/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Frugtsalat
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 4888 gange
50 point
Dato : 08-03-02 13:46

Hejsa.

Hvordan undgår man at frugten bliver "brun" når man laver frugtsalat? Jeg ved at man skal hælde et
eller andet over - men hvad?

mvh. Linda

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-02 13:56

Citron - ganske enkelt!

Hilsen Rikke

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 08-03-02 14:09

PS: Du kan også bruge lime. Den er mere aromatisk i smagen. Hvis du absolut ikke bryder dig om det sure blander du bare lidt honning eller sukker i til at tage det værste. Det går ikke ud over virkningen.
En anden idé er at tilsætte en smule finthakket rød chilly. Det giver en pikant smag og passer forbavsende godt sammen med det søde.

God appetit!

Rikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 14:34

Jeg mener at det er citron, men jeg er ikke sikker...!!!

Venligst Kim

"Linda_Jacobsen" <Linda_Jacobsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:me2i8.294$Z25.58235@news000.worldonline.dk...
> Hejsa.
>
> Hvordan undgår man at frugten bliver "brun" når man laver frugtsalat?
> Jeg ved at man skal hælde et
> eller andet over - men hvad?
>
> mvh. Linda
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 14:44

Linda_Jacobsen skrev:

> Hvordan undgår man at frugten bliver "brun" når man laver
> frugtsalat? Jeg ved at man skal hælde et eller andet over
> - men hvad?

Saft fra appelsin, citron eller grapefrugt.

// Klaus

--
><>    vandag, môre, altyd saam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 14:43

Linda_Jacobsen.news@kandu.dk,Ny-Internet writes:
>Hvordan undgår man at frugten bliver "brun" når man laver frugtsalat?
>Jeg ved at man skal hælde et
>eller andet over - men hvad?

Citronsaft

hilsen Svend A

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 16:55

men husk ikke for meget af det saft for så risikere du at smagen derfra
tager over

mvh Pylle

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse news:jakabov+125e4d15-4587-4886-b470-ee23a4b61c51@news.szn.dk...
> Linda_Jacobsen skrev:
>
> > Hvordan undgår man at frugten bliver "brun" når man laver
> > frugtsalat? Jeg ved at man skal hælde et eller andet over
> > - men hvad?
>
> Saft fra appelsin, citron eller grapefrugt.
>
> // Klaus
>
> --
> ><> vandag, môre, altyd saam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 01:08

"Linda_Jacobsen" <Linda_Jacobsen.news@kandu.dk> skrev i
news:me2i8.294$Z25.58235@news000.worldonline.dk
> Hejsa.
>
> Hvordan undgår man at frugten bliver "brun" når man laver frugtsalat?
> Jeg ved at man skal hælde et
> eller andet over - men hvad?

Når jeg laver frugtsalat, laver jeg først en lage af sukker og vand. (eks. 2
dl. vand til 1 dl. sukker), og pisker det kraftigt, til sukkeret er opløst.
I denne lage kommer jeg al frugten + evt. appelsinjuice og evt. saft, hvis
der indgår frugt fra dåse. Det bliver den skønneste frugtsalat. Stilles
køligt nogle timer, mens frugten trækker, og tages ud i god tid, så frugten
ikke er iskold.
Smager himmelsk med råcreme.

Jeg synes, frugtsalat bliver ødelagt, når det altsammen smager af
citronsaft. Lagen kan man lave så sød, som man vil have den, evt. kun bruge
vand og appelsinjuice/saft. Selv bryder jeg mig nemlig ikke om citroner

Velbekomme

Tina