/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
PDF-fil sammensat af andre PDF-filer
Fra : KajKagearm
Vist : 1196 gange
200 point
Dato : 08-12-03 23:22

Jeg administrerer ca. 20.000 PDF-filer som er dannet fra forskellige applikationer, men flest fra AutoCad og andre lignende systemer. Grunden til at de er konverteret til PDF, er at det således er muligt, via et intranet, at distribuere disse til en stor skare brugere, som dermed ikke behøver at have de originale applikationer installeret.

Jeg har tilbudt brugerne en løsning i form af samlinger af visse filer, f.eks. tilhørende en bestemt produktkategori. Derved opstår en publikation med en "stykliste" der fortæller hvilke dokumenter der skal indeholdes deri. En publikation er dermed en PDF-fil sammensat af en række af definerede PDF-filer, op til 130 stk., der er "inserted" 1 efter 1.

Så lang så godt. Problemet er nu, at de enkelte PDF-filer er rimeligt dynamiske og publikationerne derved ikke bliver mere end 1 uge gamle inden der er mindst 1 af de enkelte dokumenter der er opdaterede. Og jeg kan ikke finde en metode, der kan generere disse samlinger automatisk ud fra "styklisten". Håber at nogen af jer har et bud?

Publikationerne er "desværre" blevet meget populære, så jeg hænger på dem nu. Jeg er ved at drukne i disse opdateringer. HJÆLP!

Jeg anvender Adobe Acrobat 6.0 Professional.

mvh

KK

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 09-12-03 08:01

Jeg er lige på vej ud af døren og skal være væk i 3 dage, så du skal ikke orvente et hurtigt svar fra mig.
Hvis du skal automatisere genereringen af PDF-filer kan du (måske) benytte dig af Adobes PDF toolkit. Jeg skal nok vende tilbage med mere senere. I mellemtiden kan du måske svare på hvilken webserver I benytter på jeres Intranet? I hvilken form er styklisterne til rådighed

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-12-03 08:49

Mit forslag kort.
Lav en acces database, der kan styre alle dine filer. I denne database, opretter du også kundestyring, betaling o.s.v.
Hvis du ikke kender acces så godt, kan du låne en udmærket bog på biblioteket der hedder:
Acces trin for trin, af Carsten Straaberg.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 10-12-03 00:44

Fik lige adgang til en netforbindelse :)

Det er faktisk ikke så kompliceret som jeg først havde regnet med (tror jeg). Kan man antage at de enkelte pdf-filer ikke skifter navn undervejs, men blot bliver fornyet?
Der er ikke så meget at gå efter, men kan man regne med følgende:

Du har en liste med et antal publikationer, der hver indeholder et antal indsatte pdf-filer. Det er muligt for dig at have en eller anden form for tekstfil der styrer det hele. fx en tekstfil med følgende indhold (du må meget gerne supplere med oplysninger!)

PUB:filnavn på den føste publikation.pdf
c:\pub\open\1.pdf
c:\pub\open\32.pdf
c:\pub\open\new\56.pdf
PUB:andenpub.pdb
c:\pub\open\2.pdf
c:\pub\open\32.pdf
c:\pub\open\new\58.pdf

I så fald burde det være til at programmere sig ud af for dig - jeg kender ikke dine forudsætninger osv., men kom med lidt flere oplysninger, så skal jeg se hvad tiden tillader. Som sagt er jeg ikke rigtig på lige nu pga. kursus, men om et par dage...

mvh M

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 10-12-03 23:02

Hej igen.

Du er inde på det rigtige, mousekeeper. Både de enkelte filer, samt publikationerne ligger i en stor "vault" på en fil-server, hvortil der linkes fra intranettet i en html-struktur. Og filerne beholder de samme navne når de opdateres.

Jeg kan sagtens, en gang for alle, lave en liste i xls, mdb eller hvilken som helst applikation. Problemet er, at i dag er jeg nødt til at lave den liste hver gang/for hver publikation/for hver opdatering, i kraft af at jeg, via filbrowser, peger på den enkelte fil der skal "insertes".

Jeg har leget lidt med batch-funktionen i Acrobat, hvor man faktisk kan programmere sig til det, men den kræver at hver samling/publikations filer på forhånd er sorteret ud i separate foldere. Og så gik fidusen af det...

Min programmeringsforudsætninger stoppede for mange år siden, da Turbo Pascal døde.. (RIP)

mvh

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 15-12-03 17:46

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 15-12-03 18:18

hehe - Turbo Pascal var fedt.

Jeg har skrevet et lille program (det kræver at windows scripting host er installeret). Den er ikke særlig elegant, men jeg har heller ikke så meget at gå efter :) Der er også masser af plads til forbedringer, men den skulle være i stand til at udføre jobbet.

Lav en tekstfil med følgende indhold og kald den kagearm.txt (eller hvad der svarer til din situation). Linierne er filnavet på den fil der skal dannes og den efterfølges af de pdf-filer der skal indsættes. kommasepareret det hele.

pdf-output1.pdf,c:\pub\1.pdf,c:\pub\2.pdf
pdf-output2.pdf,c:\pub\3.pdf,c:\pub\2.pdf
pdf-output3.pdf,c:\pub\2.pdf,c:\pub\3.pdf,c:\pub\1.pdf,c:\pub\3.pdf

Herefter skulle der efter kørsel af programmet kagearm.vbs (kommer i næste besked og skal ligge i samme mappe som kagearm.txt) gerne blive dannet 3 pdf-filer

Du kan selv rette videre i vbs filen - det er faktisk redt fedt hvad man kan i forhold til gammeldags batchprorammering i en prompt.

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 15-12-03 18:20

hehe - Turbo Pascal var fedt.

Jeg har skrevet et lille program (det kræver at windows scripting host er installeret). Den er ikke elegant, men jeg har heller ikke så meget at gå efter :) Der er også masser af plads til forbedringer, men den skulle være i stand til at udføre jobbet.

Lav en tekstfil med følgende indhold og kald den kagearm.txt (eller hvad der svarer til din situation). Linierne er filnavet på den fil der skal dannes og den efterfølges af de pdf-filer der skal indsættes. kommasepareret det hele.
Kode
pdf-output1.pdf,c:\pub\1.pdf,c:\pub\2.pdf
pdf-output2.pdf,c:\pub\3.pdf,c:\pub\2.pdf
pdf-output3.pdf,c:\pub\2.pdf,c:\pub\3.pdf,c:\pub\1.pdf,c:\pub\3.pdf

Herefter skulle der efter kørsel af programmet kagearm.vbs (kommer i næste besked og skal ligge i samme mappe som kagearm.txt) gerne blive dannet 3 pdf-filer

Du kan selv rette videre i vbs filen - det er faktisk redt fedt hvad man kan i forhold til gammeldags batchprorammering i en prompt.

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 15-12-03 18:21

[code]
' Where the output files goes
PDF_DIRECTORY = "c:\temp\pdf\"
FILE_IN = "kagearm.txt"

Dim AcroExchApp, fso
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set f = fso.OpenTextFile(FILE_IN, 1)

while not f.AtEndOfStream
   l = f.readline
   A = split(l,",")
   makepdf(A)
wend

' Close Acrobat Exchange
   AcroExchApp.Exit

sub makepdf (A)
'A er array med filnavne der skal indsættes

   Dim AcroExchPDDoc, AcroExchInsertPDDoc
   Dim strFileName, strPath
   Dim iNumberOfPagesToInsert, biLastPage

   Set AcroExchApp = CreateObject("AcroExch.App")
   Set AcroExchPDDoc = CreateObject("AcroExch.PDDoc")

   AcroExchApp.Show

   AcroExchPDDoc.Open A(1)

   ' Start the loop.
   for i = 2 to ubound(A)
      ' Get the total pages less one for the last page num [zero based]
      iLastPage = AcroExchPDDoc.GetNumPages - 1

      Set AcroExchInsertPDDoc = CreateObject("AcroExch.PDDoc")

      ' Open the file to insert
      AcroExchInsertPDDoc.Open A(i)

      ' Get the number of pages to insert
      iNumberOfPagesToInsert = AcroExchInsertPDDoc.GetNumPages

      AcroExchPDDoc.InsertPages iLastPage, AcroExchInsertPDDoc, 0, iNumberOfPagesToInsert, True
      AcroExchInsertPDDoc.Close

   Next

   AcroExchPDDoc.Save &H1, PDF_DIRECTORY + A(0)

   AcroExchPDDoc.Close

End sub

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 15-12-03 18:23

Jeg kagede lidt rundt i det med indholdet af kagearm.txt - der skal være en linie med hver fil der skal dannes

[code]
pdf-output1.pdf,c:\pub\1.pdf,c:\pub\2.pdf
pdf-output2.pdf,c:\pub\3.pdf,c:\pub\2.pdf
pdf-output3.pdf,c:\pub\2.pdf,c:\pub\3.pdf,c:\pub\1.pdf,c:\pub\3.pdf

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 200 point
Dato : 15-12-03 18:25

således at første linie i eksemplet starter med pdf-output1.pdf og næste linie starter med pdf-output2.pdf

Jeg ved ikke om det er de der backslash der betyder at linie-ombrydningen ændres

Go' jul
MouseKeeperX

Godkendelse af svar
Fra : KajKagearm

Dato : 16-12-03 00:00

Hej Mousekeeper,

Tak for din store udviste interesse. Jeg får nok først tid til at teste programmet efter jul - skal også lige overtale den netværksansvarlige...

God jul til dig også!

PS: Gad vide hvad der stak "JMS-gruppen"... ???.

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 16-12-03 00:20

Tja, jeg ved ikke hvad der tog JMS-gruppen - jeg havde jo advaret om at der kunne gå lidt tid inden jeg kunne få tid til at lave noget der fungerede og der skete ikke rigtig noget fra anden side. Måske bare et udslag af at der er mange der glemmer at få afsluttet trådene her - det er faktisk ret godt at der nogle der gider at prøve på at få dem afsluttet.

Hvis du kommer i bekneb efter jul, så skriv en kommentar her - jeg har sat hak i opfølgning, så jeg håber at kunne hjælpe hvis der skulle være problemer.

mvh
MouseKeeperX