/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænding af kopisikret audio-cd'er
Fra : dupont1
Vist : 699 gange
18 point
Dato : 07-03-02 09:56

Da det nu er blevet lovliggjort at brænde musikcd'er til eget brug irriterer det mig grusomt at jeg ikke kan finde ud af det, hvordan gør jeg det når nu fabrikanterne er begyndt at ligge noget som ligner tomme spor (kopisikring) ind på cd'en.
Hvilket brænder program skal jeg evt. bruge?

Accepteret svar
Fra : renekure

Modtaget 28 point
Dato : 07-03-02 10:13

Jeg ville foreslå CloneCD og evt. Clony XL til at fastslå hvilken form for kopisikring den pågældende CD har

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 10:39

"dupont1" <dupont1.news@kandu.dk> wrote in message
news:XMFh8.3885$Mc.176063@news010.worldonline.dk...
> Da det nu er blevet lovliggjort at brænde musikcd'er til eget brug
> irriterer det mig grusomt at jeg ikke kan finde ud af det, hvordan gør
> jeg det når nu fabrikanterne er begyndt at ligge noget som ligner tomme
> spor (kopisikring) ind på cd'en.
> Hvilket brænder program skal jeg evt. bruge?

Jeg tror ikke der er noget at gøre. Jeg har endnu ikke hørt om et program
der skulle kunne klar det. Problemet ligger i selve CD-ROM drevet og måden
den læser en CD på.
Med de 5-6 kopisikrede CD'er jeg efterhånden "desværre" har fået købt, er
den eneste mulighed en tur i min alm. CD afspiller. Jeg kopierer dem så med
et optisk kabel til computeren og må så sidde og rode en del med det. Bare
for at kunne høre min lovligt købte musik i et lidt mere håndterbart format
:-/

- Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 10:40

Lad vær med at købe de cd'er. De må mærke det på pengepungen.

Mvh
Thomas

"dupont1" <dupont1.news@kandu.dk> wrote in message
news:XMFh8.3885$Mc.176063@news010.worldonline.dk...
> Da det nu er blevet lovliggjort at brænde musikcd'er til eget brug
> irriterer det mig grusomt at jeg ikke kan finde ud af det, hvordan gør
> jeg det når nu fabrikanterne er begyndt at ligge noget som ligner tomme
> spor (kopisikring) ind på cd'en.
> Hvilket brænder program skal jeg evt. bruge?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 10:49

"dupont1" skrev i en meddelelse
> Da det nu er blevet lovliggjort at brænde musikcd'er til eget brug
> irriterer det mig grusomt at jeg ikke kan finde ud af det, hvordan gør
> jeg det når nu fabrikanterne er begyndt at ligge noget som ligner tomme
> spor (kopisikring) ind på cd'en.
> Hvilket brænder program skal jeg evt. bruge?
>
> --
har læse om et program der hedder Clony XL
Det er PC Planet der har en artikel om emnet nr. 4 14-28 feb. 2002

--
Venlig Hilsen
Carsten
Vejle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 12:17

"dupont1" <dupont1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:XMFh8.3885$Mc.176063@news010.worldonline.dk...
> Da det nu er blevet lovliggjort at brænde musikcd'er til eget brug
> irriterer det mig grusomt at jeg ikke kan finde ud af det, hvordan gør
> jeg det når nu fabrikanterne er begyndt at ligge noget som ligner tomme
> spor (kopisikring) ind på cd'en.
> Hvilket brænder program skal jeg evt. bruge?

Din største chance ligger i CloneCD, findes her
www.elby.de

Nyeste version af CloneCD er 3.3.4.1. Chancen for et godt resultat afhænger
af flere ting. Hvilken brænder har du og hvilket CD-ROM evt. DVD drev har
du? Der findes også et detectorprogram der hedder ClonyXXL. Findes her

http://homearcor.de/bejot

ClonyXXL kan i langt de fleste tilfælde fortælle dig hvilken beskyttelse der
ligger på en CD, og overføre de nødvendige indstillinger til CloneCD. Den
sidste nye beta-version foreligger vist endnu kun på tysk (hvis det er noget
problem), men den endelige ClonyXXL 2002 version skulle også komme på
engelsk.

Hvilke musik CD'er har du problemer med?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 12:33

"dupont1" <dupont1.news@kandu.dk> wrote in message
news:XMFh8.3885$Mc.176063@news010.worldonline.dk...
> Da det nu er blevet lovliggjort at brænde musikcd'er til eget brug
> irriterer det mig grusomt at jeg ikke kan finde ud af det, hvordan gør
> jeg det når nu fabrikanterne er begyndt at ligge noget som ligner tomme
> spor (kopisikring) ind på cd'en.
> Hvilket brænder program skal jeg evt. bruge?

Prøv evt. programmet CloneCD, det tager så vidt jeg ved en fuldstændig kopi
af CD'en binært, dvs. al information, incl kopisikrede spor overføres.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 12:44

"Thomas Strøm Larsen" <tholar@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:a67chk$ddd$1@sunsite.dk...

> Lad vær med at købe de cd'er. De må mærke det på pengepungen.

Eller i det mindste skilte med at de er "kopisikrede". Det er de vel ikke
begyndt på endnu.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 16:18

On Thu, 7 Mar 2002 12:17:11 +0100, "Popeye" <dazzler53@hotmail.com>
wrote:

>http://homearcor.de/bejot

Skulle vi lige sætte et punktum ind?

Sådan: http://home.arcor.de/bejot

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 18:48

On Thu, 7 Mar 2002 10:39:11 +0100, "Lars Jørgensen"
<lagojo@hotmail.DOT.com> wrote:

>Jeg tror ikke der er noget at gøre. Jeg har endnu ikke hørt om et program
>der skulle kunne klar det. Problemet ligger i selve CD-ROM drevet og måden
>den læser en CD på.

Måske kan Feurio ver. 1.64 - www.feurio.de - kopiere nogle af dem:

In particular Feurio! now recognizes additional defective sessions and
in this case, only reads the first (correct) session.
We have tested this with various "defective" CDs -> Reading/copying
all of these CDs is possible without any problems with the current
version of Feurio!
LIMITATION: It is possible that this is limited by the CD-ROM being
used. Some CD-ROMs are so "confused" by these "defective" CDs that
they either do not recognize that a CD has been inserted or refuse to
read the CD.

- Jeg har ikke selv nogle kopisikrede cd'er så jeg kan teste om det er
rigtigt.

--
Med venlig hilsen
Kurt Brixen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 14:03

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:i31f8u4f88l2ipdr3csl981g40gd02qr6h@4ax.com...
> On Thu, 7 Mar 2002 12:17:11 +0100, "Popeye" <dazzler53@hotmail.com>
> wrote:
>
> >http://homearcor.de/bejot
>
> Skulle vi lige sætte et punktum ind?
>
> Sådan: http://home.arcor.de/bejot

Ups, sorry. Det ka' jo smut' det skidt .

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 15:18

> Prøv evt. programmet CloneCD, det tager så vidt jeg ved en fuldstændig
kopi
> af CD'en binært, dvs. al information, incl kopisikrede spor overføres.
>
> --
> Søren Hjelholt

Clone cd kan heller ikke gøre det, det bliver bare ved med at stå og forsøge
at læse cd'en.

Men det må kunne lade sig gøre, for nogen af de "kopi" sikkerede cd'er
ligger til download på f.eks. Edonkey.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 16:39

Prøv evt. Clony xxl jeg har lagt det ind i dk.binaer
Det er godt nok på tysk - men programmet starter med at scanne cd`en først,
før den begynder at brænde.
Jeg har ikke nogle copi sikre musikcd`er jeg kan prøve på.

--
Venlig hilsen
Carsten
Vejle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 13:42

"Kim Kjærgaard" <kk10@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a6ah7a$27q1$1@news.cybercity.dk...
> Clone cd kan heller ikke gøre det, det bliver bare ved med at stå og
forsøge
> at læse cd'en.
>
> Men det må kunne lade sig gøre, for nogen af de "kopi" sikkerede cd'er
> ligger til download på f.eks. Edonkey.

Hvad er det for en musik CD du har problemer med?

Chancen for succes med CloneCD afhænger også af din brænder og CD-ROM drev.
Ved audio protections skal man oftest kunne læse subchannel data, sikkert
RAW+96. Du kunne også prøve med ExcactAudioCopy, findes på
www.excactaudiocopy.de

F.eks. kan hverken min brænder LiteOn LTR-12102B eller DVD drev Toshiba
SD-M1502 finde Big Fat Snake CD'en Live i stifinder. Jeg får bare beskeden
"Der er ikke adgang til F:\". Starter jeg EAC (ExcactAudioCopy) op kan jeg
se 18 numre + en datafil som nummer Track19. Herefter var det bare at
extracte de 18 musiknumre. Jeg kan også lave et image med CloneCD 3.3.4.1.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 22:04

On Fri, 8 Mar 2002 16:38:41 +0100, "CRH" <crhNOSPAM@sprit.dk> wrote:

>Prøv evt. Clony xxl jeg har lagt det ind i dk.binaer
>Det er godt nok på tysk - men programmet starter med at scanne cd`en først,
>før den begynder at brænde.

Her ligger en engelsk version:
http://people.freenet.de/Clony.eng/Start.html

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-03-02 22:14

On Thu, 07 Mar 2002 08:56:11 GMT, "dupont1" <dupont1.news@kandu.dk>
wrote:

>Da det nu er blevet lovliggjort at brænde musikcd'er til eget brug
>irriterer det mig grusomt at jeg ikke kan finde ud af det, hvordan gør
>jeg det når nu fabrikanterne er begyndt at ligge noget som ligner tomme
>spor (kopisikring) ind på cd'en.
>Hvilket brænder program skal jeg evt. bruge?

Du returnerer pladen til butikken, og beder om et eksemplar, du kan
afspille på din CD! Der findes ikke-kopibeskyttede udgaver af alle
plader, producenterne vil bare ikke ret gerne af med dem

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 22-03-02 22:37

prøv at bruge et program der kan flytte cd-musik ind på din HD og derefter ud på en musik cd, det virker på mi pc, prøv!!!

Godkendelse af svar
Fra : dupont1

Dato : 23-03-02 09:19

Tak for svaret renekure.