/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
SKOD COMPUTER!! HJÆLP
Fra : stevanovski
Vist : 388 gange
370 point
Dato : 08-12-03 20:40

Pentium 4 1400mhz
512 mb ram
windows xp
asus p4t motherbord chipset intel 850i
geforce fx 5200 128 mb ram

Kan nogen fortælle mig hvorfor spillene kører så dårligt på denne computer???
har testet den i 3dmark03 og fik kun 1100 point, har prøvet alt, nyeste driver, clocke cpu
og grafikkort, ingenting hjælper, havde en dårligere computer før med et tnt2 32 mb kort i den kørte bedre end denne her, den ryger snart ud af vinduet hvis jeg ikke kan finde et svar.

Kommentar
Fra : paeren

Dato : 08-12-03 21:06

Det kan evt. skyldes drivere til chipsættet (hent kun fra deres hjemmeside)!!! måske jeg er ikke helt inde i det. Nu har du vel ikke en sløj langsom gammel harddisk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-12-03 21:22

Umiddelbart syntes der ikke at være noget ved selve din pc der hindre det. Har du set på pakken med spillet om det er udviklet til at køre under win xp?, for svaret skal nok ligge i dine spil.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 08-12-03 21:56

det er alle spil alle nye spil også warcraft 3 nye counterstrikefreedom force......

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 08-12-03 21:58

hvordan ved jeg om jeg har en sløj harddisk ved bare det er 40 gb

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-12-03 23:00

Jeg syntes din komputer ser rimelig ud, dog kunne du godt have en hurtigere prossesor.
Når komputeren starter, kan du trykke pause knappen (når du ser at diske findes)for at se om din hardisk står som master på den primære ideport, for det skal den.
Så skal du også sørge for der er mindst 3 MB fri på din hardisk.
I alle programmer tilbehør systemværktøjer diskoprydning, rydder du op, og så defragmenterer du.
Inde i alle spil, skal du sætte din opløsning ned, og køre i 16bit og ikke 32 bit.
Så skal du have den nyeste directX, feks version 9b.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-12-03 00:21

Jeg vil foreslå dig at prøve at smide det gamle kort i igen, og hvis den så stadig skaber sig, så formatere pc-en og ikke bruge direktX 9, nøges med 8.

Rustica

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-03 00:58

lyder godt nok underligt! prøv at sætte grafikkortet til default under egenskaber, og lad spillene selv bestemme!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-12-03 08:42

Stevanski start med at gå ind under egenskaber på skrivebordet =>> Indstillinger =>> Avanceret .. Derinde skal du så finde et faneblad hvor du kan f.eks bestemme om din computer skal køre med 32 bit i spil eller den skal tvinges til at bruge 16 bit selvom du på dit skrivebord bruger 32, derefter skal er det en lille rullebar under den funktion med bit`ne hvor du skal sætte den til "altid deaktiveret". Jeg kan desvære ikke lige huske hvad fanebladet hedder, men det er der.
Er det forresten et Nvidia grafikkort du har?

Hvis du ikke kan finde det må du lige skrive herinde, så skal jeg prøve at finde ud af hvad de fane blade hedder

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 09-12-03 11:27

har formateret min computer den er helt clean har kun et spil installeret også alle de nyeste driver, hvad med en hardware fejl har hørt noget om det kan være en af ram blokkene som er defekt. har prøvet med det gamle kort men det er endnu dårligere end det nye , ja det er et nvidia geforce fx 5200 128 mb ram

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-12-03 12:19

Ok - Har du fundet det sted jeg omtalte ovenover ?
Hvis du mener den køre dårligt i f.eks CounterStrike, mener jeg du omtalte, så er det derind du skal..
egenskaber på skrivebordet =>> Indstillinger =>> Avanceret
Og find fanebladet jeg omtalte

Zerg

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 09-12-03 19:12

forstår ikke hvad du mener kan ikke finde det faneblad

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 10-12-03 08:24

Du skal gå derind hvor du kan lave om på din skærm opløsning.. der er der en knap du kan trykke på der hedder "Avanceret" derinde skal er der måske et faneblad der hedder "Nvidia noget" sådan ca. Derinde kan du lave om på det jeg sagde..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-12-03 16:18

Nu skriver du 3dmark 03!! Der ligger benchmark jo meget lavere end 3dmark 01. Har du været inde og sammenligne med andre PC'ere?

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 10-12-03 16:49

ja og jeg ved at en ok hurtig computer skal ligge på min 5000 det er jo ikke en 486 jeg har.
min fps ryger ned på 0-3 i nogle af prøverne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-12-03 23:03

Ja men det er heller ikke en speciel hurtig computer du har!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-12-03 23:19

Det syntes mere og mere at spillene ikke er lavet til at køre under xp, hvilket harmonerer med at du kunne spille spillet på den gamle pc, hvor du helt sikkert ikke havde xp installeret på. Spillene er formentlig dos-baserede hvorfor de kunne tænkes at fungere godt under win 98.

Køb en ny harddisk og læg win 98 ind på, og du vil kunne spille dem igen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-03 23:20

"Inde i alle spil, skal du sætte din opløsning ned, og køre i 16bit og ikke 32 bit."
Det er når spillet startes, man stiller opløsningen ned, inde efter introen. Hvis der ikke kan stilles, er der somregel en setup, der kører en måling på dit skærmkort, og undersøger hvormange ram mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-03 23:34

Jeg masser af spil fra 95 og 98 tiden, alle har jeg kunnet spille, nogle få har drillet, men så har jeg bedt XP om at køre dem som 98, og så har alt været ok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-12-03 23:37

Tror nu mere og mere på end hardwarefejl eller at din bios ikke er sat rigtigt op. Skulle kunne køre de nyeste spil med en rimelig hastighed og opløsning!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-12-03 00:04

Og til forskel til >pallebhansen har jeg en del spil jeg ikke kan bruge under xp, derfor har jeg stadig en HD med win98, men såden er der så meget.

Syntes vi er ved at køre lidt i ring.

Take a brake.
Prøv alle forslagene en for en forfra, og lad os høre fra dig om noget har hjulpet.

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-12-03 04:43

Jeg ved egentligt ikke hvad du klager over!

Her er det et fx 5200 ultra, sammen med en athlon 3000, og der giver 3dmark 03 1913 points!
Så 1100 point med et almindeligt 5200 kort og en 1400 mhz computer lyder da meget rigtigt!

http://www.firingsquad.com/hardware/geforce_fx_5200_ultra/page12.asp

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 11-12-03 08:25

tror bare jeg køber en ny computer nogen som vil byde på den gamle???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-12-03 09:09

Du skal ikke sælge den. Det er udmærket maskine. Køb en ekstra harddisk og læg win 98 ind på denne, og jeg er overbevist om at du kan spille spillene igen under win98.

(hvis du da har den??)

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 12-12-03 23:31

jeg tror ikke det er spillene jeg kører win 2000 og alle de spil der er fra 99 og frem har jeg ikke haft nogen problemer med at køre og xp skulle være et bedre styresystem til spil end 2000 jeg tror det er dårlig opsætning af bios evt en anden driver jeg vil foreslå du går ind på www.omegacorner.com og kikker efter en omegadriver der er samtidig et punkt der hedder biosperformence,se om dt ikke hjælper ellers ville jeg prøve med et nyt grafikkort for undskyld jeg siger det men fx 5200 er et skodkort efter min mening ville under ingen omstændigheder bytte det med mit ti4200 hvor jeg iøvrigt scorer 2150 i 3d mark 03 med en amd xp 1700+@2200

Kommentar
Fra : caleb

Dato : 15-12-03 17:30

Jeg vil råde dig til at slette alt hvad du har med chipset driver og vigtigst nvidia driverne. Inden har du hentet de nyeste versioner af:

Intel Application Accelerator
Intel Chipset Installation Utility
Nvidia ForceWare (detonator driver)

Når du så har afinstalleret alt det andet lort så genstarter du og installerer først (Intel Application Accelerator). Herefter genstarter du og når du kommer ind igen installerer du (Intel Chipset Installation Utility) og så genstarter du igen. Trejde gang du kommer ind i windows smækker du så en detonator driver på. Det er vigtigt at installere det på nøjagtig denne måde da man nogen gange kan riskikere at miste rigtig mange fps.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 23:34

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:40

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-09-04 12:57

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men de skal uddeles for at spørgsmålet ikke skal stå til evig tid.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-09-04 15:43

Der er altså mange der har dit spørgsmål stående, derfor bør du lukke det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 09:09

Jeg sletter dig, og lukker her.
VH Palle Hansen