/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
En mere Harddisk ?????
Fra : BS
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 13-12-03 00:03

Jeg tænke på at nu køre jeg med raid med to gang 120 GB Harddisk men kan jeg køre med alm Harddisk mere som alm IDE som køre med lager ??????

M.V.H Brian .......

Kommentar
Fra : shamrock1

Dato : 13-12-03 00:16

Det kommer an på hvilke harddisk controllere du brug, hvis du fx. bruger en raid controller til de 2 120 GB HD og
en almindelig controler til den ekstra harddisk (lager), skulle der ikke være noget problem i det.

Mvh. Brian

Kommentar
Fra : BS

Dato : 13-12-03 00:20

hvad med windows vil den kunne finde den ????????? og det er raid controllere til de to hd og alm controllere som er på bundkort

M.V.H Brian ....

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-12-03 10:48

Kommer en på din controller type og software.

Jeg har en Fasttrak100 fra Promise som man kan sætte op på mange forskellige måder - bl.a. den som du ønsker.

Fasttrack 100 er et controller kort o.d.v.s. at jeg endvidere også har den mulighed at sætte ekstra harddisk direkte til bundkortet.

Som du skriver har du raid controller og jeg vil mene, at det ikke er noget problem.

Hvis du vælger at tilslutte ekstra harddisk til bundkortet (uden om Controller) så tjek lige i Bios om hvor systemet booter fra.

Jeg har bl.a. en PC med Windows XP med Fasttrack100 og kan bruge begge måder (virkede også med Windows ME) - så det burde også virke hos dig.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BS

Dato : 13-12-03 11:55

Hej Igen ....

Hmmm jeg sætte en gamle hd i bundkort igen og hvor jeg slet det hele på den så den er tom nu og sætte raid på hvor windows køre på så start jeg den op så siger den at genstart igen og køre fordi bios som det skal så kommer den genstart igen så gik jeg ind i bios og fjern den gamle hd og prøve at start igen så køre den igen som det skal men ikke med den gamle hd dukke op ... hmmm hvad nu ???

M.V.H Brian ...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-12-03 14:06

Hej igen Brian!

Hvis du ønsker at bruge harddisk controlleren til alle 3 harddiske, så skal alle 3 nok være tilsluttet når du starter PC'en. Prøv herefter at gå ind i setup på harddiskcontrolleren (det må du kunne - kan jeg på Fasttrack100) hvor du kan definere hvordan den 3´de hardisk (gamle skal virke).

Anden mulighed er at køre med controller til 2 ens hardiske og 3´de (gamle) tilsluttet via bundkortet. Lad bios starte op på / via hardisk controller. Efter opstart af windows burde du kunne se den 3'de harddisk. Hvis ikke så er det indstilling af controller / bundkort eller måske kan det ikke lade sig gøre med den controller og bundkort som du har.

Men prøv og læse manualer til PC / bundkort / controller og fortæl også lige her hvad din PC består af - det kan jo være, at der er andrre der kender din PC og controller.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-03-04 12:44

Det kan du sagtens, intet problem i det! bare stik din nye HD i en anden port end RAID-porten i dit motherboard...

Mvh. Cooper