/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Underlige USB porte
Fra : maya123
Vist : 1110 gange
200 point
Dato : 12-12-03 17:46

Jeg har nu haft min puter i over 1 år, uden problemer fra dens side.
Jeg har USB bag på harddisken og to i front, pludselig virker de ikke, kun den ene bagpå og så de to til musen og tastaturet (bagpå). Jeg har brug for både at have min scanner og mit digitalkamera i. De to i front virker altså slet ikke og den ene bagpå (de flade usb stik). Hvad er der sket og hvad gør jeg nu? Hvordan i alverden kan tre flade USB indgange bare sætte ud fra den ene dag til den anden?
Det er en Fujitsu Siemens og jeg har XP home.
Jeg har kigget grundig efter i enhedsorientering, slettet drivere/software og genindsat Software osv. Lige nu viser den kun scanneren, da jeg jo kun kan sætte et stik i ad gangen.
Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 12-12-03 17:52

prøv at gå ned i start -kør og skriv chkdsk.exe

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 18:02

Hejsa granslam
Det gjorde jeg så:
Den skrev:
Advarsel: Parameteren /F er ikke angivet Chkdsk kører i skrivebeskyttet tilstand.
Så kontrollerede den og genoprettede to tabte filer, så desværre ikke hvad det var for filer, det gik dælme stærkt med at genoprette og så lukkede vinduet ned.
Når nu det er gjort, hvad skal jeg så?
VH maya

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 18:19

<<maija123
Hjalp grandslams forslag. Virker dine usb´er

JMS

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 12-12-03 18:27

jms tak

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 18:28

Næhh, jeg har lige prøvet at sætte kameraet i front, ingen reaktion.
Så kiggede jeg i enhedsorientering, der står stadig kun scanneren i billedbehandlingsenhed. Jeg har jo, i formiddags genindsat begge drivere, men den lader somom, kameraet ikke er der. VH maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 18:29

Bliv nu lige her, I to jeg er blind til det her.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-03 18:31

Er det ikke underligt. Jeg har i dag spurgt om faktisk det samme????????????????

Fijala

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 18:31

eller skal ihvertfald guides......snøft

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 18:32

Så bliver du også her, Fijala....så kan det være vi får hjælp
VH maya

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 18:35

Det kan være flere ting (årsager). Prøv at tilslutte dit kamera i USB front, tænd den. Gå i kontrolpanel, tilføj hardware, prøv at lade windows søge efter nyt hardware.
Ellers har jeg flere forslag.

JMS

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 18:36

Har lige set dit spørgsmål, du har ret, de ligner hinanden, der er bare ikke noget der fryser hos mig, kun mig selv......Jeg krydser fingre...
VH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 18:42

Desværre ingen gevinst, men jeg så scanneren. Jeg må lige fortælle at jeg også har talt med hotline på kameraet to gange i dag og vi fik kameraet til at virke i den USB (indgang), bag på, men altså kun den og der sidder scanneren jo.............
VH maya

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 210 point
Dato : 12-12-03 18:48

Ja ja, fint. De fleste gange er det ikke svært at udbedre problemet, men et problem at finde ud af hvad der er galt. Er sgu nemmere når man selv har isenkrammet i fingerne
Det vil sige, at kameraet er ok. Virker i bagerste USB, derfor må problemet være USB i front. Det kan være 1000 ting.
Har lidt travlt, vender lige tilbage tag en

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 18:54

Undskyld, er involveret i for meget.
Gå i endhedshåndtering, klik på USB (universiel seriel bus controller) click på de enkelte USB, og kontroller om disse virker OK.

JMS
nb. op med humøret, det er snart jul...

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 18:56

Ok, men der er stadig et fri USB, bag på og der virker de HELLER ikke, hverken scanner eller kamera og scanner virker heller i front, altså kun en USB indgang til flere ting.
Prøvede lige for sjovt (selv om det ikke er spor morsomt), min USB nøglering, heller ingen virkning. Ja, jeg kunne godt bruge en hjælpende hånd, lige nu, har da aldrig været udsat for noget lignende...........
VH maya123

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:03

Er dine USB ok i enhedshåndteringen. Har du chekket alle??

JMS

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 19:04

Jeg prøver jms...altså op med humøret og har lige prøvet dit sidste tip, når jeg højreklikker på hver enkelt, står der ved alle at de virker korrekt.
VH maya

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-03 19:05

Har tjekket alt i enhedshåndtering og alt fungerer. Dog var der sat flueben ved USb hub i tilladelse til at slukke for enheden for at spare strøm.
Usbhub var også installeret 2 gange men det er vel til de 2 bag og d2e 2 i front.
Ved ikke om det har hjulpet

Fijala

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:09

Har du KLIKKET på enhederne. Der kommer fanablade op, hvor du kan aflæse hvordan enheden fungerer. Står der
"denne enhed fungerer korrekt"

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:10

FANABLADE= faneblade
JMS

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 19:13

Jeg har under USB-controllere
USB-rodhub
VIA Rev5 eller nyere USB-universal værtscontroller
og jeg har højreklikket på alle 4, der står de virker korrekt.
VH maya

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:14

To sekunder.

jms

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-03 19:15

<maya123>

Ja nu virker mit altså igen efter jeg havde fjernet fluebenet ud for strømbesparingen, prøv og tjek dine indstillinger.
Ellers tusind tak for hjælpen alle. Det er godt med et expertpanel i baghånden.

JMS gå til mit eget spørgsmål "USB" så skal du få mine point.

Fijala

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 19:21

ikke her...........ved ikke lige hvor det flueben er, du skriver om Fijala?
VH maya .....er glad for at dine virker.....

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:21

Ok, passer lidt meget her..
Det ser jo ganske rigtig ud... ØHHH
Det er sgu svært.
Det kan være mange ting. Nu går jeg ikke ud fra, at du har lyst til med en skruetrækker et skille isenkrammet ad, hvilke jeg ville gøre. Kan være en ledning som sidder lidt løst.
Har du prøvet at sætte din CD rom i, til dit styresystem, og vælge reparer??

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:22

HUSK lige, inden du skiller alting ad, hvis den kun er et år gammel, må der stadig være garanti

jms

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 19:23

Er det "strømstyring", du mener, under USB controllere, altså "strømstyring", under hver USB...........jeg har XP home.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-03 19:24

<maya123>

Den finder du i:

enhedshåndtering
usb-controllere
usb-rodhub
strømstyring

Fijala

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:25

Fiala hvilket sprgs??

JMS

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-03 19:27

Jeg har selv idag spurgt om problemet.
se under Teknologi, pc-er og spørgsmål USB

Fijala

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 19:29

Desværre virker det med strømstyring heller ikke........
Jeg har haft computeren (min fjerde, flovt...), i et og 2 måneder..........
vh maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 19:32

Nå lidt smil i regnen af tårer
Kender I incredimail, den har jeg, der har jeg også fået en butler på, som kommer med mine mail på en sølvbakke............Jeg siger jer, han ser træt ud nu........
Den stakkels butler render frem og tilbage på skærmen.............
Er der andre forslag..................kan godt tåle et par stykker til i aften.......
VH maya

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-03 19:33

<maya123> der er nu så mange input, så jeg ved ikke om du har fået dette råd, simpelthen installer eller reparer xp ved at installere ind oveni den gamle, det virker til tider.

Fijala

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 19:40

Skal jeg også prøve at opdatere de der drivere til USB? Jeg har SP1, så det skulle da ellers være iorden............prøver kun at installere XP igen som sidste udvej.....det kan vist også give noget rod............
vh maya

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:41

maya123
Det med skruetrækkeren, skal du måske overveje.
Prøv mit forslag med CD rom og reparer kommando, men jeg tror ikke det hjælper. Men et forslag.
Hvis du vil, kan du lægge en mail adresse. Jeg vil så maile dig, og prøve denne vej at hjælpe.
Jeg er kommerciel (har firma) så jeg vil ikke lave reklame her på kandu, så jeg vil ikke lægge min mail.
Jeg har ikke engang et dæknavn (maildæknavn)
Men jeg kan ikke se på sagen, inden i morgen.
Skal i byen.. ingen

JMS

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-03 19:44

Har selv gjort det idag, + jeg har gjort det måske 100 gange med forskellige windowsudgaver, uden at der sker det mindste. Alle dine programmer og indstillinger bliver jo gemt, især hvis du lader installationen lave et gendannelsespunkt.

Har du forøvrigt prøvet det med systemgendannelse. måske en uge tilbage?

Fijala

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 19:48

Ok, god tur jms, er selv ved at blive lidt lam i øjnene, men prøver lige det med CD-rom. God tur til tanken eller.....og god aften også til Fijala , vender tilbage........i morgen.....engang...
VH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 12-12-03 19:50

Næhh, det prøver jeg også Fijala...tak og glemte granslam, tak til alle for nu..........
VH maya

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 12-12-03 20:24

selv tak
jeg overlod problemet til jms pga det virker som om han har mere forstand på det med hardware end jeg har
håber du for det op og køre igen
mvh Granslam

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-12-03 23:51

Hej maya123
I visse kombinationer tror min scanner, at den er et webcam,
og mit tv-kort tror at det er et netkort.(men det virker)

Nemt var det heller ikke, at regne ud, at firmaet der leverede min pc,
havde glemt, at sætte front-usb-ledningen inde i kassen til.

Du kan prøve.
Tag alle dine usb-ting fra og slet alle de pgm du har til usb/cam/scanner.
Jeg bruger godt nok Win ME, så nu ville jeg genstarte,
det første der så sker er, at win svarer, fundet ny (usb)hardware,
når det så er geninstalleret sætter du så, usb endhederne til (EN AF GANGEN).....
og geninstalere dem.

En anden ting er, når det nu er en hel stribe usb'er der ikke virker,
er at de blir styret, af nok 2 chip(elektronik) og den ene kan være gået død.
og så er det et nyt bundkort du har brug for.

Ellers er der en usb-hub(en slags fordelerdåse). en sådan dims har jeg lige set
hos prc-data til en pris fra 148.- for en hvor der kan sidde 4 usb-enheder til.
http://www.prc-data.dk/ProduktlisteFrame.Asp?KategoriID=7&VaregruppeID=4
Bemærk. at der er to slags, pci-kort er til at sætte ind i pc'en, USB2 er nyere og
MEGET HURTIGERE(48Xgange).
Held og lykke.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 04:18

Tusinde tak for svaret, Natmanden
Hele den første del af dit råd har jeg jo prøvet:
Fra mit begynder spørgsmål: Citat:
Jeg har kigget grundig efter i enhedsorientering, slettet drivere/software og genindsat Software osv. Lige nu viser den kun scanneren, da jeg jo kun kan sætte et stik i ad gangen. Citat slut.
Jeg tog altså mine USB ting fra afinstal. og og slettede, jeg har også fået "fundet ny hardware", både på scanner og Kamera.

Jeg tror også at der er noget der er dødt....og sidste mulighed er en USB-hub, den skal vel så sættes i min allersidste USB-indgang...og kan den ikke blive overbelastet....
Nu vil min søn kigge nærmere på det, når han kommer, men han tror ikke at han kan stille så meget op.........
VH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 04:25

Det er da lidt frækt, når man kun har haft puteren i 1 år og 2 måneder, hvis man allerede skal til at sætte nyt bundkort i, for mig er det stadig en "ny" maskine. Den var da dyr....
I går aftes fik jeg også prøvet gendannelsespunkt, ingen ændring og prøvede også det med CD-rommen, heller ingen gevinst.
Det er sandsynligvis et strømproblem............
VH maya123

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-12-03 05:12

Hej Maya123 !
Med al den gentagelse , kan jeg da bedre forstå min skrivekrampe

En usb port kan kun trække en vis strøm 500mah, per chip, tror jeg.
Til nogen ting er det meget og andre ting er det lige nok til.
eks. en usbscanner bruger meget, sikkert pga. motoren i den,
webcam/mus/tastatur bruger ikke meget.
En usb-hub har sin egen strøm , altså en transformator.
der er dog undtagelser, men så bør det stå ved varen, og det gør det også hos
www.prc-data.dk ' s usb-vare. nævner bare det firma fordi at jeg handler der meget,
og altid været tilfreds.
Du skal være opmærksom på om du har USB2 da en USB(1)-hub vil virke men du vil
midste meget hastighed, men USB2 passer til begge dele, men er aldrig hurtigere
end det svageste led.
Her er et link til et pc-testprogram, det kan fortælle dig en masse om din pc,
det er gratis og skal ikke engang installeres, og det taler dansk.
måske det oven i kan finde dine usb'er eller guide dig til en løsning.
http://www.aida32.hu/aida32.php
Det er da et forsøg værd.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 05:43

Hejsa natmanden
Kan du ikke lige guide mig på den side, den er ikke på dansk og jeg ved ikke hvor jeg skal trykke? Altså aida32
VH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 05:51

Mærkeligt at der ikke er et sted på Win XP, at man kan se om man har USB 1 eller USB 2, jeg aner ikke hvor og hvordan man ser forskel, står der ikke noget på dem ?
VH maya

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-12-03 05:56

Hej maya123 ! Du vist en være natteravn
Ja ! Jeg er
http://www.aida32.hu/download/aida32ee_388.zip
ellers prøv.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
øverst er der 3 valg øverst,, vælg den der hedder:
AIDA32 - Enterprise System Information.

Mvh. Jørgen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-12-03 06:00

Det har du ret i. men fortæl mig hvad model din pc er,
så er det nok til at finde ud af.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 06:08

Det er en Fujitsu siemens PC AXP 18-51 m/N

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 06:22

PC
Operativ System   Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack   Service Pack 1
Internet Explorer   6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)

Motherboard
CPU Type   AMD Athlon XP, 1533 MHz (5.75 x 267) 1800+
Motherboard Navn   MSI K7T266 Pro2 (MS-6380 v2.0) (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
Motherboard Chipset   VIA VT8366A Apollo KT266A
System Hukommelse   256 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type   Award Modular (07/19/02)
Kommunikations Port   Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port   Kommunikationsport (COM2)
Kommunikations Port   ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort
Grafik Kort   NVIDIA GeForce4 MX 420 (64 MB)
3D Acclerator   nVIDIA GeForce4 MX 420
Monitor   Fujitsu Siemens C700 (YELA011188)

Multimedie
Lyd Kort   VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Lager
Floppy Drev   Diskettedrev
Disk Drev   ST340810A (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Optisk Drev   ARTEC WRA-WA48
Optisk Drev   LITEON DVD-ROM LTD163 (16x/48x DVD-ROM)

Partitioner
C: (NTFS)   38122 MB (31000 MB fri)

Inddata
Keyboard   Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus   PS/2-kompatibel mus

Netværks Adapter   Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet-netværkskort Modem   Kommunikationskabel mellem to computere
Modem   MSP3885-E 56K PCI Modem

Ydre Enheder
Printer   Automatisk HP DeskJet 820Cxi på CRIME
Printer   Automatisk HP DeskJet 840C/841C/842C/843C på SHADOWDANCE
Printer   Epson Stylus COLOR 640 ESC/P 2
Printer   hp deskjet 3320 series
Printer   hp deskjet 3420 series
USB Enhed   RELISYS GenieScan 4600 Scanner ProdID x0102
Havde ellers fjernet både hp 820 og hp840, før jeg lavede gendannelse, bruger Epson og scanneren og USB nøglering og kamera.
PC
Operativ System   Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack   Service Pack 1
Internet Explorer   6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)

Motherboard
CPU Type   AMD Athlon XP, 1533 MHz (5.75 x 267) 1800+
Motherboard Navn   MSI K7T266 Pro2 (MS-6380 v2.0) (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
Motherboard Chipset   VIA VT8366A Apollo KT266A
System Hukommelse   256 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type   Award Modular (07/19/02)
Kommunikations Port   Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port   Kommunikationsport (COM2)
Kommunikations Port   ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort
Grafik Kort   NVIDIA GeForce4 MX 420 (64 MB)
3D Acclerator   nVIDIA GeForce4 MX 420
Monitor   Fujitsu Siemens C700 (YELA011188)

Multimedie
Lyd Kort   VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Lager
Floppy Drev   Diskettedrev
Disk Drev   ST340810A (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Optisk Drev   ARTEC WRA-WA48
Optisk Drev   LITEON DVD-ROM LTD163 (16x/48x DVD-ROM)

Partitioner
C: (NTFS)   38122 MB (31000 MB fri)

Inddata
Keyboard   Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus   PS/2-kompatibel mus

Netværks Adapter   Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet-netværkskort )
Modem   Kommunikationskabel mellem to computere
Modem   MSP3885-E 56K PCI Modem

Ydre Enheder
Printer   Automatisk HP DeskJet 820Cxi på CRIME
Printer   Automatisk HP DeskJet 840C/841C/842C/843C på SHADOWDANCE
Printer   Epson Stylus COLOR 640 ESC/P 2
Printer   hp deskjet 3320 series
Printer   hp deskjet 3420 series
USB Enhed   RELISYS GenieScan 4600 Scanner ProdID x0102
de der HP bruges ikke og blev fjernet i går formiddags før jeg lavede gendan i går aftes, men det havde intet at sige om de var på eller ej, UBS virkede ikke alligevel. Bruger Epson, med et af de gammeldags-stik.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 06:27

Enheds Egenskaber
Driver Beskrivelse   USB-rodhub (har to gange den)
Driver Dato   01-07-2001
Driver Version   5.1.2600.0
Driver Leverandør   Microsoft
INF Fil   usbport.inf
Enheds Egenskaber
Driver Beskrivelse   VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller (har to gange den)
Driver Dato   01-07-2001
Driver Version   5.1.2600.0
Driver Leverandør   Microsoft
INF Fil   usbport.inf

Enheds Resourcer
IRQ   10
Port   AC00-AC1F

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 06:30

Kun den her der "læses" og som er i USB ingang på bagsiden, i går byttede jeg ud med kameraet i samme USB indgang, så virkede kameraet......
PCI Enheder
Bus 0, Enhed 6, Funktion 0   Accton EN1207D-TX Fast Ethernet Adapter
Bus 0, Enhed 9, Funktion 0   Harmonics (Conexant) HSF 56k HSFi Modem
Bus 1, Enhed 0, Funktion 0   Prolink GeForce4 MX 420 Video Adapter
Bus 0, Enhed 17, Funktion 5   VIA AC'97 Enhanced Audio Controller
Bus 0, Enhed 17, Funktion 0   VIA VT8233 PCI-ISA Bridge
Bus 0, Enhed 17, Funktion 1   VIA VT82C571 IDE Controller
Bus 0, Enhed 1, Funktion 0   VIA VT8366A Apollo KT266A Chipset - AGP Controller
Bus 0, Enhed 0, Funktion 0   VIA VT8366A Apollo KT266A Chipset - System Controller
Bus 0, Enhed 17, Funktion 2   VIA VT83C572 PCI-USB Controller
Bus 0, Enhed 17, Funktion 3   VIA VT83C572 PCI-USB Controller

PnP Enheder
PNP0303   101/102-Key or MS Natural Keyboard
PNP0501   16550A-compatible UART Serial Port
PNP0C08   ACPI Driver/BIOS
FIXEDBUTTON   ACPI-knap til fast funktion
THERMALZONE   ACPI-termisk zone
PNP0200   DMA Controller
PNP0401   ECP Parallel Port
PNP0C0B   Fan
PNP0700   Floppy Disk Controller
PNPB02F   Game Port Joystick
PNP0F13   Logitech PS/2 Port Mouse
PNP0C02   Motherboard Resources
PNPB006   MPU-401-compatible
PNP0C04   Numeric Data Processor
PNP0800   PC Speaker
PNP0A03   PCI Bus
PNP0C0C   Power Button
PNP0000   Programmable Interrupt Controller
PNP0B00   Real-Time Clock
PNP0C0E   Sleep Button
PNP0C01   System Board Extension
PNP0100   System Timer

LPT PnP Enheder
MICROSOFTRAWPORT   Logisk grænseflade til printerport

USB Enheder
080D 0102   RELISYS GenieScan 4600 Scanner ProdID x0102

Porte
COM1   Kommunikationsport (COM1)
COM2   Kommunikationsport (COM2)
LPT1   ECP-printerport (LPT1)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-12-03 06:36

Der må være en fejl, jeg kan ikke finde den model hos.
http://www.fujitsu-siemens.com
eller hos
http://www.fujitsu-siemens.dk
Jeg må smutte nu, er tilbage senere i eftermiddag.
God morgen

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 06:39

Ok godmorgen til dig....og tak for nu

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 06:45

Der står i enhedsorientering, at min scanner bruger 100mA.........
VH maya

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-12-03 07:06

ok når det lige.
1. du skrev at du har 2 usb i enhedshåndtering
jeg mener også at der skal være en tilsvarende mængde der hedder
'Usb værtskontroller'. dit motherboard har både usb1 og 2 (4 af hver)
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=406
en søgning med ordet 'MSI K7T266 Pro2' på www.google.dk giver
ca 70 hits på dansk, og det er pæne anmeldeser,(syntes jeg).
100mA er ok på scanner men det er nok når den står stille(tror jeg)
mit webcam bruger 90mA så jeg lige. så også at de 500mA er pr. stik,
og ikke pr chip.
Jeg kikker dine data i gennem efter lidt søvn.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 09:23

Nej, jeg har to (til de flade stik),usb-indgange, på bagsiden og to (til de flade stik på forsiden).
Jeg har også skrevet det højere oppe.
Selvom om scanneren så skulle bruge de 500mA i aktiv tilstand, virker det da underligt at de tre andre indgange sætter ud, efter et år og to måneder.
Dem der ikke virker nu, har altså virket upåklageligt.
Nu har jeg slettet alle programmer til usb og forsøger igen, igen....at tage en ting ad gangen. Desuden fik jeg støvet lidt af, det var tiltrængt....
Sov godt...........drøm om USB........... *SSS*
Vh maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 10:36

I tror det er løgn, men nu virker begge de bagerste indgange, prøvede lige med min USB-nøgle og den blinkede skisme..........
Ok, to indgange......der mangler stadig de to i front.
Jeg har ikke prøvet at geninstallere de forskellige ting endnu, men tror jeg venter med scanneren...........
Det må blive jmsgruppen, der får mine point, han/hun kom først med muligheden af nedbrud på de to forreste USB-indgange, men selvfølgelig mangler jeg stadig den delemulighed, vi havde oppe og vende, her på kandu.dk for......meget lang tid siden....den blev der aldrig noget ud af....
Takker alle for deltagelse/tålmodighed og tip og trick.....riv nu ikke hovedet af mig, hvis jeg har et lignende problem om et år.....husk jeg nærmer mig de 50 og har allerede svage hukommelsesbrister..........
Efter at have slettet alle USB tilhørende programmer både i går morges og i dag (pånær mus og tastatur), prøver jeg for 3 gang, at installere......... (ønsker lige mig selv "held og lykke").
Tak til alle og god weekend............
fra maya123

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 13-12-03 10:38

Tak for svaret jmsgruppen.
Du får lidt ekstra stjerner for din velvilje, tålmodighed og dine mange råd........
VH maya

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-12-03 11:11

Selv tak, det var så lidt.
Håber du får det hele til at virke. Ellers lad os køre fra dig.

Glædelig
og godt
MVH
JMS
nb. jeg kan nu ikke læse flere kommentarer her.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-12-03 17:30

Fint at det lykkedes.
Som tidligere skrevet havde firmaet 'glemt' at sætte stikket til(inde i kassen),
til mine front usb'er, jeg har kun 4 usb på kassen ,
men inden i har jeg to mere,
som kræver at jeg selv føre dem ud til et frontpanel.

http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=406
er en anmeldelse af dit motherboard, der står at:
Citat
Specifikationer
Kolde facts over bundkortet.

Processor: Socket 462 AMD Athlon(XP) & Duron
Chipset: Northbridge: VIA KT266A / Southbridge: VIA VT8233
RAM: 3 x 184 pin DDR / Max 3GB
Lyd: AC 97 Audio
Porte: 2 x Serial porte / 1 x Parallel port / 1 x PS/2 mus & 1 x keyboard / 8 x USB (4 x 1.1 + 4 x 2.0) / 1 x Media tilslutning / 3 x Fan tilslutninger.
IDE: Mulighed for tilslutning af op til 4 UDMA100 drev + 4 (RAID)
Udvidelse: 1 x AGP Slot (2.0) / 5 x PCI Slots (PCI 2.2) / 1 x CNR Slot.
Ekstra: USB 2.0 / USB Key / Diagnostic LEDs.

USB 2.0
Det, der er med til at give MSI en ekstra interesse, er deres USB 2.0 controller. Lavet af NEC kan den levere 480Mbit/s, hvor USB1.1 kun kommer op på 12Mbit/s. Desværre findes der ikke ret mange USB 2.0 enheder i dag, og jeg havde ikke noget at teste det med. Det kan dog siges at den er 100% bagudkompatibel. I alt er der 4 USB 2.0 porte og derudover kan man tilslutte 2-4 USB 1.1 porte mere, samtidig er der de 2 normale.

Det er en anmeldelse fra 2001(men stadig dit MB), og usb2 er mere standart nu.

God Jul
Mvh.Natmaden

P.S. Det s.... strengt at man selv må købe en adgang til svaret, mår man ikke lige,
kan kikke inden en time. Fy! KanDu.