´er under armene ande end krystaldeoen.

Jeg kan tage den på om morgenen, gå på arbejde en varm sommerdag, jeg sidder på kontor oppe under et skråtag og der er VARMT, cykle hjem ca 10 km. sætte mig i haven et par timer og svede, ind og lave mad i en time og spise osv.

jeg lugter overhovedet ikke af noget som helst under armene efter sådan en dag, jeg klør aldrig under armene og det svider ikke efter barbering.

Jeg bruger den der hedder sportsdeokrystal (eller noget lign.) den er fra matas og er i et hylster der er kobolt blå med gul kant til 50 kroner. den varer i ca. 9 måneder.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-12-03 20:05

Og husk så lige undertrøjen med korte ærmer, det hjælper på de mørke pletter under armene.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 15-12-03 20:26

Sådan lidt småsvederi, det må og kan mange lære at leve med, det er korrekt. Det klares af vask, samt deo mellem vaskene. Men det kan dog blive så meget, at man ikke sådan bare lige kan leve med det, og dit tilfælde lyder som et tyngende problem. Og det forsvinder ikke, om du så bliver 16 eller 26. Du er ganske enkelt udstyret med for mange svedkirtler, og dertil kommer, og (også) du - mangler evnen til automatisk kontrol af svedkirtlerne.

Det er så nemt for andre - "det må du lære at leve med". De kender jo ikke problemet, som kan være virkelig generende. Så må der andre og skrappere metoder på bordet.

Kender selv udmærket problemet, svedte som ung så meget under armene, at jeg ødelagde mine skjorter og jakker i armhulerne. Som (vistnok) 23-årig blev jeg derfor indlagt på Holstebro sygehus i 3 dage - lægerne fjernede ganske enkelt et større antal svedkirtler i hver armhule, skar et større stykke skind væk i dybden, og syede skindet sammen hen over hullet.

Jeg sveder stadig, "når det ska' være", men måske 70% af problemet forsvandt.

I mellemtiden må du bruge sæbe og evt. din deo. De to ting ændrer ikke en døjt på problemet, men de gør, at du (eller rettere: andre) kan leve med det. Svedproduktionen standses ikke af de to ting.

Held og lykke

SEMMER

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-12-03 20:41

Ja, muligvis er det sådan, men jeg er altså i overgangaalderen, og jeg har nu købt hos matas anti clinic deodorant, og den tager svedlugt, så nu lugter jeg overhovedet ikke, for damer er det en grøn, for mænd en anden farve, men den er MEEGET effektiv, så nu lugter jeg aldrig mere. Det er for mig en rullende deo.
Min ene søn anbefalede det.

SÅ GÅ HEN I MATTTAS!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-03 20:43

Fra dette spørgsmål;
http://www.kandu.dk/dk/news/356817/groupid/20111
Citat
Et godt middel,kan du købe på apoteket.Navnet er: Aluminium klorid
(sprit 25%)

Jeg har selv brugt det for mange år siden, og det var godt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 15-12-03 21:18

Hej igen passola.
jeg kan se, at flere nu taler om ikke at "lugte" af sved. Jeg syntes ikke
det er det du giver udtryk for i dit spørgsmål, men det at du bliver meget våd under armene.
Med hensyn til deo-krystal/krystaldeo, så tager det begge dele. Altså, du får ikke
de grimme skjolder på tøjet, som man ofte kan opleve, selv ved brugen af deodorant.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-12-03 21:21

Hejsa

kan kun give emesen ret
Aluminium klorid 20%(mod hånd-fod-og armsved) er bare noget der dutter
Efter afvaskning påføres midlet de steder man sveder-husk at lade det tørre-før tøjet tages på
det kan købes i matas for cirka 30kr for 250 ML

Mvh Brian

Kommentar
Fra : passola

Dato : 15-12-03 21:23

Det er helller ikke det helt store at det lugter men det er bare skide irritrende at gå rundt og ha sved under armene men det kan jo selvfælgelig også komme til at lugte hvad man ikke går i bad!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-12-03 21:27

Jeg går i bad hver dag! Men man kommer altså til at stinke af menneske, hvis man ikke gør noget ved det.!!

Kommentar
Fra : passola

Dato : 15-12-03 21:29

Ja går også i bad næsten hver dag!

Kommentar
Fra : NyCe

Dato : 15-12-03 22:12

Hej

Jeg er kun enig med briani og emesen!! det er et virkelig godt produkt

Held og lykke

Kommentar
Fra : ba45

Dato : 15-12-03 22:21

Hej passola
her er løsningen på dit problem:

Perspirex roll on
køb den hos matas pris ca. kr. 70
den har hjulpet min søn, som ligeledes har haft problemer med sved under armene.

mvh.
ba45

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-12-03 22:35

Matas har et pænt udvalg!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 15-12-03 23:09

25 skriver om Cliniques Anti Perspirant, den er grøn for kvinder og grå for mænd. Jeg er sikker på at indholdet er det samme.........

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-12-03 23:20

Muligvis, jeg har aldrig prøvet min søns - desværre. Men effektivt det er den.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-12-03 23:28

NB. og nu ser jeg ham ikke så meget mere, da han bor langt fra os.

Kommentar
Fra : passola

Dato : 16-12-03 07:48

ba45 er det en deo som ikke lugter af noget så jeg kan tage en anden uden på??
Der er godt nok mange forskllige ting
:)

Kommentar
Fra : ba45

Dato : 16-12-03 08:39

Det er mig bekendt sådan, at den virker som en forebyggende behandlin. Du kommrr den på om aften, når du skal i seng. Du skal bruge nogle dage, holde nogle dages pause og så genoptage behandlingen som er stort set lugtfri. Som altid skal som altid følge brugsanvisningen. Du skal altså bruge din normale deo om dagen.
mvh.
ba45

Kommentar
Fra : passola

Dato : 18-12-03 22:51

;en hvad er det der krystal deo??

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-12-03 23:18

Tlil passola.

Den 15/12-2003 kl.19.10, gav jeg dig et link hvor du kunne gå ind og kigge.
http://www.biosol.dk/Produkt%20sider/Andre%20produkter.htm#Deo-krystaller

Nu har jeg kopieret ind her, hvad der står om deo-krystal fra siden, hvis det er nemmere for dig at finde ud af.

Citat
Varedeklaration:
Renset alumkrystal med en renhed på 99,72 %
Indhold: 75 gram i mosgummihylster

Biosol´s deo-krystal er det naturlige valg, til selv den sarteste hud.
Biosol´s deo-krystal er også særdeles velegnet til allergikere.

Anvendelse:
Bruges efter badet, mens armhulen stadig er fugtig. Påføres som almindelig deodorant stick. Ved tør armhule fugtes deokrystallen først med lunkent vand.
Deo-krystallen forhindrer effektivt svedlugt i op til 24 timer.
Modvirker på ingen måde parfume.
Brænder, klæber og irriterer ikke huden.
Deo-krystallen har for mange en gunstig virkning på forkølelsessår, insektstik, brændenælder og uren hud, idet den er antiseptisk og dræber bakterierne.
Er desuden effektiv til at standse blødninger fra smårifter f.eks. i forbindelse med barbering.
Meget lang holdbarhed (min. 1 år) – derfor også meget økonomisk i brug.
Efter ibrugtagning bør deokrystallen ikke opbevares i plasthylsteret, da mosgummiet derved kan mørne.
Det er en god idé at skylle krystallen under lunkent vand ca. en gang om måneden, da æggehvidestoffer fra huden sætter sig på krystallen, og derfor kan nedsætte effekten.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-12-03 17:36

tal Icecap det er nemlig helt rigtigt, jeg lugter aldrig mere

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 12-01-04 16:29

Jeg har svedet i mange år. Jeg er blevet opereret for ca. 10 år siden. Før det kunne jeg lige træde ud af badet og tage tøj på, sidde mig ind i sofaen og så begynte jeg at svede så det dryppede fra min albue. Jeg kan ikke anbefale aluminums klorid. Den kan man blive allergisk overfor. Det er jeg. Det bare siver og gør ondt. Krystal-deoen virker overhovedet ikke på mig. Jeg kan faktisk kun bruge Rexona og dove deo-stick. Den er ikke så dyr og er tit på tilbud til så 14,95 eller 19,95 pr. stk. Veksel lidt mellem de forskellige så man ikke bliver imun over for et produkt.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-01-04 17:32

Brug Cliniqe det gør jeg selv, siden jeg kom i overgangsalderen, man kan købe den hos matas, så jeg lugter aldrig mere af sved. det er en grøn for damer og en grå for mænd.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 15-01-04 10:46

Hej!

Som andre har foreslået, så kan du spørge i Matas - de er meget hjælpsomme. Det tror jeg også, at de er på apoteket.

Du kan ikke nøjes med en deo/deodorant - det er bare duft. Du skal have fat i en anti-perspirant - den virker svedhæmmende. Jeg bruger selv en fra Matas - den har lyserøde striber og fås både med og uden parfume og kan fås både som stift og som spray (og som refill, så man sparer penge næste gang).

Jeg synes ikke du skal starte med de dyre produkter som Clinique osv, før du har prøvet om et af de billige virker - så rig er man jo heller ikke, når man er ung.

VH Sismo

Kommentar
Fra : fiatpanda

Dato : 15-01-04 21:57

Jeg kan tilslutte mig de gode råd omkring Apotekets Aluminium Klorid, sprit 25%.
Jeg har brugt det i mange år, og har ingen problemer, fordelen er også, at det kun skal påføres ca 1 gang ugentlig, det er rigtig godt.

Mvh. KG

Kommentar
Fra : enus

Dato : 14-07-04 21:47

Findes der noget man kan bruge sammen med deo'er som CK, og andre dyre mærker (som ikke ligefrem sælges som helse prod. - men som dufter GODT ?)

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 21:59

normalt bruger jeg anti perspirant, når jeg skal ud tager jeg en Eu de cologne, der findes rigtig mange på markedet, det er ikke Matas.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 22:02

Nu må du da have fået svar ??

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-07-04 22:03

Eu de toilette

Godkendelse af svar
Fra : passola

Dato : 21-07-04 22:35

Tak for svaret wipo.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 21-07-04 23:03

tjaaa kan jo være du kommer til at lugte LIDT af mand )