/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad kan jeg gøre.....
Fra : Duckieboy
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 09-03-02 21:48

Halløj alle!!!

jeg står i den situation at jeg skal skifte min scooter 30 km/t ud med en 45 km/t, for endelig kom kørekortet....

Jeg skal derfor af med min scooter for at få lidt penge i kassen til køb af den nye....men på den gamle er der lidt ridser som jeg har lappet med en autolak-stift, ligesom dem man bruger til biler o.s.v....derudover vil jeg gerne have lidt farve på fælgene....den skal jo lige gøres lidt smart at se på for den evt. køber (som måske findes her på Kandu?)..

Mit spørgsmål lyder så: Vil en almen mand som jeg kunne gå hen og male mine skærme så de kommer til at se ud som normalt på andre scooter(de skal vel så også have lidt lak bagefter går jeg ud fra..eller hvad?).....og jeg har tænkt mig at male den sort med hvide viperstriber...er der nogle der har gode ideer til hvordan det gøres smartest og flottest?

desuden vil jeg have fælgene hvide...skal de så slibes ned og males....og hvad skal jeg bruge af maling?..eller skal jeg få en proff maler til at gøre det for lidt penge??

Jeg håber der er nogen/mange der vil besvare disse spørgsmål, så jeg kan kan få det gjort bedst muligt....

Jeg kan Desuden fortælle at min scooter er med cd-anlæg med indbyggede højttalere, fjernbetjent alarm og starter, og derudover kører perfekt uden nogle skavanker overhovedet!!!...så hvis du er interesseret i evt at købe den kan du maile til mig på "duckie@boy.as" eller fange mig på icq nummer 138418310..

Og den nye som jeg skal have er en Aprilia rs50, som helst skal være den sorte model 98...men andre modeller er lige gode hvis prisen er rigtig - så skriv hvis du har en eller kender en der har en til salg....

Og er der nogle som har gode/dårlige erfaringer med rs50'eren må de MEGET gerne lige skrive en besked....

Jeg glæder mig til at høre fra jer alle!!!.....

På forhånd tak for hjælpen!

MVH Duckieboy
-Respekt til folket på 2-hjul!

Accepteret svar
Fra : briansen

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-02 03:47

Hej Duckieboy !
Du spørger om en alm. mand kan male skærmene på din scoter,og det kan han (du) sagtens.
Du behøver ikke at bruge en klar lak som finis,den skal jo nok holde den tid det er nødvendig alligevel.
Hvis det skal holde knaldhamrende godt, skal du bruge en 2 komponent lak,som du helt sikkert kan få de rigtige råd om hos den lokale farvehandler.
Hvad dine fælge angår så skal du ihvertfald afmontere dine dæk og ventiler for ellers er det spildt arbejde og ellers kommer det bare til at ligne en gang hattelakering.Hvis der er huller i den gamle lak,"og det er der garanteret nok" skal du have fat i en grunder der er beregnet til at bruge på Aluminium,for ellers skaller det bare af i løbet af ingen tid og der kommer du også længst ved at henvende dig til din lokale farvehandler,for der kan de give dig de rigtige grundings farver så det bliver nemmere at bruge dækfarven og de råd du for hos ham er jo gratis og forhåbentlig de mest profesionelle
du kan få,for lad være med at springe over hvor gærdet er lavest for du sparer faktisk ingen penge ved det og får kun ærgelser ud af det.
Hvad dit valg af scoter angår så er det slet ikke så tosset,jeg kører selv på en Rally 50
som nu har rundet 21000 KM. og kører stadigvæk derud af med ca 80-85 KM i timen
uden de helt store ændringer,men der er lige en ting du skal tjekke jævnligt på din Aprilia og det er den bagerste svingkobling,det er de klodser der bliver slynget ud af centrifugal kraften,for de nitter der holder svingarmene fast eller som de hænger i,knækker bare lige pludselig for et godt ord,dem der sad i min knækkede ved CA.2500 KM.og det var IKKE! på grund af mangel på vedligeholdelse men på grund af dårlige nitter,så lige til en orientering så koster de heller ikke en bondegård, CA.600 KR.alt efter hvad kvalitet man foretrækker. Og så lige til sidst et lille tips,de ruller der sidder i den forreste centrifugalkobling bliver slidt meget hurtig,med den brutale irritation til følge at den begynder at blive meget ustabil i optrækket sej og langsom,og for at MANGEDOBLE deres levetid skal du simpelthen købe noget syntetisk fedt MED! teflon,for intet andet dur og uanset hvad du får at vide af andre er det,det eneste rigtige der er at bruge og husk at de kun lige akurat skal fugtes med det IKKE! fedtes ind i det for så bliver det overskydende fedt bare et problem andre steder i din kogling.
Held og lykke med det hele.
Venlig hilsen : Briansen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-03-02 11:58

Hvilken scooter er det???-01 09:4 dette indlæg :

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 10-03-02 21:28

til MaxiSmiley:

Min scooter er en Adly Silverfox, den nye model..altså den hvor der er mere skjold end plastic i forhold til den gamle, som også gik under navnet jet50.....og man kan hvis man vil også få håndtag med varme i til denne adly....

Godkendelse af svar
Fra : Duckieboy

Dato : 29-03-02 00:43

Tak for svaret !!..der skulle være flere af din slags - dem der svarer ordentlidt på ens spørgsmål..

jeg takker mange gange...

mvh Nicolai