/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Hjælp til udlejning af ejerlejlighed.
Fra : Babe2009
Vist : 786 gange
200 point
Dato : 11-12-03 17:35

hejsa...

Jeg står med en ejerlejlighed, som jeg skal ha udlejet, men hvordan ligger reglerne for udlejning af ejerlejligheder?

Jeg bor i Esbjerg-området og har brug for akut hjælp... :( nogen her der kan hjælpe?

Annette

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-12-03 17:39

Ja det kan jeg, hvad er problemet helt eksakt.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 11-12-03 17:42

problemet er, at vi står med en ejerlejlighed som vi skal leej ud, men vi kender ikke reglerne for HVORDAN vi skal leje den ud, både med hensyn til skat, fastsættelse af husleje o.s.v

derfor leder vi efter en i Esbjerg-området som måske kunne hjælpe os personligt....

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-12-03 17:50

>>Babe
jeg er statsaut. ejendomsmægler, men arbejder ikke kommerciel her på kandu. Jeg kan således ikke træde til personlígt og vil således ikke påtage mig en sådan opgave. Jeg vil med glæde, svare på de spørgsmål i stiller her.
Allerførst skal leje ud, hvorfor?
Reglerne er lejeloven, samt boligreguleringsloven.
Lejeaftalen, skal indgåes på en af boligministeriets godkendte formularer.
Huslejefastsættelse, afhænger af det lejedes værdi, ifølge lejeloven, som afhænger af beliggenhed, samt lejlighedens stand.
Men måske kan vi klare problemerne her, skridt for skridt.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 11-12-03 17:56

vi vil leje lejligheden ud, fordi vi selv flytter i hus...

Lejligheden har vi selv boet i 1½ år, og har total renoveret alt, så der er helt nyt køkken, bad o.s.v

det vi gerne vil vide er, hvordan lejer vi denne lejlighed ud, BEDST... altså... uden at vi selv kommer i klemme med ex. skat eller andet..

jeg håber meget du kan hjælpe..

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 11-12-03 17:58

er der mulighed for at vi måske kunne få din mail adresse?

da det ville være lidt nemmere end at blive ved med at snakke over kandu

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-12-03 17:58

Et lille tillægsspørgsmål, inden jeg svarer på en hel masse.
Hvorfor sælger i ikke bare lejligheden??

JMS

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 11-12-03 18:00

heh, det kan ikk økonomisk betale sig... da vi HAR råd til at sidde i begge dele

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-12-03 18:09

Aha, boligspekulanter (joke)
Hvis jeg var jer, ville jeg lave et tidsbegrænset lejemål, som udløber om to år. Måske har nogle ting ændret sig om to år, og i ønsker at disponere over lejligheden.
Dernæst skal i lave en lejekontrakt med en lejer. Den kan i få hos grundejerforeningen. Den er såmænd nem at udfylde.
Skat, dette afhænger af jeres temperement, men skat skal i betale. I kan vælge, at køre under virksomhedsordningen, eller undlade dette. Her bør i tale med jeres revisor.
Det lejedes værdi, afhænger at stand, og beliggenhed. En skud i tågen i Esbjerg er vel 700-850 kr. pr. kvm. årlig i leje, men kan variere meget. Prøv at finde oplysninger om, hvad andre betaler for en tilsvarende lejlighed.
I klemme som sådan, kommer i jo nok ikke. Hvis der er et elm. pantebrev i ejerlejligheden, akn denne være påført en klausul om, at gælden skal indfries ved udlejning.
E mail, opgiver jeg ikke her, men hvis det er meget nødvendig, kan i lægge jeres.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-12-03 18:10

elm=alm,, sælgerpantebrev
sorry

JMS

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 11-12-03 18:15

okay...

så lige meget hvad, så skal vi forbi en revisor og ha det hele kigget igennem?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-12-03 18:21

<<<babe2009
Jeg sagde ikke skal, men der er så mange skattemæssige aspekter i det, og jeg kender selvfølgelig ikke jeres økonomiske forhold, så kan således ikke rådgive i den retning. Men kort, hvis i vælger virksomhedsordningen, udgifter i forbindelse med lejligheden, trækkes fra lejeindtægten, inden beskatning.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 11-12-03 18:24

okay...

jamen vi er så i fuld gang med at få fat i de forskellige ting...

Men du skal ha mange gange tak for hjælpen..

du kan lige få min mail : annetten@jubiipost.dk

må jeg skrive til dig hvis der dukker flere spørgsmål op?

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 210 point
Dato : 11-12-03 18:27

Jeg skriver lige kort til dig OK.
En anbefaling, når din e mail er her, luk spørgsmålet, klik på accepter svar over en af mine indlæg.
Og glædelog
og godt
JMS

Godkendelse af svar
Fra : Babe2009

Dato : 11-12-03 18:28

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-12-03 18:30

Selv tak.
Spørgsmåler er nu åben i en time, og bliver så lukket.
MVH
JMS
NB. jeg kan nu ikke læse flere indlæg her.