/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Anlæg i scooter
Fra : southpole.dk
Vist : 1556 gange
100 point
Dato : 10-12-03 22:53

Hey!
Jeg er igang med at lave et anlæg til min vivacity. Jeg har fået skåret en plade ude i alu og sat radio'en i.
Nu kommer spørgsmålet så, hvad for nogle højtalere kan anbefales? Sub evt ?
Det skal spille, højt og rent! ...

-/ http://southpole.dk

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 10-12-03 23:43

Hejsa

jeg har bygget en del bilstereo og jeg har virkelig god erfaring med dynaudio / JBL GTI
men der er meget dyre mærker og de spiller bedst i forholsvis store kabinetter
hvormeget plads her du til at gøre med ?
har du 12 volt på scooter ?
skal du have en forstærker på eller bare bruge den i radioen ?
hvor meget regner du med at du vil koste på det for du kan få noget lige fra 500 til 50000.-
mvh Makholm

Kommentar
Fra : jimbo3

Dato : 11-12-03 14:09

Det er nok med en 100 watts bas og hvis der er plads så en mellemtone eller diskant. og så en lille forstærker så har du et godt anlæg i scooter. vh jimbo3

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 11-12-03 15:30

Nu skal det jo ikke være nogen hemmelighed at jeg er nærrig. Som omkring 1k ... Men mere er jeg osse villig til at give!
Jeg har plads, det der svare til en hjelm! ... Så det er lidt begrændset.

http://www.scootergalleri.dk/uploads_289px/9076_s_289px.jpg?421287

http://www.scootergalleri.dk/uploads_289px/8972_s_289px.jpg?535697
http://www.scootergalleri.dk/uploads_289px/8973_s_289px.jpg?535697

Til lidt hjælp måske?

Jeg er sådan set ligeglad med mærke osv.
Det skal ikke være et perfekt anlæg! Det skal bare kunne spille nogenlunde højt og temmeligt rent. Og lidt god bas gør jeg heller ikke noget!

Accepteret svar
Fra : kandu4thomas

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-03 14:32

OKAJ skipper ! Jeg har også bygget bil stereo 10.000 gange ! Og der skal ikke JBL GTI enhed i en scooter, for det første er det 1 12V 5amp. batteri, bare som det mindste skal der kondensator på for det kan få strøm nok ! + der skal lige 1 forstærker alene til at drive subben på brokobling !

Du behøver slet ikke at invistere i så store enheder, gå ned og køb 2 auto enheder hos 1 autoforretning !! Det spiller perfekt og højt !! Hvilken udgangseffekt har du på afspilleren ?! for jeg regner ik med for 1k vil du ud og shoppe forstærker, kondensator, enheder og det hele, der kan du godt sætte nogle nuller bag på den 1k !!!
Men køb 1 autohøjtaler, den spiller fint hør evt. i forretningen ! Jeg har også anlæg i min demo scooter, det har ikke kostet mange basser at lave du kan se det på (www.scooter-racing.tk) det spiller fint nok bare ved udgangseffekt 2 x 7 watt RMS !

Vh
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : southpole.dk

Dato : 23-01-04 09:05

Tak for svaret kandu4thomas.